200x60x60


J

Johannes87

Guest
Hey

Deze week is het dan zover mn aquarium komt binnen

Het betreft een aqualantis 200x60x60

Nu heb ik besloten dat er een koppel heros inkomen en een groepje geophagus

Nu mijn vraag wat kan hierbij

Kan.ik hier nog een school vis bij doen (nan. eques bijv. Bloedvlek tetra bijv) of toch iets anders

Hebben jullie suggesties??
 
Ik zou zeggen dat het moet kunnen. Liever eigenlijk nog wat grotere/hogere tetra's dus de nannostomus vind ik wat tricky. Welke heros en welke geophagus?
Trouwens wat zijn je waterwaardes?
 
Groene severum ist doel of wat de naam wetenschappelijk ook is ;)

Geophagus ben ik nog niet overuit eerlijk liefst de kleiner blijvende

Qua kleur neig ik ook meer naar de bloedvlek

Maar ben dus nog aant het dubben wat erbij etc

Waterwaardes heb ik nog niet het aquarium wordt deze week pas geleverd haha
 
Ik zou zeggen dat het moet kunnen. Liever eigenlijk nog wat grotere/hogere tetra's dus de nannostomus vind ik wat tricky. Welke heros en welke geophagus?
Trouwens wat zijn je waterwaardes?


Geen waardes aangezien zijn aquarium nog moet binnenkomen?
 
Op de website van het waterleidingbedrijf staan de waterwaardes die uit je kraan komen ;)
 
Maar nu ben ik nog geen stap verder
 
Hoezo???
Je kunt zoeken wat de waterwaardes van de gewenste vissen zijn. Je kunt zoeken wat de waardes zijn die uit je kraan komen. Je kunt zoeken waar je de vissen kunt krijgen. Je kunt zoeken welke tetra's hoog gebouwd zijn of toch liever een moenkhausia? Worden de cichlides jongdieren of bv een volwassen koppel als daar aan te komen is. Vissen kun je reserveren tot je bak visklaar is.
Wij kunnen alleen advies geven ;) Jij moet je eigen keuzes maken :D
 
Nou hij is binnen!!!

Idd misschien moet ik iets specifieker zijn ;)

Ik zoek dus vissen die bij dit soort vissen passen

Alleen een koppel heros (jongvissen gewoon uit de winkel)

En een groepje geophagussen is het doel

Nu zoek ik dus vissen die qua waarden maar als ook evt de grootte van de heros en geos bij passen

Zelf heb ik dus gedacht aan een school tetra's bloedvlek om precies te zijn

Ook dacht ik aan nog een groepje vuurkeelcichliden dit wordt misschien net wat te druk op de bodem ik ben heel erg zoekende en kom hier idd voor tip inspiratie etc..

20190410_183053.jpg
 
Wow, wat een joekel, mooi hoor! En de tips zijn gegeven, op de website van je waterleidingbedrijf staan de waterwaardes. En op internet ga je zoeken naar de vissen die je wil en dan kijk je wat voor waardes die nodig hebben. En of dat in het water kan dat er bij jou uit de kraan komt. En je kan zien wat voor temperament ze hebben enzo. Hoe groot ze worden en hoe groot je aquarium dan moet zijn. Zelf hou ik dit soort dingen bij in een schriftje, eventueel kan je tabellen maken waar je de waardes inzet enzo.
Maar aangezien wij niet weten waar je woont en wat voor water er uit je kraan komt kunnen we je niet zo makkelijk daarmee helpen.
 
Indien je waterwaarden wat harder zijn, is wellicht MA ook een optie.
Denk daarbij bijvoorbeeld aand Thorichthys meeki in combinatie met Vieja heterospila.
 
Erg mooie bak in ieder geval en ik wens je alvast veel plezier hiervan.
 
Mooie bak hoor hoop alleen dat je voor je filters iets anders gaat nemen want die bioboxen
Schermafdruk op 2019-04-12 11-19-34.png
:D:D
Ben benieuwd naar het vervolg
Veel plezier en succes met opbouwen
 
ik zou lekker 2x JBL 1902 gaan nemen voor dit. maar een vergelijkbare Eheim of 1x eheim 1x jbl ?

Lekker externe filter gebruiken indd. ben daar mee eens met @flipper34
 
Enige waarden die ik kan vinden zijn
Hardheid 7.3 en zuurgraad 7.8
 
Hahah ik was er zowiezo al geen voorstander van hoor interne filters

Maar ben al 2 jaar bezig om de vrouw zover te krijgen om dit aan te schaffen

En qua budget ist wel even goed

Baby stapjes baby stapjes ;)
 
Hahah ik was er zowiezo al geen voorstander van hoor interne filters

Maar ben al 2 jaar bezig om de vrouw zover te krijgen om dit aan te schaffen

En qua budget ist wel even goed

Baby stapjes baby stapjes ;)


2 jaar bezig om de vrouw zover te krijgen... koopt zij ook kleding voor je?

Grow some balls man!

Oke nu even serieus.. waarom is je vrouw erop tegen..?
 
Hahah niks met de cojones hoor ;)

Nee zij heeft er helemaal niks mee joh
En het is toch best een uitgave voor een startend gezinnetje met een kleine en eigen huisje (lees hypotheek)

Plus ik ging ook voor direct een grote bak tenminste dat vind ik
Dus dat kostte wat meer moeite

En ja budget das heel simpel praat eens met mijn werkgever hahah
 
Hahah niks met de cojones hoor ;)

Nee zij heeft er helemaal niks mee joh
En het is toch best een uitgave voor een startend gezinnetje met een kleine en eigen huisje (lees hypotheek)

Plus ik ging ook voor direct een grote bak tenminste dat vind ik
Dus dat kostte wat meer moeite

En ja budget das heel simpel praat eens met mijn werkgever hahah


Ik ook gezin 2 kids koophuis.

