450 literbak van Anouk_D


A

Anouk_D

Guest
GeheelM.JPG
Deze bak draait nu iets meer dan een jaar. Ik heb hem destijds via marktplaats gekocht. Helaas wel wat krasjes op de ruiten, maar daar was de prijs ook naar. Er zitten twee externe filters in (jbl e1501 en jbl e1901) en een CO2-installatie. Ik bemest via de estimative index, maar eerlijkheidshalve doe ik dat niet getrouw elke week (de ene keer wel, de andere keer gaat er 14 dagen overheen).

De bewoners:
Campoma 46 (endler), ondertussen zo'n 100 exemplaren (voor de liefhebber te koop, vlakbij Groningen)
Ancistrus cf cirrhosus, een volwassen paartje en zo'n 40 nakomelingen (nu ongeveer 3-7 cm)
Plusminus 20 anentome helena
Plusminus 60 vuurgarnalen

De campoma's doen het zoals te verwachten was erg goed in de bak. De ancistrussen hadden ook binnen een week na aanschaf al een nestje, en daarna nog een paar keer. Ze doen het nu wat rustiger aan, ik denk dat dat te maken heeft met de drukte in de bak. De anentoma's doen het wat minder, hun huisjes werder kort na aanschaf dof en broos, ik zie zowel de campoma's als de ancistrussen ze regelmatig belagen. Er zijn toen een aantal gesneuveld, maar ondertussen is de populatie stabiel. De garnalen waren mijn laatste toevoeging. Oorspronkelijk namen die in aantal toe, maar ik heb het idee dat er de laatste tijd wat minder aanwas is. Ik vermoed dat de vrij grote populatie campoma's hier iets mee te maken heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan