Wat is er nieuw

3 weken weg, wat te doen?!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter storm337
  • Startdatum Startdatum
S

storm337

Guest
Hallo, mede forumleden.

Het is een redelijk dringende vraag en ik weet niet of ik het in de juiste onderwerp sectie post maar toch.

Ik ben donderdag laat terug gekomen van een weekje Spanje met een vriend, en natuurlijk kan mijn aquarium een weekje zonder verversing wel aan (van te voren 30% ververst) en de vissen werden gevoerd door mijn moeder, maar nu...

Mijn ouders hebben ervoor gekozen dat we 3 weken op vakantie gaan,
(Ik heb nog 4 andere broertjes en zusjes) we horen pas waar heen
als we op schiphol staan, (I know heel irritant 😀 )

Wat moet ik in die 3 weken?!
3 weken geen water verversing? Ik hoop dat jullie tijd hebben om zo snel mogelijk te reageren, aangezien ik dinsdag al weg ga en ik er best tegenop zie ookal zou het leuk moeten zijn. :juggle:
 
Ik kan je maar ��n raad geven hierin, maak je valies en vertrek zonder zorgen. 🙂
3 weken niet verversen kan gemakkelijk, je vissen kunnen hier zeker tegen.
Als je dinsdag vertrekt zou ik vandaag een waterwisseling doen van 50% en weer eentje nadat je thuis bent gekomen, meer moet je niet doen.

Veel plezier met je vakantie. 🙂
 
luc zei:
Ik kan je maar ��n raad geven hierin, maak je valies en vertrek zonder zorgen. 🙂
3 weken niet verversen kan gemakkelijk, je vissen kunnen hier zeker tegen.
Als je dinsdag vertrekt zou ik vandaag een waterwisseling doen van 50% en weer eentje nadat je thuis bent gekomen, meer moet je niet doen.

Veel plezier met je vakantie. 🙂

Ja? gelukkig, mij leek 3 weken wat veel zonder water verversing, want het is maar een klein aquarium, aqua60.

Het voeren dat regel ik wel met degene die ook op de hond past en op de katten, ik zet dan gewoon zakjes witte mug klaar in een bak naast mijn aquarium. Maar ik heb liever niet dat zij met mn aquarium bezig zijn verder (water verversen enzo) want ze hebben er totaal geen kennis over.

En dankjewel 🙂
 
3 weken weg, wat te doen?!

Wat dacht je van gewoon genieten? 😀

En goed doorvoede vissen komen 3 weken zonder eten wel door. Er zijn heel wat vissen gestorven in Nederland omdat de vakantie oppas teveel voerde.
 
Zoals al gezegd VAndaag nog even alles nalopen snoeien een verversing er tegenaan gooie. En ga lekker op vakantie. Dus nu net het voordeel van een aquarium he kunt best een paar weken weg af en toe.
 
Gelukkig, dank jullie wel!

Ik vind zelf het idee dat mijn aquarium 3 weken niet ververst word een beetje raar,
maar natuurlijk vertrouw ik jullie en ik zal dan zeker ook van mijn vakantie genieten :engel:
 
Fijne vakantie!
 
Hoi mensen nogmaals,

Ik ben zo dom geweest om niet aan jullie te vragen wat ik qua verlichting moet doen?
Ik heb geen tijdschakelaar, en degene die eten geeft komt maar eens per week.
Er zit vlak naast wel een raam met een gordijn wat ik open kan doen?
Mischien om het dag en nacht nog wat te stimuleren?

Iemand een idee of dat handig is, of dat ik wat anders moet doen?
Dank,
 
Als de wiedeweerga een tijdschakelaar halen (nog geen 2 euro bij Action).

En als je vannacht weggaat dan maar het licht uitlaten. Hou er wel rekening mee dat dan je planten achteruit gaan. Maar continu het licht aan is geen optie.
 
Gamma is tot 2100 open, dus je hebt nog ff de tijd.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan