Wat is er nieuw

300L met danio margaritatus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yolaana
  • Startdatum Startdatum
Y

Yolaana

Guest
Hoi aquarianen!

Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een visbestand voor een 350L (effectieve inhoud 300L) aquarium. Het gaat om de Trofis colisa A-1200: 120 cm lang, 45 cm diep en 65 cm hoog.

Nu heb ik al een schooltje danio margaritatus in een 70L aqua. Ik zou deze graag over willen zetten in de colisa, zodat ik die school kan uitbreiden. Andere vissen die ook meegaan en uitgebreid gaan worden zijn: corydoras panda en otocinclus vittatus.

Nu ben ik aan het zoeken naar andere vissen die bij de galaxy's kunnen, zowel een schooltje voor het midden als een school/koppel voor de bovenlaag. Het liefst vissen die niet te groot worden (liefst max 8 tot 10 cm?).

Ik vond de danio choprae erg leuk, maar die blijken meer stroming te willen. M'n vriend wilt graag neon tetra's, maar ik ben bang dat dan de galaxy's niet meer zo mooi opvallen.

Voor de bovenlaag had ik labyrint vissen of de Laimosemion agilae. Ik vraag me alleen af of die laatste makkelijk te verkrijgen is, daarnaast vind ik er weinig informatie over of ze in koppels moeten e.d... Zat ook aan betta's te denken, maar ik vind die niet zo leuk...

Weten jullie nog andere leuke schoolvisjes en vissen voor de bovenlaag die bij de galaxy's kunnen? Wat zouden jullie zelf bij galaxy's zetten?

Alvast bedankt! 😀

in de natuur worden ze samen gevonden met Devario sondhii. leuk visje ook net iets groter. (cm 4 - 5)
Een scholenvis die 7-8 cm word zou ik er niet bij houden.

kwa koppel/harem/groepsvis, zou Rhinogbius ook leuk kunnen zijn, erg vermakelijke visjes om naar te kijken.

Ik zoek inderdaad iets als de Devario sondhii. Wilde inderdaad ook een kleiner school visje, dank je wel!!

De Rhinogbius is niet echt een boven zwemmer als ik de foto's zo zie? Ben echt op zoek naar een visje die boven blijft zwemmen.

Die halfsnavelbekjes lusten die pas geboren Danio's graag en de TS wil juist zijn bestand uitbreiden.

Hoi Yolaana, ik heb dit weekend zowel de rasbora galaxy als de rasbora kubotai (microdevario kubotai) opgehaald, een uitstekende combinatie samen. De Kubotai zwemt in een schooltje bovenin mijn bak en kleurt prachtig in de verlichting. Qua waterwaardes passen ze bij de galaxy. Succes met je keuze, ben benieuwd naar je foto's als het eenmaal zover is.

Allemaal nog bedankt voor het meedenken. De halfsnavelbekjes vind ik ook wel leuk!

Twijfelkont die ik ben zit ik er nu aan te denken om mijn galaxy's in de 60 cm te laten en tzt blauwe neon tetra's in de 300 liter te doen. Nu weet ik alsnog niet welke vissen ik daarbij zou willen, de corydoras panda gaan in ieder geval wel mee... Had een hele mooie vis gevonden die mooi kleurt bij de blauwe neon's, maar die gaat weer niet goed samen met de cory's, dus wordt weer verder zoeken...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan