3 Schooltjes in 60L

T

Twester

Guest
Hallo!

Ik ben in de voorbereidende fase voor 2 bakken van 60L.
In een bak doe ik slakkenhuiscichliden en in de andere wil ik in ieder geval een schooltje otocinclus.

Bij de otocinclus (6-8) zou ik nog wel andere soorten willen. Ik heb al gekeken naar de combinatie met bijlzalmpjes, maar ik wil eigenlijk ook vis in de middenlaag.

Ik zat te denken aan zwarte fantoomzalm, maar ik vroeg me af of een 60L bak niet te klein is om 3 scholenvissen in te houden.
Maar ik weet zeker dat jullie dat wel weten!
 
Toch niemand die weet of dit kan?
 
In een 60cm zou ik het bij q scholenvis houden, maar dan geen te grote vissen. Misschien een Boraras soort, of andere klein blijvende. Anders wordt het veel te druk. Denk dat 60liter voor Tera’s niet te doen is.
 
Geen verstand van zwarte fantoomzalm maar in een bakje van 60cm is er geen middenlaag ;). Tetra's überhaupt vragen meer cm. Dus ik zou gaan voor een leuke school van bv hasemania nana of een dergelijk klein visje.
 
Kijk! Top!
Dank jullie wel
 
Boraras soortje is leuk, denk aan de brigittae/merah/maculatus ofzo
Rasbora galaxy (al is die bekend onder vele namen) is ook een hele gave aanvulling
Paracheidon simulans (valse neon).

Formaat zegt overigens niet altijd wat. Roodkopzalmen doe je, ondanks hun formaat dan weer geen plezier met zo'n bakje vanwege het actieve gedrag en de ruimte die ze echt nodig hebben om hun vinnen te strekken
 
Onthou ook dat bijlzalmen ware kamikaze vissen zijn. Als ze de kans zien springen ze zo je bakje uit.
 
Boraras soortje is leuk, denk aan de brigittae/merah/maculatus ofzo
Rasbora galaxy (al is die bekend onder vele namen) is ook een hele gave aanvulling
Paracheidon simulans (valse neon).

Formaat zegt overigens niet altijd wat. Roodkopzalmen doe je, ondanks hun formaat dan weer geen plezier met zo'n bakje vanwege het actieve gedrag en de ruimte die ze echt nodig hebben om hun vinnen te strekken
Die Rasbora galax lees ik een beetje tegenstrijdige berichten over: Zij dat nu vergelijkbaar met bijvoorbeeld Boraras brigittae en kan je die wel als school in een relatief kleine bak (60L) houden of zijn het nu meer Tetra's die weliswaar klein zijn maar waarvan overal geschreven wordt dat die desondanks hun geringe grootte toch in een grote bak gehouden moeten worden? Ik zelf heb een 60 L bak die aan het indraaien is en ik ben nog aan het puzzelen.
 
Gaan prima in een 60cm bak. Heb ze hier in dd dubai, 80cm, maar hele drukke zwemmers zijn het niet. Ja ze gebruiken de gehele ruimte wel, maar niet om gigantische baantjes te trekken
 
Terug
Bovenaan