Wat is er nieuw

2de hands filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter oezy
  • Startdatum Startdatum
O

oezy

Guest
hallo,
ik neem vandaag een bak met filter van familie over.
Ik denk dat het water er gisteren of vandaag uit wordt gehaald en wij gaan de bak vanavond halen.
Mijn vraag is: hoe lang kan het filter stil staan zonder dat de bacterie�n dood gaan of moet ik het filter zoiezo even schoonmaken?
Ik kan eigenlijk vrijdag pas aan de slag met de bak want dan heb ik vrij.
Heeft er iemand advies wat ik het beste kan doen.
Misschien wat water in de bak doen waar de grond nog in zit en dan tot vrijdag het filter laten draaien om de bacterie�n te behouden?
Of misschien de bak niet schoon maken, water er thuis in doen en meteen draaien vanavond?
bedankt

Filter die stilstaat verliest na een half uur / uur al een groot gedeelte van zijn bacterieen. hoe langer hij uitstaat hoe meer er dood gaat.
Best is om hem zo lang mogelijk te laten draaien en moet hij lang uitstaan, maak hem dan altijd even schoon 😉

Als er geen bewoners in de bak zitten hoef je niet moeilijk te doen en kan je gewoon alles goed schoonmaken en zelf een frisse nieuwe start met de bak maken.

Seabait zei:
Als er geen bewoners in de bak zitten hoef je niet moeilijk te doen en kan je gewoon alles goed schoonmaken en zelf een frisse nieuwe start met de bak maken.

inderdaad maak alles schoon en draai het geheel volledig opnieuw in

ok bedankt, dan begin ik opnieuw.

Extern,of binnenfilter,Juwel?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan