Wat is er nieuw

250x70x70

tuinkabouter

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2010
beste allen,

ik ben me eigen aan het orienteren op een leuk vissen bestand voor mijn volgende aquarium.

maten worden voorlopig nog 250x70x70.

mijn vissenbestand wou ik als volgt doen:
koppel green terror
sleutelgat
school (heb er momenteel 5 en word dan uitgebreid) geophagus winemillerie
koppel/trio eliotti

is dit haalbaar?

of kan ik beter mijn huidige school maanvissen en geophagussen uitbreiden in die bak?

Je mixt nu ZA met midden amerika,dat kan niet qua waterwaardes.

Volgens mij zit zo'n bak vol met 1 kopel green terror en eventueel 1 ander koppel (grotere, stevige) cicliden. Ik neem maar even aan dat je Thorichthys maculipinnis bedoelt? Ik denk niet dat die opkunnen tegen de rivulatus, laat staan sleutelgatcichliden of geophagus.

Ik zou zelf gaan voor een grotere groep geophagus en het daarbij houden.

Dat de bak dan vol zit ben ik niet met Saskia eens, maar dat het een niet al te beste combi is wel.

Welke soort zou je echt graag willen? want dan kun je beter rond die vissen een bestand maken.

Nog een tipje met het maken van die keuze, let op de waterwaarden. Zo'n bak heeft toch behoorlijk wat water en telkens waterbereiden voor verversen is al snel een vervelende bezigheid. Neem je vissen uit bijv Mexico (Thorichthys) dan kan je in de meeste gevallen kraanwater nemen 😉 Maakt het leven een stuk gemakkelijker 😛

Ik heb kleinere bakken gezien waar deze combi wel goed ging, meerdere bakken zelfs ook met geophagus erbij..
Ik weet niet of het dan een stressvolle leef omgeving word zodra de vissen volgroeien?

en qua waterwaardes komt mijn kraanwater goed in de buurt.

Ik wil later ook een automatische verversing met osmose verwezenlijken.

Ik vind green terror en eliotti simpel weg hele mooie vissen, maar als het niet kan is het jammer dan breid ik mijn huidige bestand uit om die bak te vullen

Ik wou er trouwens ook nog een trio heros bij doen bij eerst genoemde visbestand

Ik wou er trouwens ook nog een trio heros bij doen bij eerst genoemde visbestand

7x maanvis
5x geophagus winemilleri
3x sleutelgat
30x kardinaal
3x siamensis
2x diamant goerami
2x ancustrus
4x rode minor

laatste 4 soorten heb ik gekregen en ben ik niet van plan te behouden...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan