3d achterwand of poster??


S

Sim0570

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het inrichten van een nieuw aquarium. Hierin wil ik graag koppels gaan houden met het oog op kweek.

Nu vraag ik mij af of het veel verschil uitmaakt op ik een 3d achterwand ga plaatsen of dat een poster ook goed genoeg is. Maakt het wat uit voor de vissen en hun gemoedstoestand?

Hoor graag jullie meningen/ervaringen!

Vriendelijke groet
Sim
 
Ik gebruik ook posters achter de bak omdat ik dat makkelijk vind en je nooit gedoe met de achterwand kan krijgen.
Soms kan er vuil tussenkomen als er wat ruimte is en dat soort dingen meer.
In de regel valt het vast mee maar het kan.
Voor de vissen zal het denk ik weinig uitmaken.
 
Het lijkt mij ook makkelijker inderdaad, het glas reflecteert alleen nog wel dan neem ik aan?

Ik wil cichliden houden en als deze aan het broeden zijn worden ze tertoriaal lees ik overal. Hierom ook mijn twijfel
 
Het hangt er een beetje vanaf hoe groot de bak is. Als hij smaller is dan 40cm, zou ik er sowieso geen achterwand indoen. Neemt veel te veel ruimte in beslag. Dan gewoon aan de achterkant (buiten het aquarium) een zwart stuk karton neerzetten, of plak plastic.
 
Het verschil tussen een postertje erachter of een 3d wand is ook wel groot. Er zijn ook wandjes van hooguit een cm dik. Dat is te doen, zelfs in niet te diepe bakken.

~ Ivo
 
De vissen kan het waarschijnlijk geen biet schelen. Mijn mening maar als je niet voor een 3d wandje kiest gewoon de achter en eventueel zij ruiten schilderen aan de buiten zijde
 

Terug
Bovenaan