400L Plantenbak van Intercooler.


I

Intercooler

Guest
Hee mensen,

Hierbij paar foto's van mijn aquarium, draait nu al een aantal jaar met zijn up's en Down's. Ben constant aan het proberen betere dieptewerking en volle planten te krijgen.

Het water wordt bestookt met een co2 systeem, er liggen 3 bijna nieuwe tl's boven de bak en er zit een binnen en buitenfilter op.

De inrichting verandert nogal eens, ben er elk weekend mee bezig. Dus zou graag idee�n horen, ook met nieuwe plantencontrasten.

Graag tips!

436327intercooler_0_82_20131204_12.jpg


795735intercooler_0_82_20131204_12.jpg


667765intercooler_0_82_20131204_12.jpg


189891intercooler_0_82_20131204_12.jpg


951185intercooler_0_82_20131204_12.jpg


En een paar foto's van 2 weken terug:

317212intercooler_0_82_20131016_18.jpg


482823intercooler_0_82_20131016_18.jpg


999785intercooler_0_82_20131016_20.jpg


En ik heb ook nog een hoekbak op mijn bureau, hier ga ik binnenkort mooie appistogramma's in loslaten.

682444intercooler_0_82_20131016_18.jpg
 
Allereerst: Prachtige bak! Mijn complimenten :)

Als tip om meer dieptewerking te krijgen, zou ik alleen willen zeggen: Houd de grote planten achterin en bouw langzaam van laag naar hoog op. (vanaf de voorruit naar omhoog)
Door de 'cabomba?' in het midden haal je het diepte effect al snel weg :eek:
 
Dankje!

Zijn goede tips, die plant in het midden is de limnophila aquatica, daarvan ga ik binnenkort paar stekjes van verkopen op het forum, want die planten groeien mij te hard, en is zonde om weg te gooien.

Hebben jullie nog tips voor goede voorgrondplanten? Ik heb nu de standaard planten eigenlijk al wel een keertje gehad, waarbij de ene het beter deed dan de ander. Zo willen cryptocoryne bij mij echt nooit groeien om de een of andere reden. Op de voorgrond gebruik ik nu anubias en lobelia cardinalis, maar dat moet echt beter kunnen.

Heb voor het contrast ook nog een bolletje met een tijgerlotus gekocht, maar deze wil nog niet helemaal groeien.
 
Je hebt heel veel mogelijkheden voor voorgrondbeplanting! Wel moet je even goed vooraf kijken welke eisen ze stellen aan het water en het licht, zodat je vantevoren goed kan beslissen of die plant het goed zou kunnen gaan doen in je bak ;)

Vb: Eleocharis acicularis (Naaldgras) heeft erg veel licht nodig en ruimte om te groeien! Maar zodra hij dit krijgt heb je hier een erg mooie plant aan! Bij mijzelf wil het nog wel eens verslijmen, maar dat ligt bij mij aan het tekort aan licht..
 
Prachtige bak zeg! Je hebt erg mooie 'volle' planten. Ik zou zelf ook de limnophila aquatica verplaatsen zodat hij er niet zo 'uitspringt'. Voor de rest zou ik er niet al te veel aan doen. Mijn complimenten!

Gr Robin
 
Nieuwe foto's, ben flink met de schaar door de bak gegaan, en de planten wat 'netter' geschikt, ook veel nieuwe voorgrondplanten toegevoegd, eens kijken of dat een beetje aanslaat:

Bb52-VgK8D07qgEHwExUQhiEXefL9Hhy.jpeg

Bb52-VgK8D07qgEHwExUQhiEXefL9Hhy.jpeg


Bb52-VgK8D07qgEHwExUQhiEXefL9Hhy.jpeg



Bb52-VgK8D07qgEHwExUQhiEXefL9Hhy.jpeg


Bb52-VgK8D07qgEHwExUQhiEXefL9Hhy.jpeg


Ook een school van 15 jonge corydoras aeneus toegevoegd!
Bb52-VgK8D07qgEHwExUQhiEXefL9Hhy.jpeg


Visbestand is een beetje een rommeltje, veel overblijvers:

25 kardinaaltetra's
20 kegelvlekbarbelen
20 corydoras aeneus/triliniatus/panda + jongen
8 ancistrussen + jongen
5 otocinclussen
3 chocoladegoerami's
2 crossocheilus siamensis

overblijvers:
3 zebradanio's
1 app cacatouides vrouw
1 keizertetra

Wil binnekort graag een schooltje kopen voor aan het wateroppervlak, het worden of spatzalmen, of epiplatys dageti.
Zit nog beetje te twijfelen, denk dat ik voor de dageti ga want de spatzalmen blijven nooit zo mooi onder het oppervlak.
 
Lekker veel planten, daar hou ik wel van. Voor wat diepte werking zou je een wat grote smalle plant wat meer naar voren kunnen zetten. Bijvoorbeeld die dunne lange crypto uit de eerste foto's (maar dan niet als bos, maar als solitair.
 
Mooie beplante bak zeg!! Mega verschil ook met hoe het er eerst uit zag, mooier met die rode plantjes voorin!
 
