Wat is er nieuw

2-traps drukregelaar (dualstage) beter?

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Om het voor mezelf overzichtelijk te houden dit topic.

Ik lees nu ook over 2-traps drukregelaar, Dennerle heeft een drukregelaar met dynamic valve. Dit zou beter werken bij het leeg raken (20%) van een CO2 fles.

Is er ervaring met deze drukregelaar? Graag lees ik jullie bevindingen, meningen hierover.

Ik ken die niet maar ivm een EOTD is een dual stage inderdaad beter. @biljoenblik kan dat vast bevestigen. Zelf zou ik voor een controller kiezen maar dat is aan jou.

Ik vindt het een overbodige investering.
Als je de druk in de gaten houdt, en je ziet de fles bijna leeg is, dan verwissel je toch gewoon de fles. Ga je toch geen dual-stage kopen van een paar honderd euro.

Ik vindt het een overbodige investering.
Als je de druk in de gaten houdt, en je ziet de fles bijna leeg is, dan verwissel je toch gewoon de fles. Ga je toch geen dual-stage kopen van een paar honderd euro.
Ik heb ook geen dual stage en heb in 12 jaar nog nooit echt last gehad van een EOTD. Wellicht komt er op het eind wat extra co2 in maar aan de bewoners en de dc heb ik niks gemerkt.
Nu heb ik een controller maar voorheen zonder ook niks waargenomen. Maar goed zoals ik al zei zou ik liever voor 100 euri een controller kopen want dan slaat de co2 altijd af bij de ingestelde ph.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan