Wat is er nieuw

3 soorten maar welke?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mss
  • Startdatum Startdatum
M

mss

Guest
Hallo Planten kenners 🙂..

Over enige tijd ga ik opnieuw beginnen met mijn nog nieuwe bak, ook besloten het op 2 planten te houden waarvan 1 al in de aquarium staat (stekjes HN)

Nu heb ik 3 verschillende planten gevonden die me interesseren enkel hoop ik dat door jullie persoonlijk ervaring of tips,hints.

Ik een makkelijker besluit kan maken.

Echinodorus latifolius
Echinodorus tenellus
Sagittaria subulata

Geen zin in een enorm moeilijk plantje, Uiteraard heb ik de kleibollen al klaar liggen.

De planten zullen vrij wel 100% licht op hun hebben afhankelijk van hoe ze willen gaan groeien (al kan ik bij snoeien/knippen natuurlijk).

Mvg
Stijn

Bedankt voor jullie hulp

ik zou voor de Sagittaria subulata gaan. is een vrij sterke plant en kan tegen licht. en kan ook goed tegen wat gedempt licht en hij krijgt snel uitlopers

Ik heb de tennelus, tenminste zo heb ik hem gekocht, en ben er zeer tevreden over! Doet het hartstikke goed
en kruipt mooi over de bodem. Je moet de uitlopers soms wel een beetje sturen want anders groeit hij
overal 😀 Ook met wat minder licht doet hij het heel goed en hij krijgt bij mij ook geen voeding.
Kijk maar eens in mn 54ltr gezelschap album, bijna de hele bodem is bezet met dit plantje.

Ik heb de laatste 2 en zou voor de Sagitaria gaan. Is ook erg makkelijk en kan zonder veel voeding. Ik heb hem ook bij de garnalen in waar ik niks toevoeg. Groeit dan niet hard maar doet het verder prima. Maar ook de Tenellus zou prima zijn hoor.

Ik twijfel inderdaad het meeste tussen de laatste 3, Enkel hoor ik vaak dat de Tenellus niet altijd even makkelijk is, En eerlijk is eerlijk in deze bak staan de planten op plaats 3 van belangrijk.

iemand anders nog ideeen?. En uiteraard moest het de laatste 2 zijn 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan