2 waaierhandgarnalen, maar bijna niet te zien


V

vera83

Guest
Hallo allemaal!

Heel graag wat advies en/of tips over mijn nieuwe waaierhanden.

Ik heb ze nu een week in mijn bak (125 liter, ca 80 breed), heb gezorgd voor javamos midden in de stroming, veel beplanting, schuilholen etc. Maar zien doe je ze niet!

Nu wil ik graag weten of ik het zo heb ingericht dat ze zeer dankbaar zijn voor de verstop plekken en zich niet laten zien, of zouden ze het niet naar hun zin hebben en vergeet ik iets te doen?

Ik zie ze af en toe in de stroming waaieren en voer dan snel stofvoer, dus eten doen ze. en ik weet dat ze als schuw bestempeld worden, maar zo schuw??!

alvast dank voor de hulp!
 
Zijn over het algemeen wel wat schuw idd,welke heb je precies?
 
Ik heb de Afrikaanse (blauwe) waaierhand gekocht
 
Die zijn meestal ook weer wat schuwer vergeleken met de Aziatische.
Merk hier zelf wel dat sinds er meer stroming in de bak staat ze vaker tevoorschijn komen.
Kan ook zijn dat ze nog moeten wennen in je bak,heb je geen andere bewoners die de garnalen lastig (kunnen) vallen?
 
Ze staan er inderdaad om bekend om schuw te zijn. Met hoe meer ze zijn hoe vrolijker ze door de bak gaan lopen, dat is toch mijn ervaring. :)
Het zijn in ieder geval schitterende beestjes! Als je ze te zien krijgt natuurlijk ;)
 
Welke vissen heb je er nog meer in zitten?

Ik heb een tijdje 1 waaierhandgarnaal gehad omdat mij verteld was dat eentje prima ging. Hij bleef eerst achter de planten zitten, toen heb ik er een buisje in gelegd en toen ging hij daar dus steeds inzitten. Maar ik had ook vrouwelijke Betta's erin zitten, en toen deze eruit gingen kwam hij ineens tevoorschijn, en ging niet meer schuilen
 
Dankjulliewel allemaal voor de feedback!

Ik heb in ieder geval de stroming opgevoerd en de dag erna zaten ze ineens allebei te waaieren voor het garnalenflatje!:D

Dus ik denk dat de combinatie van wennen en extra stroming een rol speelde!
 
Dat is positief.
Zorg wel dat ze heel fijn voer hebben dat voor het grootste deel uit plantaardig materiaal bestaat,kunnen ze lekker uit het water waaieren.
 
Plantaardig materiaal, dan kan je bijvoorbeeld guppy-voeder gebruiken.

Maar is dit geschikt voor een waaierhandgarnaal?

Kan je ook bijvoorbeeld van die tabs geven?
 
Of garnalenvoer fijnmalen met een vijzel en dat met een pinset of grijper voor hun in de stroming loslaten. Die van mij kennen dat al zo goed dat ze er allemaal op afkomen als ik met de grijper in het water ga :)
 
Wat leuk zeg!
Is heel mooi om ze te zien eten, wel eens in de winkel gezien, heb ze zelf niet.

Maar ehhh,... zwaaien de bewoners van de garnalen flat wel terug? :D
 
Hierboven veel bruikbare info voor mij in ieder geval. Mijn garnalen waren behoorlijk actief, tot een week geleden. Nu zit er een constant op het filter en de ander met zijn neus in de hoek. Ik ben bang dat de 2 Antennebaarsjes de oorzaak zijn. Die zijn constant aan het eieren leggen en jagen de hele boel op. Ik moet ze toch aan het eten krijgen, anders gaat het geheid mis! Misschien wordt het kiezen tussen de Waaiers en de Baarsjes. Hoewel ik de laatstgenoemde heel mooi vind heb ik geen zin in heibel in mijn bak....
 

Terug
Bovenaan