Wat is er nieuw

3d achterwand plaatsen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter xarbero
  • Startdatum Startdatum
X

xarbero

Guest
Goeiemorgen iedereen,
In de voorbereiding van mijn nieuwe rio 180 hadden we gedacht om een 3d achterwand te plaatsen. Nu vroeg ik me af of er zaken waren waar ik speciaal op moet letten zodat dit zo goed mogelijk verloopt? Tips van ervaringsdeskundigen zijn meer dan welkom!
 
Bij enkel het plaatsen moet je zorgen dat de wand met voldoende kit vasthangt, je wilt niet meemaken dat hij gaat drijven.
Daarna moet je zeker ook de randen, onderkant en bovenkant goed afkitten zodat er geen algeneters of kleine visjes in vast komen te zitten.
 
Ook kun je tussen de naden soms snel vervuiling krijgen en daarom is het ook goed om dit te voorkomen.
Dit naast het probleem dat Apisto al heeft aangegeven.
 
En zorg voor een goede achterwand, afhankelijk van de vissen die je hebt. Ik heb het hier zelf nog nooit meegemaakt, maar sommige soorten schijnen door de beschermende laag van je achterwand heen te kunnen grazen/eten..
 
Als je er geen epoxy (bij zelf gemaakt) opdoet gaan enkele algeneters de rand afschuren inderdaad.
 
Ook als je er epoxy op doet knagen sommige L nummers er zo door heen 🙂. Maar laten we eerst eens afwachten wat hij nu echt wil, voor hij te veel info krijgt waar hij niet aan heeft.

Wil je er zelf 1 maken, of 1 kopen?

Zelf 1 maken kan best makkelijk en is een stuk goedkoper dan een mooie kopen.
 
Canon zei:
Ook als je er epoxy op doet knagen sommige L nummers er zo door heen 🙂.
Wist niet dat een L door 2 lagen epoxy kon :O
Is toch heel hard materiaal.
 
Wel we hebben deze besteld:
http://www.aquariumstunter.com/a-358038 ... 00-x-50cm/

ik had al gezien op filmpjes online dat je er ook met een gaas een soort doorstroomsysteem kan in inwerken zodanig dat er achter de wand ook stroming is maar dat er geen vissen die richting uit kunnen.
 
Zelf maken. scheelt hoop geld.
 
Inderdaad, deed ik ook had nog wat piepschuim liggen, tegellijm en verf kosten ook niks juist de epoxy is het duurste al kom je er ruim mee toe, ik kan gerust nog 3 achterwanden maken met de overschot.
 
Apisto zei:
Canon zei:
Ook als je er epoxy op doet knagen sommige L nummers er zo door heen 🙂.
Wist niet dat een L door 2 lagen epoxy kon :O
Is toch heel hard materiaal.

Als je een goed merk neemt, twee lagen zo dik mogelijk aanbrengt gaat geen enkele L nummer door de epoxy.
 
tja daarvoor is het nu allemaal wel te laat 😛
 
luc zei:
Apisto zei:
Canon zei:
Ook als je er epoxy op doet knagen sommige L nummers er zo door heen 🙂.
Wist niet dat een L door 2 lagen epoxy kon :O
Is toch heel hard materiaal.

Als je een goed merk neemt, twee lagen zo dik mogelijk aanbrengt gaat geen enkele L nummer door de epoxy.
Dat dacht ik dus ook.
 
Kennelijk zit er veel verschil in de kwaliteit/sterkte van de Epoxy van diverse merken.

Canon, welk merk had jij?
 
Dat sowieso maar ook met een onnauwkeurige mengverhouding en tijdsduur van het mengen kan je al wisselende resultaten hebben met dezelfde merken bv.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan