Wat is er nieuw

50 watt heater in 23 liter water

  • Onderwerp starter Onderwerp starter m1l4n
  • Startdatum Startdatum
M

m1l4n

Guest
Goedendag mensen,

Kan een 50 watt heater makkelijk in een 23 liter aquarium, of moet het perse een 25 watt zijn? Ik weet niet zeker of het enige invloed hebt, met een 50 watt zal het sneller verhit zijn neem ik aan en minder vaak branden als een 25 watt toch? Of zie ik iets over het hoofd

Groeten mil0
 
Zoals Bertus ook zegt kan dat prima want als het op temperatuur is slaat hij wel af. Boven de ingestelde temp komt het dus niet.
Hij zal wat eerder weer afslaan.
 
Dank jullie wel!
 
m1l4n zei:
Goedendag mensen,

Kan een 50 watt heater makkelijk in een 23 liter aquarium, of moet het perse een 25 watt zijn? Ik weet niet zeker of het enige invloed hebt, met een 50 watt zal het sneller verhit zijn neem ik aan en minder vaak branden als een 25 watt toch? Of zie ik iets over het hoofd

Groeten mil0

Ja je ziet iets over het hoofd, Hoe meer vermogen je hebt hoe meer keer je verwaming aan en uit gaat gaan.
een kleinere verwarming gaat er inderdaad langer overdoen, waardoor hij het water op een juistere temperatuur kan houden.
De 50Watt verwarming gaat te warm worden, dan slaat hij af na een tijdje spring hij terug aan enz wat veel schommelingen veroorzaakt
omdat de 25 Watt veel trager werkt gaat de temperatuur niet zo veel boven het ingestelde gaan en zal er minder schommelingen zijn

JbMalawi
 
Oke daar heb ik dus even niet over nagedacht..
bedankt voor je reactie, zal het even aankijken en dat duidelijk in de gaten houden JB MALAWI.

groetjes
 
Theoretisch is het wellicht een leuk uitgangspunt, maar praktisch zal het allemaal wel loslopen.
Ook wij hebben een 50 W verwarming op een ca. 20 liter aquarium en de schommelingen daarvan zijn te verwaarlozen. Een kwart graad schommeling zou al veel zijn.

~ Ivo

PS: dit gaat uiteraard over verwarmingen die geen belachelijke overcapaciteit hebben, oftewel niet over 500 W op 1 liter (waarvoor ik niet durf in te staan)
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan