Wat is er nieuw

400 Liter project inclusief zelfbouwkast

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mirko
  • Startdatum Startdatum
M

Mirko

Guest
Ik heb lang getwijfeld of ik hier wel een topic voor aan moet maken, als ik de laatste tijd hier op het forum kijk zie ik vooral veel onzinnige antwoorden, topics die worden gekaapt en persoonlijke vete's die via topics van anderen worden uitgevochten. Toch heb ik besloten dit topic aan te maken aangezien ik zelf ook kan genieten van de creaties van medeaquarianen en er veel inspiratie en motivatie uit kan halen.

Ongeveer een maand geleden heb ik een bak die ik een paar jaar geleden al bij de LFS had zien staan maar toen iets te duur was via marktplaats op de kop weten te tikken. Een Aquatlantis Evasion 101x50x85, ik weet dat de waterhoogte van 85cm niet heel handig is en voor lage planten er misschien wat te weinig licht op de bodem komt maar ik vind een hoge bak gewoon mooier dus dan af en toe maar een nat pak om bij de bodem te kunnen 😉.

De bak heb ik zonder onderkast gekocht dus deze ga ik zelf maken, daarnaast ga ik zelf een achterwand maken met daarin een aantal zwevende terrassen om ook wat hoger in de bak planten te kunnen plaatsen. De overige inrichting, filtering en visbestand ga ik later nog bepalen.

Genoeg gezegd, nu de foto's/plaatjes:

Het Aquarium, nu nog in de schuur met oude achterwand:
387781wisn_0_82_foto_1.jpg

Het ontwerp van de onderkast, de kast wordt langer dan alleen het aquarium en het aquarium komt in het midden:
665945wisn_0_82_aquameubel.jpg

Hier nogmaals het ontwerp maar nu zonder deurtjes zodat de draagconstructie zichtbaar is:
944427wisn_0_82_aquameubel2.jpg

En hier de materialen die gebruikt gaan worden om de kast te maken:
886276wisn_0_82_foto_3.jpg

Idee is in elk geval al leuk. Waarom maak je de kast groter? Komt er nog wat naast of bij op te staan? Ga deze zeker volgen

Mijn vriendin wilde graag een dressoirkast op de plaats waar ik het aquarium wil dus dit is een soort tussenweg, zij haar dressoirkast en ik het aquarium 😉

mooi bak zeg aparte afmeting maar wel leuk
kast ontwerp is ook mooi gedaan houd wel je afmetingen in de peiling van de buitenpomp als je deze in de kast wilt plaatsen niet zoals onder getekende er pas later er achter komen dat de nieuwe aangeschafte pomp toch een stukje groter was als de oude en dan net niet passen :stom:

succes met je project
ga het volgen

groet

jaap

Dank voor de tip, heb voor de zekerheid even nagemeten aangezien ik het filter al heb en het past precies 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan