240L van NLAnaconda


Ja, die uitstroom moet nog anders. Ben ik een beetje laks mee ;)

Paar nieuwe bewoners.
De Rasbora Galaxy zijn nu met 15 stuks.
5 otocinclus
1 Bettan Splendis man
+ tig vuurgarnalen die kweken als konijnen.

Planten groeien ook goed. Twee weken last gehad van zweefalg maar dat is met een UV lamp weer helemaal verdwenen.

Wil nog een andere soort plant linksachter doen waardoor het wat breekt.

IMG_0932.JPG


IMG_0943.JPG


IMG_0947.JPG
 
Netjes hoor! En de uitstroom valt zo al een stuk minde rop (of dat ligt aan de hoek van de foto).
Gaat dat trowuens goed? Een betta en vuurtjes? Hier een aantal keer geprobeerd, maar ze blijven achter de garnalen aanjagen, ook de volwassen. Of ik heb gewoon pech hoor
 
Netjes hoor! En de uitstroom valt zo al een stuk minde rop (of dat ligt aan de hoek van de foto).
Gaat dat trowuens goed? Een betta en vuurtjes? Hier een aantal keer geprobeerd, maar ze blijven achter de garnalen aanjagen, ook de volwassen. Of ik heb gewoon pech hoor

Dat is de hoek van de foto ;)
De Betta gedraagt zich tot nu toe prima. De grote vuurgarnalen zijn te groot voor meneer, de wat kleinere 'springen' weg de begroeiing in als mister ochtend humeur iets te dicht in de buurt komt en de aller kleinste jonge garnalen zitten vrijwel allemaal in de 'grasmat'. Daar kan niemand echt bij. De chagrijn heeft het grote nadeel dat hij heel erg traag is door al die franje. Ik zie het wel goed komen.
 
Welke bodembedkker is het en wat voor verlichting heb je er boven hangen ?

Mooi aquarium heb je daar hoor.....
 
Welke bodembedkker is het en wat voor verlichting heb je er boven hangen ?

2 TL buizen en een LED balk.
De plant is de Micranthemum Monte Carlo. Deze is voor een kruiper een vrij makkelijke plant, heeft niet zoveel licht nodig als de veelal andere kruipers. Groeit als een malle echt een aanrader.
 
Haha. Ik heb hem ook in mn meter bak maar hij wil hier dus niet. De bladeren zijn wel mooi groen alleen groeit ie omhoog ipv over de bodem.
 
@Goofy82 Vaag, geef je wel genoeg voeding dan? Ik doe ook de ei methode erbij. Misschien dat dat wat uit maakt? Heb er niet zoveel verstand van, eerste aquarium en ben net 4 maanden bezig :+)
 
Leuk project, blijf ik even volgen.

Er is weinig over vsn je bounty strand. Maar doms kan een bak snel evolueren tot iets totaal anders.

Maar mooi resultaat tot nu toe
 
@Daniel 82 Ja, ik heb een paar goede algenplagen gehad. En dan is het bounty strand niet zo bounty meer :(. Dus dan maar de groene deken er overheen ;).
Het 'eiland' wil ik wat planten betreft nog wat diverser hebben. Maar ik neem overal de tijd voor. Net de laatste zweefalgen plaag overwonnen.
 
Die plant op t "eiland" wat uitgedund. Dat ding groeit te snel.

2 nieuwe planten toegevoegd:
- Hemiographis colorata
- Echinodorus chrileni

Dieren:
- 2 otocinclus zijn dood gegaan
- 5 zijn er bij gekomen

Totaal nu 8 otocinclus.

IMG_1072.JPG


IMG_1078.JPG


IMG_1084.JPG


IMG_1087.JPG


IMG_1088.JPG


IMG_1090.JPG
 
En de bak is weer leeg.

Ik had last van 'Cladophora algae'. Een algensoort die meelift op andere planten. Waarschijnlijk heb ik de plantjes niet goed genoeg schoongemaakt en zo is deze alg in mijn bak gekomen.

Deze algen soort wordt op deze site 'an aquascaper's worst nightmare' genoemd. En dat klopt wat mij betreft wel, het is niet weg te krijgen. Het advies van die site is 'Manual removal, reduce lighting, patience & luck'.
Nou, het enige is dat hij dan wat langzamer gaat groeien maar langzaam en zeker doemt het overal in kleine getale op. Niet alles wordt overwoekerd maar het ergerde mij dat het niet weg was te krijgen.
'Unlike other algae, cladophora is more like a plant, so it thrives when your plants thrive'.

Dus alles eruit, game over :(.
 
Wat naar zeg... Enorm veel sterkte. Wat een prutzooi. Mag je opnieuw beginnen!
 
Zonde... :(

Maar als ik het goed zie is het dan toch vrij snel gegaan... Begin april was alles nog oké?
Wat heb je allemaal geprobeerd om het weg te krijgen eigenlijk?
Ik lees namelijk dat bepaalde vissen bijvoorbeeld kunnen helpen...
 
Joa, vrij snel... Het was niet overwoekerend. Maar je zag gewoon dat het steeds op meer plekken op doemde. Het is namelijk dat als je het weghaalt, en 1 takje breekt af en komt ergens anders terecht, dan krijg je daar ook weer zo'n nestje alg. Nieuwe ronde nieuwe kansen :)
 
Jammer van zo'n mooie scape!

Geen glutaaraldehyde bevattende producten, zoals Easycarbo of Flourish Excel, geprobeerd?
 

Terug
Bovenaan