4 sluierstaarten


N

ninno

Guest
hallo ik heb 4 sluierstaarten ik een bak van 40x30x25cm 2 waterplanten er in en pomp maar zwemmen elke keer naar boven.
wat moet ik doen
 
Ninno
Ik denk dat je heel snel een ander huisje voor ze moet zoeken. Een sluierstaart heeft veel meer ruimte nodig dan dat ze in dat kleine bakje hebben. Dat bakje is meer voor garnalen maar eigenlijk niet voor visjes.
Ik zal zo even kijken voor wat info voor je.

Overigens had je gepost in een ander lid zijn topic, dus ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt ;).
 
Je 4 vissen worden zo'n 30cm. Allemaal langer dan je bak. Ze vervuilen erg en zwemmen naar boven omdat je filter de vervuiling niet aan kan. Snel een ander huisje vinden, als ze niet dood gaan door gevolg van je waterwaarden zullen ze dood gaan door vergroeiing omdat ze in een veels te klein bakje zitten. Je bent verkeerd ingelicht door degene die je de bak en vissen verkocht heeft. Snel een ander huisje vinden, overleven zullen ze niet in wat jij ze nu kan bieden.
 
En ik zou nu dus flink verversen eerst.
 
heb de bak ververst en pomp schoon gemaakt van de aquarium de verkoopster zij kunnen wel 6 sluierstaarten in van de 6 nu nog 4 over andere suierstaaren dood.
wat kan ik nu nog doen.
 
Hier op het forum kun je heel veel informatie vinden over het huisvesten van vissen en over de waterwaardes. Ik denk , dat je net zoals mij, een nitrietpiek in je aquarium hebt. Elke dag 50 procent verversen en niet het filter schoonmaken. Nitriet is erg giftig voor vissen (bij mij gaan ze 1 voor 1 dood) maar wordt na een tijdje door de goede bacterieen in je bodem en filter omgezet in nitraat, wat niet schadelijk is voor vissen. Hierom mag je ook het filter niet schoonmaken omdat dan steeds de goede bacterien doodgaan of eruit gespoeld worden.

Ik test nu elke dag de waterwaarden en moet dus ook dagelijks 50 procent verversen. Als je slim bent en de winkel wil het, kun je beter de vissen terugbrengen en het aqurium rustig aan in te laten draaien. Ondertussen moet je dan het water meten om te kijken of de waterwaardes verbeteren.

Grote kans dat als, je de vissen niet anders huisvest, alle vissen doodgaan door het nitriet.

Met vriendelijke groet,

Klaske
 
nog allemaal bedankt voor het helpen heb nu bak 50% verschoond en easy-life 20ml er in gedaan nu wachten dat de bak weer helder wordt.
 
Eigenlijk is de bak al te klein voor 1 sluierstaart en moet je deze zo snel mogelijk elders huisvesten. Dit blijft problemen geven en de vissen kunnen nooit uitgroeien.
Als je niet nog meer problemen of dode vissen wilt dan zou ik echt een oplossing proberen te zoeken voor ze.
 
dus het lijkt erop dat de winkel graag vissen wil verkopen ze zijden mij kunnen best 6 sluierstaarten in de bak die ik heb.
m.v.g ninno
 
Zo n vis heeft ik dacht zeker 50 liter nodig. Lees maar eens de link die ik gister gaf om 20.06.
Jammer genoeg geven veel winkels onjuiste info en ben jij daar ook de dupe van geworden net als die arme vissen.
Je mag ze daar best eens op wijzen.
 
zal ik zeker doen ga terug naar winkel,vraag je heb easy-life er in gedaan 2 uur geleden nu glas aan de binnen kant lijkt net of aanslag erop zit ging met vinger binnen in bak klein stukje schoner als rest.
 
vraagje moet ik nu elke dag water 50% verversen dan in de bak.
 
Ja dat is wel Noodzakelijk ;)
 
hoelang moet ik mijn bak verversen en hoevaak easy-life er in doen
 
Ik denk tot je een ander onderkomen voor ze hebt omdat ze behoorlijk vervuilen.
Misschien kun je ze kwijt aan iemand met een vijver of grote bak.
Met al dat verversen is iets toevoegen niet zo zinvol denk ik. Ik weet ook niet wat je erin doet van Easy life. Dat is gewoon de merknaam namelijk.