Een goede buitenfilter heb je voor 110 eu. Jbl e902. Ik zag voor 145 de jbl 1502.

Ik snap als budget laag is.

Mijn vriendin heeft ook niet veel met vissen. Maar ik vind het leuk. Dus heeft ze wat in te leveren. Zij heeft ook weer dingen waar ik niks mee heb. Maar goed geven en nemen
 
Nou ik ben toch overstag

En heb een externe filter gehaald

De uvc 1200 extreme van superfish gehaald
 
Wat een mooi aquarium. Om jaloers op te zijn. Niets geen heros of tetra s. Ik zou hem vullen met mooie sluierstaarten :D:p

In ieder geval heel veel plezier met het inrichten en vullen met vis :thumbs:
 
dart model bestaat niet volgens mij, de Sera uvc 1200 extreme bestaat wel.

Als dat inderdaad het filter is dat je gekocht hebt dan is volgens mij een prima filter, niet goedkoop!

Je hebt het (naar mijn mening) wel een beetje krap bemeten hoor, ik hou altijd aan dat je aquarium in zij geheel 3x per uur ververst moet kunnen worden.
Jouw aquarium is ongeveer 720 liter, toch?

Daarom linkte ik ook naar degene met een capaciteit van 2000 l/u.


Mocht je wel een superfish hebben dan heb je misschien deze:
https://dierencompleet.nl/product/superfish-x-pro-2000-uv-buitenfilter/

Die heeft 2000 liter capaciteit en ook UVC (ik raad je overigens aan dat UV niet continue aan te zetten als je daadwerkelijk een filter met ingebouwde UV-lamp hebt)
 
Als je echt een uitdaging wilt en het niet erg vind om een hoge stroom- en waterreken ing te hebben en veel werk aan je aquarium kun je ook voor discussen gaan ;)
 
dart model bestaat niet volgens mij, de Sera uvc 1200 extreme bestaat wel.

Als dat inderdaad het filter is dat je gekocht hebt dan is volgens mij een prima filter, niet goedkoop!

Je hebt het (naar mijn mening) wel een beetje krap bemeten hoor, ik hou altijd aan dat je aquarium in zij geheel 3x per uur ververst moet kunnen worden.
Jouw aquarium is ongeveer 720 liter, toch?

Daarom linkte ik ook naar degene met een capaciteit van 2000 l/u.


Mocht je wel een superfish hebben dan heb je misschien deze:
https://dierencompleet.nl/product/superfish-x-pro-2000-uv-buitenfilter/

Die heeft 2000 liter capaciteit en ook UVC (ik raad je overigens aan dat UV niet continue aan te zetten als je daadwerkelijk een filter met ingebouwde UV-lamp hebt)


Uv aan of uit.. its debatable..

Waarom niet 24/7 aan..

Ik heb het in mijn sunsun wel aan. Waardes zijn okee
 
TS als je indd de Sera hebt. Heb je een goede filter..

Persoonlijk zou ik wel op zo een formaat aquarium 2 filters draaien.

Puur voor bereikbaarheid als er 1 uitvalt. En wellicht oppervlakte stroming..
 
Waardes zeggen geen ene bal over je bacteriecultuur....


Niet? Als je bacteriën cultuur naar de klote is.. zijn de waardes toch niet goed? Of zie ik het nu verkeerd..


Want dan kan je ook een aquarium kopen water in filtertje aan. Vissen erin en klaar. Of denk ik nu heel simpel?

Of bedoel je UV zeggen geen bal over je bacteriën?
 
Niet? Als je bacteriën cultuur naar de klote is.. zijn de waardes toch niet goed? Of zie ik het nu verkeerd..


Want dan kan je ook een aquarium kopen water in filtertje aan. Vissen erin en klaar. Of denk ik nu heel simpel?

Je denkt te simpel, goede bacterien filter je namelijk er ook uit met een uv-filter, de bacterien die je eruit filtert met een uv-filter doen niks aan je waterwaardes
 
Je denkt te simpel, goede bacterien filter je namelijk er ook uit met een uv-filter, de bacterien die je eruit filtert met een uv-filter doen niks aan je waterwaardes
Daar zijn ook meningen over verdeeld. Las laatst een discussie hier op AF hierover.

Vandaar dat ik zei its debatable.
 
Daar zijn ook meningen over verdeeld. Las laatst een discussie hier op AF hierover.

Vandaar dat ik zei its debatable.

Beter kun je minder lezen op internep en meer eigen ervaring opdoen, kom je ook geloofwaardiger over ipv alles maar nablaten
 
Beter kun je minder lezen op internep en meer eigen ervaring opdoen, kom je ook geloofwaardiger over ipv alles maar nablaten


Het was hier op AF.

Beter minder lezen op internet. Dus wat hier op AF gezegd wordt. Allemaal negeren?

Gaan we weer.. allemaal ongezouten meningen geven.. dat is pas ongeloofwaardig.

Maar ik kom hier niet om te discussiëren in de slechte zin... dus als je zo een pad wilt doorlopen. Dan wens ik je succes. Ik heb daar geen zin in.
 
En volgens mij ging die discussie over uv 24/7 met jou en bertus of tuinkabouter.. dat er gezegd werd dat in het water zelf amper bacterie in zit...

Maar ik zeg niks..
 

Terug
Bovenaan