30 Liter bak met dwerg goerami


M

Malloy

Guest
Hey hallo,

Ik heb nu ongeveer een maand lang een aquarium op mijn bureau staan, hier heb ik sinds een weekje een koppeltje dwerg goerami's in en 5 otocinclus algenetertjes. Nu begint het mannetje een bubbel nest te bouwen en ik wou eigenlijk nog een klein schooltje norman's lampeye killifish erbij doen. Is dit een goed idee of zouden de DG de kleine visjes lastig vallen?


En is het ook fijn voor de DG's om een drijvende plant in te doen? Zo ja, welke raden jullie aan?

Ik heb een foto bij de bijlage gedaan!

Groetjes

aquarium afbeeldingetje.jpg
 
Kili's zouden vgm wel kunnen, maar dan wel kleine. Maar een dwerggourami, in zo'n bak, zou hem eruit halen:)
 
Ik zou inderdaad de dwerggoeramie's weg doen. Worden toch 7-8 cm lang, en dat is niet zo fijn in een 30cm bakje.
Dwergknorgoeramies zouden wel kunnen, of alleen de killies die je wilt.
 
Kili's zouden vgm wel kunnen, maar dan wel kleine. Maar een dwerggourami, in zo'n bak, zou hem eruit halen:)

Waarom, als een vis bezig is met het maken van een nest zou je toch zeggen dat het een geschikte omgeving is? Daarnaast zorg ik goed voor ze, zou ze graag in een 1 meter bak willen stoppen maar helaas heb ik hier de ruimte niet voor. Blijkbaar dus geen kili's erbij dus.:petjeaf:
 
Waarom, als een vis bezig is met het maken van een nest zou je toch zeggen dat het een geschikte omgeving is? Daarnaast zorg ik goed voor ze, zou ze graag in een 1 meter bak willen stoppen maar helaas heb ik hier de ruimte niet voor. Blijkbaar dus geen kili's erbij dus.:petjeaf:
Tja, mischien maken ze wel een nestje, als laatste redmiddel, om de soort innstand te houden;)

Maar ik denk dat je er beter kili's in kunt doen, dan gourami's. Niet samen.;);)
 
Waarom, als een vis bezig is met het maken van een nest zou je toch zeggen dat het een geschikte omgeving is? Daarnaast zorg ik goed voor ze, zou ze graag in een 1 meter bak willen stoppen maar helaas heb ik hier de ruimte niet voor. Blijkbaar dus geen kili's erbij dus.:petjeaf:
Een nest maken is helaas vaak ook een teken vaan een slechte omgeving, ze weten dan dat ze dood gaan, en willen daarom zo snel mogelijk voor nakweek zorgen...
 
Tja, mischien maken ze wel een nestje, als laatste redmiddel, om de soort innstand te houden;)

Maar ik denk dat je er beter kili's in kunt doen, dan gourami's. Niet samen.;);)
Een nest maken is helaas vaak ook een teken vaan een slechte omgeving, ze weten dan dat ze dood gaan, en willen daarom zo snel mogelijk voor nakweek zorgen...

Haha, super grappig natuurlijk. Alleen als een vis stervende is, worden ze over het algemeen bleek en eten ze slecht. Sinds die van mij al het eten wat ik ze geef als een gek aanvallen en daarnaast altijd actief zijn ben ik bang dat dit niet het geval is.:petjeaf:Hiernaast heb ik wel meer ervaring in het houden van vissen, ik kan wel zien wanneer een vis zich niet goed voelt.

Je bak ziet er trouwens wel uit als een ideale omgeving voor dwerggoeramie's, op de maat na.

Dankje, daar ging ik ook voor :). Nog enig advies over een drijvende plant die ik er wellicht in kan doen? Zat zelf aan eendenkroos te denken, maar ben bang dat dit gaat uitlopen tot een fiasco sinds dat spul ook een plaag kan worden.
 
Ik zeg ook niet dat de vis stervende is, maar dat ze zich niet prettig zullen voelen in een kleine omgeving, waardoor ze het gevoel kunnen krijgen dat ze gaan sterven. Eventueel zullen deze vissen vergroeien en doodgaan, helaas (en vergroeide vissen worden niet bleek en stoppen niet met eten). En ook al zouden ze wel 7cm worden, wil je ze dat écht aandoen in een bak van max 30 cm? als het kan, zou ik een bak van 60cm kopen, dat kost niks via marktplaats, en het is een stuk beter dan dit.
 
Ik zeg ook niet dat de vis stervende is, maar dat ze zich niet prettig zullen voelen in een kleine omgeving, waardoor ze het gevoel kunnen krijgen dat ze gaan sterven. Eventueel zullen deze vissen vergroeien en doodgaan, helaas (en vergroeide vissen worden niet bleek en stoppen niet met eten). En ook al zouden ze wel 7cm worden, wil je ze dat écht aandoen in een bak van max 30 cm? als het kan, zou ik een bak van 60cm kopen, dat kost niks via marktplaats, en het is een stuk beter dan dit.

Sorry even voor de duidelijkheid hoor; als een vis zich stervende voelt dan kan je met enige zekerheid zeggen dat die vis ook helemaal gestrest is toch?
 
Hoeft helemaal niet. Mijn honinggoerami die een aantal weken geleden aan buikwaterzicht is gestorven, is tot het laatste moment op kleur gebleven, en hij bleef eten...
 
Hoeft helemaal niet. Mijn honinggoerami die een aantal weken geleden aan buikwaterzicht is gestorven, is tot het laatste moment op kleur gebleven, en hij bleef eten...

Aah ok dan, maar hoe het nu staat hebben mijn DG het na hun zin en als ik merk wanneer ze zich hier niet meer goed voelen zal ik ook wel actie ondernemen.

Wat is de temperatuur in jou aquarium ?


24 graden
 
30 liter is niet voldoende voor Colisa lalius. Dat is geen mening, dat is een feit.
De mensen hier komen niet om je dwars te zitten maar geven je tips.
Een vis die 8 centimeter kan worden op een bak van maximaal 30*30 oppervlak is gewoon heel wreed. Probeer het eens uit, dag in dag uit op een kamer van 3 bij 3 wonen zonder dat je weg kan. je moet daar ook eten en je behoefte doen.
Als je door krijgt dat ze zich niet goed voelen dan ben je eigenlijk al te laat.

Op een 30 liter bakje zou je een mooie Betta kunnen houden, misschien Kilivissen maar iets anders is gewoon niet ok.
 

Terug
Bovenaan