330 liter bak met cichliden. Welke zijn aan te bevelen en hoeveel??


PeterBr

New member
Lid geworden
10 januari 2019
Berichten
4
Leeftijd
64
De kogel is door de kerk!!! het wordt een EHEIM Incpiria 330, een bak van 100 x 60 x 55.
Ik wil graag een dwergcichliden bak met niet veel beplanting maar met hout en steen. Ook niet te donker. Ook wil ik naast enkele cichliden groepjes wat scholenvis er in hebben. Maanvis heeft ook mijn interesse maar worden nogal groot. Ik krijg graag ideeën over welke soorten bij elkaar kunnen en hoeveel!!
 
Makkelijkst is om een soort te geven waar je graag een bestand omheen wilt bouwen. Dit is nogal lastig tips geven. Kijk eens op internet of in de LFS (dierenwinkel) welke vissen je gaaf vind en wat je wel wat zou lijken
 
Bak is erg geschikt voor 1 groepje dwergcichliden. Uiteraard moet je de bak dan wel goed inrichten. Veel hout en stenen, maar ook een mooie strooisellaag met bladeren. Zorg voor veel gebroken zichtlijnen. Je zou dan kunnen kijken naar een groepje van 4 koppels Mikrogeophagus. Of een mooi groepje Apistogramma, met minimaal 3 mannen en maximaal 6 vrouwen.
 
Voor de liefhebber heb ik de Microgeophagus Altispinosa beschikbaar. Verschillende aquaria met daarin groepen van ongeveer 20 jonge dieren van een centimeter of vier. In een groep zie je ook interessant gedrag onderling.

Hobbygroet Jos Hut
 

Terug
Bovenaan