250x70x70 van Erwin1982


Na vandaag staat het er zo bij.

20200613_220714.jpg


20200613_220725.jpg


20200613_220740.jpg


20200613_220746.jpg
 
Kans dat ik erover geleze heb, maar wat ligt er op de bodem?
 
Pure turf
 
Mooie bak zover, ff een vraag tussendoor. Hou je de verlichting zo fel? Of juist alleen voor een foto? Of komt het juist door de foto? Zijn er eigenlijk 3 ??

Het komt zo fel over namelijk en trekt behoorlijk de aandacht naar zich toe.

Gr. Ed
 
Mooie bak zover, ff een vraag tussendoor. Hou je de verlichting zo fel? Of juist alleen voor een foto? Of komt het juist door de foto? Zijn er eigenlijk 3 ??

Het komt zo fel over namelijk en trekt behoorlijk de aandacht naar zich toe.

Gr. Ed
Komt door de foto. De bak is eigenlijk onderbelicht...
 
erg mooie en wild meschien kun je wel gewoon in zoon turf moeras planten verzamlen als ze der nog zijn
 
Ja zeker, er komen in ieder geval 20 cryptocoryne walkerii in, een paar grote javavarens en als drijfplant hygroiza aristata. De cryptocoryne is gekozen omdat deze cultivar als meeste lijkt op de originele cryptocoryne die daar in blackwater wordt gevonden.
 
Snap helemaal waarom dit trekt. ?
Hoe is je water?
 
Snap helemaal waarom dit trekt. ?
Hoe is je water?
Mooi bruin?. Ik heb de waardes nog niet gemeten, maar nitriet zal 0 zijn, gh en kh vermoedelijk maximaal 3 en een ph tussen de 5 en 6.

Maar alles moet ik nog controleren hoor.
 
20200617_235932.jpg


Planten zijn geplaatst. Nu maar goed groeien. Vrijdag of zaterdag komen er 18 R. kalochroma en 25 R. cepholataenia de bak als eersten bewonen.
 
De hygroiza aristata komt volgende week als het goed is.
 
Ziet er fantastisch uit! Mijn complimenten??
 
Gaaf Erwin! Actieve beestjes.

Tijd en rust gunnen. Ik ben benieuwd hoe het er over een maand of drie uitziet als de planten (hopelijk) zijn gegroeid.
 
Mooi dat riet of bamboe. Die rechterkant, daar lijken ze met de lichtstralen mee te gaan.
???
 
Da's riet. We zijn nu op zoek naar een grasachtig biotoop correct plantje wat het riet een beetje zal gaan accentueren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
En toch blijkt het een beetje een ontdekkingsreis te zijn. Schuiven, veranderen, toevoegen....

Om de vissen meer schuilplaatsen en dekking te kunnen geven is de bak wat drukker geworden. Het heeft beiden wat maar voor de vissen is het prettiger.

20200725_210754.jpg
20200725_210801.jpg
20200725_210747.jpg
20200725_210805.jpg


Verder laten rijpen en over een maand weer eens bezien of het naar wens is.

Inmiddels zitten er ook 10 stuks Betta albimarginata in. Leuke interessante diertjes die nog behoorlijk moeten groeien.
 
Da's riet. We zijn nu op zoek naar een grasachtig biotoop correct plantje wat het riet een beetje zal gaan accentueren.

Dat riet waar heb je dat vandaan? Vind het er wel gaaf uitzien, gaat het niet rotten fzo?
 
Dat riet waar heb je dat vandaan? Vind het er wel gaaf uitzien, gaat het niet rotten fzo?
Dat komt bij Utaka vandaan. Alles gaat eens kapot maar mijn water is zuur dus dat conserveert wel enigzins.
 
mooie natuurlijke bak hoor, ik houd daar wel van.
 
Het is ook de bedoeling de bak zo biotoop getrouw als mogelijk te maken.
 
Bijzonder mooi gedaan :thumbs:
 
dank voor het compliment!
 
echt een heel mooi brouwsel? hele mooie ontwikkeling. Spannend om naar te kijken.
 
Een paar sfeerimpressies
DSC_1613.JPG
DSC_1623.JPG
 

Bijlagen

  • DSC_1582.JPG
    DSC_1582.JPG
    269.5 KB · Weergaven: 63
  • DSC_1568.JPG
    DSC_1568.JPG
    288.5 KB · Weergaven: 51
  • DSC_1577.JPG
    DSC_1577.JPG
    202.6 KB · Weergaven: 54
  • DSC_1581.JPG
    DSC_1581.JPG
    268.6 KB · Weergaven: 54
  • DSC_1597.JPG
    DSC_1597.JPG
    258.8 KB · Weergaven: 56
Spannende bak om naar te kijken. Mooi gedaan.

Gr. Ed
 
Mooi Erwin! Gaat de goede kant op.
 
We doen ons best. Vandaag 20 stuks trigonopoma gracile toegevoegd. Ze zijn klein, vind ze er wat mager maar verder best gezond.
 

Terug
Bovenaan