Thanks iedereen, blijf gewoon nieuwe dingen proberen. Een zandstraatje heeft er altijd wel ingezeten ja, is misschien wel mooi om weer een keer te implementeren, geeft bij scape's ook altijd een mooie diepte.

Heb die lange crypto's zelfs helemaal uit de bak gehaald, misschien toch weer ergens voorin wegzetten, geeft wel een mooi hoogtecontrast inderdaad. Zal een dezer dagen eens proberen darter!

De althernatera wil nog niet echt, de rest van de nieuwe planten beginnen al aardig aan te trekken. Hoop dat de voorgrondplantjes een beetje overleven met al die ancistrussen, cory's en c. siamensis.
 
Nieuwe app. Eunotus!

Had ze nog nooit gezien, vond het een prachtig koppel. Hadden in de lfs ook al voor nageslacht gezorgd. Ze voelen zich al prima thuis.

aLFGDA20FJTd14-pRjEZWQnB5PnE6qqc.jpeg


aLFGDA20FJTd14-pRjEZWQnB5PnE6qqc.jpeg


aLFGDA20FJTd14-pRjEZWQnB5PnE6qqc.jpeg


aLFGDA20FJTd14-pRjEZWQnB5PnE6qqc.jpeg


Dieptewerking begint te komen: :D

aLFGDA20FJTd14-pRjEZWQnB5PnE6qqc.jpeg


aLFGDA20FJTd14-pRjEZWQnB5PnE6qqc.jpeg



Planten groeien ook weer wat door, rechts nog een 2tal tijgerlotussen uit een andere bak ingezet, en de grote bossen sterkruid en belgisch groen nog een beetje ingeperkt.
 
Thanks, 3 tal veel te dure 'aquarium' tl balken.

2 daylights en 1 aquastar, ligt ook nog een 4e balk maar die staat bijna niet aan.
Heb wel de gehele binnenkant van mijn lichtkap bedekt met traanplaat-sticker, dus verlies praktisch niks.

Heb jouw bak ook even zitten bekijken Arie, wat een prachtaquarium, ik moet nog veel meer leren hoe ik plantengroepen los van elkaar kan laten uitkomen, plantengroepen zijn allemaal door elkaar gegroeid. Sowieso mijn streefplaatje daar bij jouw in huis.
 
Van dennerlee ?
Ik heb er sinds maandje 2, maar vind ze toch beter dan gewone bouwmarkt lampen.
Ja die open ruimtes is het lastigst,inrichten is vooral de kunst van het weglaten ;) zeggen ze niet voor niets.
 
Thanks allen, inmiddels weer bijna 2 weken verder!

Op advies de crypto weer linksvoor teruggezet, en de cognacplanten die mooi zijn gegroeid naar onderwatervorm wat meer ruimte gegeven.

Nieuwe vissen in de hoekbak:

2fAk4k96PeGtlKtsQLGwPjWG5QAYQZe9.jpeg


2fAk4k96PeGtlKtsQLGwPjWG5QAYQZe9.jpeg


2fAk4k96PeGtlKtsQLGwPjWG5QAYQZe9.jpeg


2fAk4k96PeGtlKtsQLGwPjWG5QAYQZe9.jpeg


2fAk4k96PeGtlKtsQLGwPjWG5QAYQZe9.jpeg


2fAk4k96PeGtlKtsQLGwPjWG5QAYQZe9.jpeg


2fAk4k96PeGtlKtsQLGwPjWG5QAYQZe9.jpeg
 
Thanks allen, ben alleen nog niet tevreden over de voorgrondplanten, die helferi's willen nog niet echt goed, samen met dat andere kleine bodembedekkertje. Iemand idee hoe dat komt? Licht heb ik genoeg, iemand trucje voor die plantjes?
 
Intercooler zei:
ben alleen nog niet tevreden over de voorgrondplanten, die helferi's willen nog niet echt goed, samen met dat andere kleine bodembedekkertje. Iemand idee hoe dat komt? Licht heb ik genoeg, iemand trucje voor die plantjes?

:juggle: injecteer eens sporenelementen in de bodem rond deze planten

prachtig aquarium :thumbs:
 
Van:

YI-4N09qkGdFCLksGgjQHRxSkx2eHZDr.jpeg


YI-4N09qkGdFCLksGgjQHRxSkx2eHZDr.jpeg


Naar:

YI-4N09qkGdFCLksGgjQHRxSkx2eHZDr.jpeg


Bak moet nog beetje opklaren, heb nog steeds veel last van zweefvuil. Binnenkort denk ik maar eens de gehele bodem vervangen voor zwart grind, staat imo veel mooier!

Planten moeten zich ook opnieuw weer even zetten, zijn flink uitgedund. Maar over enkele dagen staat het er weer prima bij.

YI-4N09qkGdFCLksGgjQHRxSkx2eHZDr.jpeg


De druktemakers:
YI-4N09qkGdFCLksGgjQHRxSkx2eHZDr.jpeg
 

Terug
Bovenaan