350 liter Tanganyika


Torso

Member
Lid geworden
1 maart 2024
Berichten
17
Leeftijd
46
na wat rondvragen over malai mbuna toch ook maar even kijken of tanganyika beter is voor mn bak (wil ook wat natuurlijk gedrag tussen mannen zien)

zit te denken aan

neolamprologus multifasciatus
4-8

altolamprologus calvus black
1-1

neolamprologus brichardi
1-1

met eventueel nog
julidochromis marlieri
1-1
of een 2e koppel brichardi
 
Dit lijkt me wel wat, moet qua ruimte kunnen geloof ik, weet alleen niet of de calvus de multies niet opvreten (een jong hier daar is niet erg zolang ze de volwassen maar niet eten)

Lamprologus multifasciatus
4-8
Neolamprologus brichardi
2-2

Altolamprologus calvus black
1-1
Synodontis lucipinnis
1-1
 
Ik durf het niet te zeggen maar er zijn vast wel kenners die je iets meer kunnen vertellen.
 
Dit lijkt me wel wat, moet qua ruimte kunnen geloof ik, weet alleen niet of de calvus de multies niet opvreten (een jong hier daar is niet erg zolang ze de volwassen maar niet eten)

Lamprologus multifasciatus
4-8
Neolamprologus brichardi
2-2

Altolamprologus calvus black
1-1
Synodontis lucipinnis
1-1
Ik ben een starter in het Tanganyika veld, maar laat ik een poging doen: Ik heb multi's met een A. Compressiceps en dat gaat prima. Doel is inderdaad de groei van kolonie te beperken. Ik heb geen ervaring met N. brichardi. Ik heb zelf een koppel J. ornatis op een rots op ~40 cm vanaf een slakkenhuisveld met multi's zitten. Dat gaat prima, maar het heeft wel een poos geduurd voordat de multi's de rotsen als eigendom van de ornatis accepteerden. Afstand en dus bodemmaten zijn daarom belangrijker dan liters. Syno's moeten prima kunnen bij de multi's.
 
Uiteindelijk zitten er in
12 neolamprologus multifasciatus
2 neolamprologus brichardi
2 Altolamprologus calvus black
3 julidochromis marlieri
3 Synodontis lucipinnis

Plus foto van de bak, ze zitten er net in maar lijkten het naar hun zit te hebben en is nu al n genot om naar de kijken
 

Bijlagen

  • 20240304_214841.jpg
    20240304_214841.jpg
    2.3 MB · Weergaven: 29

Terug
Bovenaan