3 volwassen pauwoog cichliden.


A

Altispinosa

Guest
Ik kan een juwel vision 260 over nemen met compleet vissenbestand waaronder 3 grote pauwoog cichliden en 4 grote volwassen maanvissen alsook een grote volwassen plecostomus voor een mooie prijsje.

Aangezien de pauwogen niet geschikt zijn voor dit bakje wou ik vragen hoeveel ik nog kan vragen voor deze 3 grote volwassen pauwogen.
 
1 euro per stuk
 
:juggle::mad:
 
1 euro per stuk

Voor gerookte pauwoog-filets kan je €28 per kg krijgen...
En de restanten kan je inkoken en vervolgens laten fermenteren tot een pittig vissausje!
:D:p


Ik kan een juwel vision 260 over nemen met compleet vissenbestand waaronder 3 grote pauwoog cichliden en 4 grote volwassen maanvissen alsook een grote volwassen plecostomus voor een mooie prijsje.

En nu ernstiger:
Ik lees nu en dan dat je een aantal heel verschillende plannen hebt en dat er vrij veel vissen op je verlanglijstje staan.
Niets mis mee natuurlijk maar dan vind ik het toch zeer raar dat je overweegt om een bak incl visbestand aan te schaffen eigenlijk...

Vind je het niet leuker om zelf een 'evenwichtig' bestand op te bouwen ipv voort te borduren op een reeds bestaand bestand?
Als je een complete bak overneemt neem je ook altijd de 'probleempjes' mee over (bvb foute vissen, slechte combinatie, eventuele problemen met planten, algen, ziektes of ....).
Je weet namelijk ook niet altijd de ware reden van de verkoop, eventuele problemen worden niet altijd eerlijk opgebiecht waardoor het meestal toch een beetje een gok is.

Iedereen doet natuurlijk wat hij wil maar voor mij zit een vrij groot deel van het plezier net in het samenstellen van een nieuwe bak.
Het bepalen van inrichting, bewoners, planten en techniek vind ik sowieso zeer leuk maar daarnaast vind ik die fase ook vrij belangrijk eigenlijk.
INaast leuker is het volgens mij ook een pak leerrijker om een bak van nul te starten om vervolgens alles te zien ontwikkelen en 'rijpen' tot een evenwichtig geheel.

Terwijl je bij een overname en transport van een complete bak vooral stress hebt om filter en vissen veilig over te zetten. Dan moet je in veel gevallen een deel van de vissen proberen verkopen en ben je gebonden aan veel keuzes van de vorige eigenaar (zoals bodemmateriaal, filtermateriaal, plantenbestand,...)

Maar goed, ik zei al: ieder zijn manier natuurlijk, als jij deze manier verkiest dan is dat zo, nietwaar.
Een tweedehands bak zou ik eventueel ook kopen hoor maar ik zal nooit een bak incl vissen overnemen.
Lijkt me teveel gedoe (alleen de verhuis al) en er spelen teveel factoren mee waar ik geen vat op heb en waar ik het raden naar heb.
Ik weet graag het ganse verhaal van een bak (van de keuze voor bodemmateriaal, het indraaien tot en met het visbestand en de volgorde van toevoegen).

Simpel gezegd: ik maak liever zelf de fouten indien nodig ipv afhankelijk te zijn van de beslissingen en eventuele fouten van een onbekende.
 
ik vraag me af hoe volwassen ze zijn, en dan bedoel ik voornamelijk de grootte.

ik ben namelijk erg bang dat deze prachtbeestjes ernstig vergroeit zijn.
 
Ik heb die bak niet gekocht omdat hij ten eerste vol krassen zat en ten tweede omdat ik niet met de vissen wil lopen zeulen dus bij deze mag het topic op slot of verwijderd worden.
 
Dit topic zakt wel weg in de lijst Johnny als men niet meer post;)
 
op marktplaats vragen ze 2euro per stuk voor jonkies en 10euro voor de grote
 
Het is ook maar net wat je ervoor overhebt.
 

Terug
Bovenaan