M
matthijssie1994
Guest
Ja goedendag. Ik heb net een paar dagen geleden me voorgesteld met een foto van me bakkie. ik heb hiervoor al een aantal jaren geleden een bakkie gehad. Ik heb toen ook een paar problemen gehad maar deze problemen en hoe ze op te lossen ben ik weer vergeten. Maar nu het probleem. Ik heb morgen (zondag 11 Juni) 2 weken me bakkie en ik heb nou al een paar problemen. Ten eerste ik heb een slakkenplaag. in me vorige bakje gebruikte ik daar iets voor wat je bij de intratuin kon kopen een soort kuurtje. Dit wil ik niet meer omdat het denk ik de kwaliteit van me water beïnvloed.. Wat ik nou heb geprobeerd is dat ik 2 slakken heb gekocht die de andere kleine slakjes opeten.. Maar deze planten zich ook razend snel voor zei de verkoper. Maar slakjes zijn over het algemeen niet schadelijk voor de bak toch lijkt mij..?
En zoals je op de foto beneden ziet zitten er witte slierten aan mijn planten. niet bij allemaal bij een paartjes maar. Wat is dit en wat kan ik er tegen doen? Ik kan me wel herinneren dat ik dit ook bij me vorige bakje heb gehad. Maar ik weet niet meer wat het is. Wat is het?
En er komen bij een paar planten een bruine gloed op het blad. Wat kan dat betekenen en is dat wel goed? ik dacht dat het misschien stof ik wat bij het planten van de plantjes door heel het water is gaan zitten en wat daarna is gaan zakken.
Is mijn 60L bakje niet een beetje overvol met planten of kan dat geen kwaad? er zitten nu in dit bakje al meer planten dan dat ik bij me JUWEL RIO 160 had...
Alle tips zijn welkom 🙂
en heb btw nog geen vissen in mijn bakkie daar wacht ik nog 1 a 2 weken mee.
Groetjes
Hierboven de vleesetende slak waarvan ik er vandaag 2 gekocht heb..
Groetjes
En zoals je op de foto beneden ziet zitten er witte slierten aan mijn planten. niet bij allemaal bij een paartjes maar. Wat is dit en wat kan ik er tegen doen? Ik kan me wel herinneren dat ik dit ook bij me vorige bakje heb gehad. Maar ik weet niet meer wat het is. Wat is het?
En er komen bij een paar planten een bruine gloed op het blad. Wat kan dat betekenen en is dat wel goed? ik dacht dat het misschien stof ik wat bij het planten van de plantjes door heel het water is gaan zitten en wat daarna is gaan zakken.
Is mijn 60L bakje niet een beetje overvol met planten of kan dat geen kwaad? er zitten nu in dit bakje al meer planten dan dat ik bij me JUWEL RIO 160 had...
Alle tips zijn welkom 🙂
en heb btw nog geen vissen in mijn bakkie daar wacht ik nog 1 a 2 weken mee.
Groetjes

Hierboven de vleesetende slak waarvan ik er vandaag 2 gekocht heb..
Groetjes