Wat is er nieuw

250 x 40 x 60 J0r4m

• Onderwerp starter Onderwerp starter J0r4m
  • Startdatum Startdatum
J

J0r4m

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb me net weer aangemeld op het forum en vind het wel leuk om iedereen een beeld van mijn bakje te geven.

Paar weekjes geleden kwam een vriend naar mij dat hij een aquarium vol met kleine malawi's had en hij deze nergens kwijt kon. Nou heb ik een hele tijd ook malawi's gehad en deze wegens een lek in mijn aquarium moeten verkopen. Aquarium was beetje in vergetelheid geraakt vanwegen de teleurstelling alleen dit aanbod blies mijn hobby wel weer heel mooi nieuw leven in.

Bak dus opnieuw gekit, Ingericht, Goed laten indraaien en de visjes opgehaald.

Staat nu momenteel voor 2400L/H aan filtercapaciteit op het aquarium. Inhoud is ongeveer 600 Liter, al zal ik dat er niet precies ingaan i.v.m. De grote hoeveelheid stenen in het aquarium. Heb daarnaast een zandbodem zodat de vissen mooi met het zand hun bek kunnen spoelen. En er liggen nu 2 tl balken van 1,2m en 36watt boven het water. Keuze voor deze maar 2 liggende balken is dat dit meer dan voldoende licht geeft en het een al wat verouderde bak is waar het licht niet in is verwerkt.

Even een totaalplaatje:

IMG_6167.JPG

Vissenbestand is dus momenteel nog niet helemaal bekend. Ik kan in ieder geval al een 5-tal melanochromis auratus herkennen. Daarnaast heb ik het idee dat er nog een aantal van een bepaalde pseudotrophussen tussen zitten, alleen voor de rest durf ik het niet met zekerheid te zeggen.

Een aantal vissen beginnen nu ze de ruimte hebben al wat beter met groeien en ook al iets op kleur te komen. Erg mooi om te zien is dat.

Wat betreft de inrichting van het aquarium ben ik er nog niet helemaal over uit. Graag zou ik mijn achterwand nog op een bepaalde manier afdichten. Ik zat daar meer in de richting te kijken of ik deze misschien kan gaan schilderen zonder gelijk het hele aquarium te verpesten. Dit omdat het aquarium maar 40cm diep is en een achterwand dan net wat teveel ruimte inneemt. Hierover hoor ik graag jullie mening.

Wat betreft plannen met de bak zelf ben ik er nog niet helemaal over uit. Ik vind het erg leuk om te zien hoe deze kleine jongens nu opgroeien alleen zal het vissenbestand niet zijn zoals ik het wil hebben. Daarnaast overweeg ik om misschien over te stappen naar zuid-amerikaans, alleen moeten mijn financiën dit ook nog toelaten. Al die planten en nieuwe vissen zijn helaas niet gratis.

Ik denk dat dit het voor vandaag wel even is en sluit daarom graag af met nog wat foto's:

IMG_6168.JPG
IMG_6169.JPG
IMG_6170.JPG
IMG_6171.JPG
IMG_6172.JPG
IMG_6173.JPG
IMG_6174.JPG

Planten heb ik er tot nu toe niet inzitten aangezien deze visjes nogal gravers zijn en planten dus helemaal slopen. Zit nog te overwegen om een iets stevigere plant in te zetten. Desnoods anders een nepplant.

Achterkant zwart verven met schoolbordverf. Mooi diepte effect en mooie uitkomst van de kleuren.

pracht vissen heb je daar zeg
ben benieuwd als de andere beter op kleur komen
geniet er maar van

groet
jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan