Wat is er nieuw

22 liter tank black neon tetras

RedCap GoldFish

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
82
Leeftijd
26
Hoeveel black neon tetras zou ik in een 22 liter tank kunnen doen met rivier zand en veel planten groei, en zouden daar dan shrimps bij mogen?
 
Wat stel je dan voor om er in te houden?
Want ik ben mijn 22 liter nu aan het cyclen en een plantenbodem aan het groeien
 
Alleen garnalen, en omdat je geen PH verlagende bodem hebt zijn alle neocaridina geschikt.
 
Mijn ph is neutraal, en ze zeggen dat voor een black neon tetra rivier zand de perfecte bodem is, en black neon tetra hun ph is 5-7.5 die van mij is 6-7
 
Er zou 1 Betta in kunnen maar ook dat is niet echt ideaal al zijn daar de meningen wel over verdeeld. Zoals Ton al zegt zijn garnalen de beste optie.
 
Maar ik zie veel mensen er tetras er in doen, en zeggen dat het zeker mogelijk is
 
Zijn ook mensen die een goudvis in nog minder water houden en zeggen dat dit ook prima kan bv maar als je er een beetje in verdiept begrijp je waarschijnlijk wel dat dit verre van ideaal is voor de vissen.
 
Ja maar als ik er nu 5 tetras in doe
is dat dan zo erg?
 
Het is een vrij breedte tank
 
Ja maar als ik er nu 5 tetras in doe
is dat dan zo erg?
Ja, de vissen hebben geen zwemruimte genoeg, waardoor ze gestrest raken, de water waarden zijn ook niet goed te houden met deze vissen daarvoor heb je te weinig volume.
 
En 3?
 
Dan zijn ze wrsch met te weinig
 
Bestaan er echt geen kleine vis die je in een 22 liter tank plaatscan een Betta ik Ben zeker van wel
 
Hoe gaat het met de Betta trouwens?
 
Hij leeft ik heb een groter bakje gekocht voor hem zijn vinnen zijn aan het teruggroeien daarom probeer ik nu iets te vinden voor deze 22 liter bak
 
Is een leuk bakje voor garnalen zoals al aangegeven maar laat eerst de boel goed indraaien want zo blijf je allemaal problemen krijgen als je te snel dieren in een bak zet.
Kan je ondertussen juiste info vergaren! 😉
 
Hoe geef je garnalen zelfs eten of hoeft dat niet?
 
Er is speciaal garnalen voer te koop.
 
Zijn ze leuk om te hebben?
 
In zo n bakje moet je naast een Betta niets meer doen want dat wordt te druk als je er visjes bij zou willen plaatsen. Maar goed er is al aangegeven dat in dit bakje eigenlijk geen vissen thuishoren. Netto is het nog minder dan 22 liter denk ik dus dan hou je echt weinig over.
 
Serieus!?

Word gezegt dat je deze hier beter niet in kunt doen, maar minder visjes van dezelfde soort kan natuurlijk wel...:juggle:
En hoeveel mensen hebben een vissenkom met goudvis, raden dat ook iedereen aan, want de kinderen vinden het prachig(en als er een goudvis doodgaat, ze zijn toch maaf €1,95), terwijl dat helemaal niet kan.😉

Maar garnaaltjes zijn natuurlijk ook mooi en leuk om naar te kijken:daisy:


Sorry, moest dit even zeggen😉
 
Hoeveel black neon tetras


rivier zand de perfecte bodem is, en black neon tetra hun ph is 5-7.5 die van mij is 6-7

Zoals Ton al zegt zijn garnalen de beste optie.

Ja maar als ik er nu 5 tetras in doe

geen zwemruimte

zeggen dat het zeker mogelijk is

verre van ideaal is voor de vissen.


😀😀


LoL
Het lijkt hier wel marktplaats met al dat gesjacher.

Laat me je helpen voor je nog verder afdingt:

een halve tetra kan altijd! Maar dat zal toch het maximum zijn..
😉😀
 
Het gat niet zozeer om het aantal maar deze visjes hebben gewoon meer ruimte nodig. Je kan in zo n klein bakje ook 1 Maanvis zetten maar dat is ook een hele slechte optie zoals je wellicht zal begrijpen😉.
Voor vissen is de bak gewoon te klein behalve dan een Betta die je erin zou kunnen doen al is ook dat al niet ideaal.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan