2e hands aquarium verhuizen.


R

Robinets

Guest
Hallo,
Ik plaats vast in een verkeerde rubriek maar ik kon geen geschikte vinden.
Binnenkort gaan we ons 2e hands aquarium ophalen. Er zit van alles bij inclusief vissen en planten. We weten alleen niet zo goed hoe we dit het beste aan kunnen pakken. We moeten een stuk rijden voordat we thuis zijn.

We zaten zelf te denken om een kleine tijdelijke bak thuis neer te zetten. Een paar jerrycans met water vanuit het draaide aquarium mee te nemen. Vissen en planten in afsluitbare emmers.

Zodra we dan thuis zijn kan het water uit de jerrycans in het tijdelijke aquarium met de vissen en planten. Dan hebben we de tijd om het grote aquarium in te gaan richten en te vullen met schoon water en het bestaande filter (niet schoongemaakt). En dan de vissen in het grote aquarium overzetten.

Is dit een goed plan of kunnen we het beter anders aanpakken? Tips zijn meer dan welkom
 
Wat is een groot aquarium?
 
Hoe groot is je nieuwe bak?
 
Het aquarium is 300 liter. Het tijdelijke aquarium hebben we nog niet. Moet ik nog gaan zoeken
 
Ligt ook een beetje aan de vissen. Ik zou kijken naar iets van een speciekuip om thuis te vullen met vers water. Vissen in emmers, net als het filtermateriaal. Dit alles thuis op de speciekuip zetten en vissen rustig overwennen aan die waarden, mocht je ver moeten. Filter hierop laten draaien en dat overleefd het dan wel een week. In de tussentijd aquarium inrichten en als je tevreden bent filter en vissen over.
 
Als je een koelbox hebt of kan lenen, kunnen daar de vissen in, en eventueel planten die gevoelig zijn voor temperatuurschommelingen.
Dat blijft best wel lang op temperatuur, zeker in een verwarmde auto.
 
Ik heb ooit voor mijn verhuizing deze gebruikt:
Het is een best wel groot ding, 43L, met deksel. Daarmee heb ik ook weer een aantal liters origineel water mee kunnen nemen (samen met de vissen).

Veel succes!
 

Terug
Bovenaan