210 liter de hoek om van Plankje


Wow, zo mooi! Ik ben heel benieuwd, nog een nachtje slapen! :smitten:
 
Vandaag 7 zwarte neons uitgevangen en extra axelrodia’s er in. Het zijn zulke drukke vissen die neons en met eten zo dominant dat ik dacht “een paar bekkies minder kan ook wel”. Overigens trekt Sjaak zich echt helemaal niks aan van die drukte.

En ze hadden nog 4 kleine corydoras venezuelanus....ik kon ze niet laten zwemmen. Dus nu heb ik er 15. Geweldig leuk als ze gaan eten, of als groep door de bak trekken. Ruimte zat nu :br:.

Zwarte neons vangen is overigens geen sinecure....maar hun vraatzucht werkte voor mij: met een lange pincet met een bloedworm er in geklemd en een groot schepnet is het toch gelukt. Ze kunnen die wormen echt niet weerstaan :chef:.
 
Vandaag 7 zwarte neons uitgevangen en extra axelrodia’s er in. Het zijn zulke drukke vissen die neons en met eten zo dominant dat ik dacht “een paar bekkies minder kan ook wel”. Overigens trekt Sjaak zich echt helemaal niks aan van die drukte.

En ze hadden nog 4 kleine corydoras venezuelanus....ik kon ze niet laten zwemmen. Dus nu heb ik er 15. Geweldig leuk als ze gaan eten, of als groep door de bak trekken. Ruimte zat nu :br:.

Zwarte neons vangen is overigens geen sinecure....maar hun vraatzucht werkte voor mij: met een lange pincet met een bloedworm er in geklemd en een groot schepnet is het toch gelukt. Ze kunnen die wormen echt niet weerstaan :chef:.
Dat weten we dan ook weeral hoe men die kleine rakkers moet lokken met bloedworm bedankt Carlijn.
 
Een kluwen cory’s...bestaat dat ...dit is de reactie op een klein brokje mineralen-voer voor de garnalen :chef:....en ze hadden al diepvriesvoer gehad. Het meeste garnalenvoer geven ze niks om maar dit is kennelijk lekker. Volgens mij gaat het hartstikke goed met deze rakkers; ze zijn mooi op kleur, eten enthousiast, zijn heel actief en niet schrikkerig. De kleinste is alleen een beetje bleek en mager, hoop dat hij of zij bij trekt.

Het inruilen van een aantal zwarte neons voor een aantal axelrodia’s lijkt goed te werken: ik zie de axelrodia’s veel meer en ze zijn weer wat brutaler met eten, nu ze met 23 zijn!

EF484128-D8CD-42B7-AB1C-D70C9A4A4A95.jpeg


498485F1-8C82-45D9-932B-E765CAD59870.jpeg
 
Mooie zuivere foto's alweer Carlijn en supermooie cory's.
 
Ziet er goed uit! En die kluwen cory's heb ik hier ook als ik voer:D
 
Regelmatig als ik thuis kom zie ik Sjaak niet meteen....als ik dan even zoek zie ik dit. Hij wurmt zich overal in en tussen, op zoek naar....iets....ik denk baby-garnalen.

28CEF82D-1172-439D-B49A-56D1A1229BC3.jpeg
 
Brilliante bak! Tof dat je deze vorm aangedurft hebt en dat t dan zo goed lukt, wauw! :thumbs:
 
Dank jullie! Het is inderdaad best een gepuzzel met zo’n vorm, qua indeling, licht, circulatie etc... maar ook wel heel leuk. En het evenwicht is bijna daar als ik zo naar mijn planten kijk. Ik heb de verlcithing nog wat teruggeschoefd begin deze week en wat minder blauw er in, ik vind het mooier nu. De circulatie is ook best ok, ik heb in 1 hoek wat meer zweefvuil, nog even bedenken hoe ik dat kan oplossen, maar over all gaat het inderdaad prima! Vissen gaan heel goed, nog geen uitval gehad gelukkig!
 
Met hout staat of valt je bak en daar moet je echt geluk in hebben dat je iets supermooi vind.
 
Met hout staat of valt je bak en daar moet je echt geluk in hebben dat je iets supermooi vind.

Ik heb tijdens het wachten op de bak een keer twee uur of meer bij de winkel zitten puzzelen met het hout dat ze daar hadden. Ik had de hele bak qua afmeringen op een grote tafel aangegeven en ongeveer elk stuk hout dat er was, en ze hebben VEEL, geprobeerd tot ik drie stukken had die samen bijna precies dat waren wat ik in mijn hoofd had. Er is wel drie keer iemand komen vragen of het goed ging :thumbs:. En een medewerker had een heel goede tip om het nog mooier te maken.
 



Ze hebben net diepvriesvoer gehad: ocean nutrition tropical mix. Ik duw altijd wat een beetje in het zand, dan hebben ze wat te doen :foto:

Die ene die links aan komt zwemmen is de zwakste van het stel; klein en bleek. Was al toen ik hem kocht. Hij eet wel dus ik laat hem maar, hopen dat ‘ie bij trekt.
 
Ik vind ze lekker dik, ik zou de foto eens moeten opzoeken maar die van mij waren gewoon moddervet. Als ik weer kan vinden zal ik hem even posten/linken hier.
 
Hele mooie garnalen, ook prima op de foto gekregen :thumbs:
 
Da’s duidelijk ja....dan hoeven die van mij nog niet op dieet. Ben met nieuwe vissen altijd wat huiverig dat ze niet goed of genoeg eten...denk ik niet nodig met mijn cory’s.
Ik vind het trouwens een erg leuk idee om wat voer in het zand te drukken. Dat ga ik ook proberen.
 
Het helpt ook goed tegen de vraatzucht van de neons, maar goed....eigenlijk heb ik allemaal nogal enthousiaste eters in de bak...
 
Mooie garnalen Carlijn en in het bijzonder die bijna geheel zwarte wat een mooi exemplaar.
Mooie filmpjes trouwens van je goed gevoerde cory's.
 
Ik heb het idee dat alles wel gevonden wordt, ik steek het er ook niet erg diep in, en anders duiken de torenslakken er wel op. Als ik zie hoe die cory’s het zand door bulldozeren dan maak ik me niet echt zorgen overigens...
 
Heel mooi, Carlijn!!
 
Die is inderdaad prachtig.
 

Terug
Bovenaan