Wat is er nieuw

2dehands aquarium met metaal in achterwand. Veilig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Coward
  • Startdatum Startdatum
C

Coward

Guest
Ik heb een tweedehands aquarium aangeschaft, nu blijkt dat er in de achterwand U-vormige draadkram spijkers van een bijna zwart metaal verwerkt zijn.

Ik heb degene die uitstaken er allemaal uit getrokken, maar het viel op dat er ook bij zaten waar de punten uitstaken en de boog binnenin de achterwand zat. Dus er zouden er meer in kunnen zitten die mischien niet aan de oppervlakte raken, maar wel via gaatjes in de wand wel door het water bereikt worden.

Wat luidt het advies? Het liefts laat ik de achterwand zitten ook al ziet ie er gehavend uit, dat bespaard mij veel tijd, geld en moeite. Maar het moet wel veilig voor de vissen zijn zo ver de waterchemie betreft.

Tank1.JPG

Tank2.JPG

Tank3.JPG

Er gaat over kool gefilterd worden, mocht dat wat uitmaken.

Waarom over kool filteren? Dat kan gechelateerde voeding uit de bak halen.

Dat doen ze in alle filters, is absoluut niet aan te raden standaard kool in je filter te laten zitten, het filtert ook de goede stoffen eruit en de werking ervan stopt omdat het maar beperkt stofjes op kan nemen. Actieve kool word alleen gebruikt als er gif in je bak zit of als je je bak gekuurd hebt, end an word het max 24 uur gebruikt en dan weggegooid.

Dat doen ze in alle filters, is absoluut niet aan te raden standaard kool in je filter te laten zitten, het filtert ook de goede stoffen eruit en de werking ervan stopt omdat het maar beperkt stofjes op kan nemen. Actieve kool word alleen gebruikt als er gif in je bak zit of als je je bak gekuurd hebt, end an word het max 24 uur gebruikt en dan weggegooid.
Dan zal ik het na de eerste paar dagen vervangen met filterschuim zonder kool. Gezien het 2dehands kan het voor de zekerheid geen kwaad.

D'r uithalen dan maar. Die krammen kunnen op zich niet zo'n kwaad. Wel zou ik ze daar waar mogelijk er uithalen. Scherpe uitstekende puntjes is minder, die zou ik toch weghalen.
Alle krammen waar ik (en dus een vis) aan kan zijn eruit gehaald, of er scherpe punten uitstaken of niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan