Wat is er nieuw

240L Zuid Amerika aquarium Anne Visjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anne Visjes
  • Startdatum Startdatum
A

Anne Visjes

Guest
Hoi allemaal,

Nieuw begin, ik woon nu namelijk in Noorwegen :z
Ik heb een 240L Wromak (Pools merk) aquarium gekocht en er een achterwand ingebouwd. Er zit afgerond fijn grind op de bodem en aardig wat hout in. Ook 3 mosballen en javamos. In een ander topic van me zoek ik nog naar suggesties voor het visbestand, maar er gaat in elk geval in:
-10 corydoras robinae
-2 microgeophagus altispinosa
-7 keizertetra's
-Awaous flavus?

De bak is begin volgende week 'rijp' voor de eerste vissen.
Hij staat er nu zo bij (de kleuren zijn wat bruiner in het echt):
img_6261.jpg

Groet,
Anne

PS Ja er zit een lego-Nemo in

Mooie bak hoor!

Ziet er erg natuurlijk uit, hele mooie achterwand ook! Zelf gemaakt?

Hoi! Ja de achterwand is van piepschuim, tegellijm, 2 stukken hout, kleurstof, botenlak en fantasie gemaakt 🙂
Er zit LED boven, een 97 cm RGB en 3 spots (zelf waterdicht gemaakt met kit, was super goedkoop maar is een experiment) en t wordt aangestuurd door een LED controller die er zonsop- en ondergang van maakt.
Heb zin in volgende week als de visjes komen🙂 Ga voor die tijd nog turf in het filter doen om de pH wat te verlagen (die is 7,5 hier).

De keizertetra's (3 man, 5 vrouw) zijn gearriveerd afgelopen maandag en hebben het goed naar hun zin. De eitjes vliegen af en toe in het rond en er wordt wat afgeflirt. Leuke beestjes, ik heb ze nog niet eerder gehouden.
Foto's maken van ze blijkt echter heel lastig (ze zitten niet stil). Ik doe mijn best!
Maandag ga ik de 10 corydoras robineae ophalen, ik ben heel benieuwd naar ze.

Wat een mooie achterwand! Heb niet echt tips voor je visbestand, maar ik zou denk ik meer tetra's nemen. Je hebt er de ruimte voor en hoe groter de school hoe leuker ze zijn. Corydoras vinden een zandbodem prettiger. Misschien iets om over na te denken?

Kun je wat meer vertellen of je led verlichting? Ben erg benieuwd hoe je het hebt gedaan. Wij willen binnenkort zelf een andere ombouw voor het aquarium maken en dan ook de overstap van tl naar led gaan maken.

Hoi Germaine,
Dank!
Ik heb een LED controller gekocht bij Kitelight. Beetje basic (vooral programmatuur) maar ze hebben inmiddels een hipper model en hij doet het goed. Daar kan je elke ledlamp die je wil aanhangen, als je maar led op wat voor adapter je er aan hebt hangen (bepaalt je max wattage) en of de lampen die je koopt op hetzelfde voltage kunnen. In mijn huidige bak heb ik goedkope ledspots zelf waterdicht gemaakt met silicone, echt geweldig! Dit is aangevuld met een RGB strip (daarmee kan je dus kleur maken) van Kitelight. Daar zou je geen plantenbak mee kunnen voorzien van licht. De spots creeeren mooie schaduwen en de RGB maakt een mooie rode zondopgang en ondergang simulatie mogelijk. En je hebt het in een jaar of drie terugverdiend mbt de stroomkosten vergeleken met TL! Doen dus🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan