Wat is er nieuw

2e filterpomp aansluiten

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Hallo allemaal,

Wegens inkrimpen van de hobby ben ik van 4 naar 2 bakken gegaan. Nu wil ik de laatste kleinere bak ook wegdoen. Hierdoor heb ik binnenkort een buitenfilter over. Nu ben ik er over na aan het denken om deze op mijn grote bak aan te sluiten.
Heeft dit nut denken jullie? Of heb je niets aan over filter capaciteit?

Jazeker heb je daar wat aan, mocht er 1tje ooit kapot gaan dan draait de ander nog lekker door.
Tevens kan je nooit teveel filtercapaciteit hebben.

Je kan wel teveel stroming krijgen, zeker oppervlakte vissen als goerami's en betta's kunnen daar last van hebben.

Over wat voor bak + welke 2 filters hebben we t over?

bak 240l een eheim pro 3 600 en hier komt dan nog een teratec ex 600 bij.

Opzich prima tenzij je dus vissen hebt die echt niet van stroming houden.

Ik heb er ook 2 op de meterbak en ook vanuit het oogpunt dat als er 1 kapot gaat dat er dan nog een draait. Ook kan je de extra filter eventueel op een andere bak inzetten.

Moet wel kunnen hoor, mits alles 100% perfect is aangesloten heb je netto 1200L/U
Vul je filters met filtermateriaal en knoop er wat slangen etc aan en je houd bruto maximaal 600L/U over

Heb je ongeveer 3x je bak inhoud per uur door een filter, redelijk mooie uitkomst lijkt mij

Ik heb hier ook 2 filters op mijn 120cm, ik heb de spraybars uitgeboord om minder snelle stroming te hebben terwijl ik toch dezelfde capaciteit overhoud.

waar kan ik dan het beste mijn invoer van de pompen plaatsen?
iedere pomp in een aparte hoek of beide in dezelfde hoek?

Iedereen doet dat weer anders.
Ik had beide vuilkorfen in 1 hoek en 2 uitstromen aan de andere kant

Maar sommige hebben het gekruist zitten of alles in dezelfde hoek

Bij mij filter pomp 1 de linker kant, pomp 2 de rechterkant. Is het goed? Geen idee. Ik merk geen gekke dingen aan het water dus ik denk dat het wel in orde is 🙂

dan ga ik voor de weg met de minste weerstand.
beide pompen aan dezelfde kant, met zo kortmogelijke slangen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan