Wat is er nieuw

45x45x60 riparium

• Onderwerp starter Onderwerp starter daand
  • Startdatum Startdatum

daand

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2021
Leeftijd
21
Ik ben een nieuw project begonnen.

Aan de hand van PUR-schuim, silicone en hout heb ik een achterwand gecreëerd boven het waterniveau. Zo behoud ik het volledige reservoir van 45x45x20cm (40l) wat enkele opties geeft qua vissen.

Ik twijfel tussen een betta met wat garnalen of een kleine boraras/sundadanio soort of een killivis soort.

Bovenwater komen geen dieren, omdat ik vrees dat er niets geschikt is. Misschien rouwgekkos? Ik heb niet veel kennis van terrariumplanten en heb een mooie lading besteld, dus ik kan zeker en vast jullie hulp gebruiken. Ik heb een slang verwerkt vol gaatjes dus hopelijk heb ik een mooie dripwall.

Hebben jullie plant suggesties/vis suggesties?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• IMG_7959.jpeg
    IMG_7959.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 41
  • IMG_7958.jpeg
    IMG_7958.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 40
Het is een beetje anders uitgedraaid…
Er was een probleem met de levering dus heb geen planten gekregen. Ook werkte het drip systeem niet zoals ik gehoopt had. Ik heb dus besloten om het watergedeelte te schrappen en er een gewoon terrarium van te maken. De zijkanten heb ik vol met mos gehangen, maar er komt zeker nog meer bij. Voor de rest komen er nog wat varens en pothos in. Zonder water heb ik natuurlijk wel plaats voor een reptiel of amfibie. Ik twijfel tussen rouwgekkos, een wimpergekko, daggekkos of een ranitomeya soort. Eerst de bak laten ingroeien tijdens de zomervakantie. Dinsdag wordt een spray systeem geleverd, dat wordt nog even zoeken hoe ik het moet installeren.

Bijlagen

• IMG_8214.jpeg
    IMG_8214.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 10
welk sproeisysteem heb je aangeschaft? Waarmee is de bovenzijde afgedekt? Gaas of glas? Ik heb destijds bij mn exo terra zelf gaten in het gaas geboord met een scherpe 10mm boor. Wel voorzichtig doen om de boor niet teveel laten happen in het gaas. Of is het glas? Dam zul me met een glasboor gaten moeten boren.

welk sproeisysteem heb je aangeschaft? Waarmee is de bovenzijde afgedekt? Gaas of glas? Ik heb destijds bij mn exo terra zelf gaten in het gaas geboord met een scherpe 10mm boor. Wel voorzichtig doen om de boor niet teveel laten happen in het gaas. Of is het glas? Dam zul me met een glasboor gaten moeten boren.
Het is deze: https://www.amazon.com.be/-/nl/Inte...75788362299&psc=1&language=nl_BE&gad_source=1

De bovenkant is glas, met in het midden een gaas. Het is niet echt gaas, eerder een metale plaat met kleine gaatjes in geboord. Ik twijfel nog of ik hierin ga boren, lijkt me makkelijker, maar dan zitten de sproeikoppen halverwege. De andere optie is natuurlijk om gewoon door het glas te boren maar dat heb ik nog nooit gedaan en dan moet ik een diamantbitje gaan halen.

Ik heb er geen verstand van, maar kun je niet met een pvc buis door het gaas een knik naar achteren maken?

Ik heb er geen verstand van, maar kun je niet met een pvc buis door het gaas een knik naar achteren maken?
Slim idee! Misschien dan kan ik de sproeikopen gewoon langs de binnenkant met silicone vastlijmen. Ga ik zeker eens bekijken bedankt!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan