3 Apistogramma's uit het niets verdwenen


R

RvanWijk

Guest
Goedemorgen,

Ik heb deze week iets supervreemds. Mijn Apistogramma man is flink toegetakeld geweest door 2 vrouwtjes. Dit heeft die al een keer eerder gehad en beide keren was het zo dat 1 van de vrouwtjes jongen had. 1ste keer was die na een paar dagen weer goed opgeknapt maar deze keer had die er meer moeite mee. At wel maar magertjes en was wat minder fel.

Toen zag ik hem opeens 2/3 dagen niet meer en was ik er lichtelijk vanuit gegaan dat hij het niet heeft overleefd maar nooit iets gevonden of gezien. Verder heb ik nog 2 vrouwtjes en 2 kleintjes van 6 maanden oud een vrouwtje en een mannetje.

Nu zag ik zondag de overige 4 nog vrolijk en actief rondzwemmen echt niks nul nada aan de hand. Aten goed waar alleen het mannetje weg was.

Nu zag ik 2 dagen 1 kleintje (vrouwtje) en 1 volwassen vrouwtje niet meer waar ik er nog 2 van over heb. Vond het vreemd want iedereen was mega actief dus heb de bak met schoonmaken lichtelijk op de kop gehad. Kienhout eruit, kokosnoten eruit, stenen eruit maar nergens te bekennen (ook het mannetje trouwens niet). Filter losgehaald ook nergens te bekennen om het aquarium gekeken of ze toevallig eruit zijn gesprongen maar nee hoor.

De rest van het vissenbestand is nog volledig intact alleen de apisto's zijn verdwenen. Snap er werkelijk helemaal niks van. De man oke dat die wellicht op gevreten door de corydorussen,tetra's of otocinclussen in die 4 dagen zou wellicht kunnen. Maar die andere 2 die niks mankeerden snap ik niks van. Een week geleden had dat vrouwtje namelijk nog jongen.

Jullie enig idee of dat zo snel kan gaan?
 
Hoe groot is je bak? En wat is je visbestand?

Bakje is 80cm. Ze zitten er allemaal ongeveer een half jaar in (buiten die 2 kleintjes dan)

Visbestand:

5 Apistogramma (1 man, 2 vrouw rip naar vermoeden, 1 baby man van 6 maand en 1 volwassen vrouw over) > van die 2 vrouwen die weg zijn was er 1 een baby van 6 maand dus ik had een harem er in.
4 corydorus panda
6 otocinclus
5 neon tetra
5 vuur tetra

that's it.

Heb je toevallig helenaslakken in je bak?

Nee alleen die natuurslakjes die je wel een gratis bij de plantjes krijgt haha

Heb je een foto van de bak?

Zeker!

https://www.aquaforum.nl/media/img_0006.1445/full

Ik voeg overigens niks toe aan co2. Enkel ijzer en tabletten voor de planten. Na een beurt nitrivec en aquatan.
 

Terug
Bovenaan