400 liter bak


B

bagoe

Guest
Kogel is door de kerk. Morgen wordt er een 400 liter bak besteld. 150*60*50
Ga niets overhaasten en zal vermoedelijk nog wel een tijdje duren vooraleer hij er is en al zeker tot wanneer er vissen in kunnen.
Daarom wil ik deze tijd optimaal gebruiken om over een visbestand na te denken.
Nu tijdens COVID is het moeilijk om als gezin verschillende aquariumzaken te bezoeken. Graag zou ik daarom wat suggesties ontvangen over een leuk bestand aan vissen en de aantallen per soort die er in kunnen.
Wat ik er zeker in wil hebben zijn Corydora panda. Verder zou ik er graag en grotere school scholenvisjes in hebben.
Wat ik verder heel leuk vindt zijn marmer bijlzalme, Apistogramma Hangsloi, Apistogramma Cacatuoides, Mikrogeophagus Altispinosa, Mesonauto Festivus, Nannacara Anomala.
Is hier een leuk bestand mee op te bouwen?

grtz en alvast bedankt!!!
 
Kijk ook eens naar een 20 a 30 rode minors.
Zelf vind ik dat een leuke groepsvis met pittig karakter. Ik heb er veel plezier van gehad.

De bijlzalmen springen uit de bak en als je een dikke lichtkap hebt zodat je de opp niet ziet zie je de bijlen ook amper.
 
Of de fantoomzalm, een mooie ondergewaardeerde zeer statige vis waarbij vooral de mannen heel veel imponeren naar elkaar en de vrouwtjes door hun grote kam op te zetten
 
Of de nannostamus beckfordi, superleuke vissen, heb ze zelf ook. Hierbij is het mooi te zien hoe de mannen elkaar imponeren
 
Ik weet dat het niet helemaal correct is, maar zouden hier wat garnalen bij kunnen als opruimploeg.
vindt het geweldig om die bezig te zien!!
 
Zalmen en garnalen zijn geen gelukkig huwelijk, hier scheurden de kardinaaltetra's gezamelijk de garnaal levend en wel in hapklare brokken als het niet direct paste, en cichliden zijn ware rovers dus of dat matcht met garnalen is maar de vraag
 
Nog tips om een mooi bestand op te bouwen
 
Zou in deze bak, als ik genoeg schuilplaatsen inricht Corydora panda te combineren zijn met een koppel van een Apistogramma soort?
Heb mijn oog laten vallen op de A.borelli , A.cacatuoides, A.viejita.
 
Zou wel kunnen, als de school Corydorassen niet te groot is.

A. borelli zit het liefst op lagere temperaturen, dus de A. cacatuoides lijkt mij het meest geschikt. A. viejita kom je niet zo snel tegen in de handel, je bedoelt waarschijnlijk A. macmasteri.
 
Zouden jullie gaan voor 1 grotere school of 2 kleinere in verschillende lagen
 
1 grotere school, dat oogt aanzienlijk rustiger en ze zitten elkaar niet in de weg
 
Ligt er een beetje aan wat je wilt nemen. Ik vind twee schooltjes niet vervelend ogen. Een schooltje Hyphessobrycon en groepje Nannostomus is bijv. hartstikke leuk om naar te kijken.
 
Ik vind Fantoomzalmen of een van de vele tetra soorten mooi als school vis. White fin tetra's bijvoorbeeld.

Ik ben geen expert, maar volgens mij kan je daar prima Japonica garnalen bijhouden en dat zijn goede opruimers. Ik heb hier een schooltje fantoomzalmen met japonica's in een half zo grote bak, en de zalmpjes kijken werkelijk nooit om naar de Japonica's.
 
Wat dacht je van Diamantzalmen, ik heb een school van 17 stuks tussen de Zuid Amerikaanse cichliden.:stars:
 
Zo veel keus, zo veel moois maakt de keuze niet gemakkelijk. Maar is tegelijkeertijd ook ontzettend leuk om hiermee bezig te zijn.
voorlopig ben ik tot het volgende gekomen.
corydora panda groepje
apistogramma cacatouides koppel( zou moeten lukken met de corydora mits voldoende hout en planten)
laetacara dorsigara koppel (blijft schijnbaar meer van de bodem weg)
scholenvis ben ik nog niet uit. Paracheirodon Innessi, Boehlkea fredochui, Hemmigrammus erythrozonus.......

zou dit werken volgens jullie??
 
Lijkt het volgende te gaan worden na overleg met vrouw en kinderen. Of jullie moesten van mening zijn dat dit absoluut niet samen kan!!!!
Vindt het wel moeilijk om hierbij aantallen in te vullen, graag wat advies hierover
* Corydora panda 10 stuks
* Apistogramma cacatuoides of borelli koppel
* Laetacara dorsigera koppel
* Paracheirodon Inness hoeveel???
* Carnegiella strigata hoeveel ???

grtz
 
Niemand een mening over de aantallen die er in kunnen.

zit zelf nog in twijfel over de P. Inessi. P. Stimulans lijkt me ook wel iets hebben!!

grtz
 
Ik ken er nog niet veel van ben zelf herstartend maar herstartend betekend niet dat ik er vroeger veel van af wist :) Wat me echter opvalt is dat ik een weekje geleden een draadje opende over o.a "Pandas en 3 van de 5 dood op een maand", ik toen overwegend te lezen kreeg dat dit eigenlijk over kweekte zwakke visjes zijn die in veel gevallen een snelle dood te ge moet gaan men hier nu met geen letter over rept?!
Heb er nog 2 over en blijf het super leuke visjes vinden, t zijn de leukste van men bak :)
 
Ik ken er nog niet veel van ben zelf herstartend maar herstartend betekend niet dat ik er vroeger veel van af wist :) Wat me echter opvalt is dat ik een weekje geleden een draadje opende over o.a "Pandas en 3 van de 5 dood op een maand", ik toen overwegend te lezen kreeg dat dit eigenlijk over kweekte zwakke visjes zijn die in veel gevallen een snelle dood te ge moet gaan men hier nu met geen letter over rept?!
Heb er nog 2 over en blijf het super leuke visjes vinden, t zijn de leukste van men bak :)
Ik lees niet alle berichten :LOL: :sorry:

Maar inderdaad die corydoras panda kun je beter niet doen omdat ze vrij zwak zijn (veel info over te vinden op dit forum) De adolfoi is ook een leuke corydoras
 
ik zou ook eens nadenken over je temperatuur
borelli en corydoras max 24 gr

laetacara vanaf 25 gr

carniegella ook liever onder 25gr
 
Lees veel verschillende dingen. Volgens aquainfo.nl zou Borelli tot 28°C kunnen.
 
Misschien is het goed om dan wel de hele tekst te lezen....tot 28 graden maar niet voor langere tijd....

en dat geldt voor heel veel vissen, dus zoals gezegd: altijd goed de teksten doornemen, en vissen eigenlijk nooit constant op minimum of maximum temperaturen houden :))
 
Hier einde vorig jaar 10 panda's gehaald en daar is er tot nu toe 1 van gesneuveld. Dat vind ik ook wel een verwacht aantal, was sws al het ukkie vd groep. Verder doen ze het echt prima vooralsnog
 

Terug
Bovenaan