Ik zou echt morgen weer naar de winkel gaan hoor en mn beklag gaan doen.
 
mijn sluierstaarten zijn wel 4 a 5 cm in winkel zijden ze die worden niet groter in aqarium bak
 
ik gebruik easy-life medium is aqarium voor binnen
 
Sluierstaarten groeien wel groter, kunnen 30 cm worden,
Maar is de bak te klein, VERgroeien ze.

Easy life moet je mee stoppen, ons water is zonder ook prima.
 
ok bedankt nog
 
Goudvissen scheiden anti-groeihormonen af. Als deze niet genoeg verdund worden stopt de vis van buiten met groeien, maar de organen, ogen en vinnen groeien door. De organen raken bekneld, met alle gevolgen van dien.

Dus het klopt wel dat ze in zo'n bakje niet groter worden, maar dit heeft hele schadelijke gevolgen voor de vissen!
 
ninno zei:
mijn sluierstaarten zijn wel 4 a 5 cm in winkel zijden ze die worden niet groter in aqarium bak

Dan vertel jij daar in die winkel maar eens dat ze er geen donder van af weten, en dat ze maar eens goed moeten gaan lezen wat er allemaal bekend is over de sluierstaart. Want dat hebben ze dus duidelijk niet gedaan
 
Die weten denk ik meer van honden en kattenvoer dan van vissen.
 
ga morgen naar winkel afwachten wat ze zeggen
m.v.g ninno
 
Zou ik zeker doen ja. Succes in ieder geval.
 
En als je toch iets in dit bakje wil, dan moet je naar garnalen kijken. Enorm leuke diertjes en niet moeilijk te houden als je er goede informatie over gelezen hebt.
 
vandaag bij vis winkel geweest en tot mij grooste bebazing kreeg ik te horen dat ik 5 sluierstaarten in de bak mag hebben,ik zei dat ze gaan groeien nee kreeg ik te horen hoogstens 10cm was zijn antwoord.
 
:stom:
Oh sommige mensen he!
Ze zullen idd niet groeien..
Ze VERgroeien!! :stom: dat kan echt niet zeg!
 
Ik zou als ik jou was ze zo snel mogelijk weg doen.
Dit is om eerlijk te zijn dierenmishandeling... Ze groeien inderdaad niet maar vergroeien, dit houd in dat ze naar binnen toe groeien, dus ze krijgen grote ogen en de ingewanden worden geplet, je vis heeft enorme pijn en gaat uiteindelijk dood.
Ik zou een leuk baasje voor ze zoeken met een groot aquarium (minimaal 1 meter) of een vijver.
Je kan bijvoorbeeld wel brokaatbarbelen erin doen (lijken wel een beetje op goudvissen, je moet dan wel steeds verversen met een beetje lauwwater), of guppen (alleen ene paar mannetjes, geen vrouwtjes daar is je bak te klein voor) of garnaaltjes en een betta splendens man kan ook wel (als je water niet onder de 18 graden komt) of zo. Maar geen goudvissen ;)
 
Pffft...

Lekkere informatie verstrekken dierenwinkels ook zeg... Waar woon je (regio)? Ik zou nog een paar sluierstaarten kunnen opvangen. Ik woon in Leeuwarden, ik weet niet of je daar rondom woont. Maar anders kunnen er bij mij wel een paar wonen.
 
jessicapilon zei:
Die weten denk ik meer van honden en kattenvoer dan van vissen.
Het gemiddelde honden en kattenvoer bij de meeste dierenwinkels zit vol granen en bietenpulp. En aangezien honden en katten dat niet kunnen opnemen gaat het er via de achterkant weer uit.

Veel zgn "probleem" honden hebben een granenallergie.
 
marrie 98 ik woon in deventer
 
kan beter over gaan op subtropische vissen
 
Botia zei:
jessicapilon zei:
Die weten denk ik meer van honden en kattenvoer dan van vissen.
Het gemiddelde honden en kattenvoer bij de meeste dierenwinkels zit vol granen en bietenpulp. En aangezien honden en katten dat niet kunnen opnemen gaat het er via de achterkant weer uit.

Veel zgn "probleem" honden hebben een granenallergie.

Die van ons, komkommer ,wat aardbeien. Andijvie. banaan.
En dan ook hondenvoer, varkensoren, dentastick s. 1 p.dag.
 

Terug
Bovenaan