330x100x100 toch wel met bioloog*

  • Onderwerp starter Coffeeshop Amersfoortseplein
  • Startdatum

C

Coffeeshop Amersfoortseplein

Guest
Dag mede aquarianen. Ik ben met co2 nog nieuw, voorheen altijd bakken met minimale beplanting gehad. Nu word het tijd om het groot aan te pakken.

Ik ga werken met 3 grote potfilters. Om 1 of andere rede nooit fan geweest van een bioloog. Maar wat is nu mijn beste keuze met betrekking tot een co2 systeem?

Ik wil niet zon fijne waas van kleine bubbeltjes, dus een atomizer valt bijvoorbaad al af toch?

Het word een discus bak met veel groen erin.
Alle tips en adviezen zijn zeer welkom.
20200808_092327.jpg
 
Er zijn maar weinig planten die het echt goed doen op discus temperaturen.
Komt daarbij dat discussen geen fan zijn van felle belichting.
Doe jezelf en je vissen een dienst en laat die Co2 aan de kant liggen. Zet je bak vol makkelijke planten en laat de verlichting minimaal. Iedereen tevreden
 
Ik heb geen ervaring met discussen en niet met een bak op 30 graden.

Waar ik wel ervaring mee heb zijn bakken met betrekkelijk weinig licht en de planten die daar goed bijpassen.

En in mijn ervaring doen ook die planten het beter met een snufje co2.
Co2 is niet iets wat je of, zoveel toedient dan je checkers allemaal geel zijn, of niet.
Je kan ook een gelijkmatige lage hoeveelheid toedienen, net iets meer dan je situatie/licht nodig heeft. Veilig voor alle bewoners, wanneer het per ongeluk iets verhoogd is liggen niet gelijk al je vissen plat, en toch alle gedoe met draadalg etc. weg.

Wij doen dat zelf (grotendeels) met bio-co2. In de bak van 325 liter leggen we een basis met bio-co2, en voegen tijdens de lichtperiode minimaal (22 a 23 bellen per minuut) drukfles-co2 toe. We merken dat we het op die manier erg goedkoop toch stabiel kunnen houden.