500L Zoutwater Kubus van Roel


Zo zeg, die past hier amper in het aquariumkastje zeg:D:D

En dat voor nog geen 1200 euro zie ik net:stars:
 
Ja ik wilde bij onze nieuwe bak dat ook gaan doen en 1 stuk levend steen uit de huidige bak toevoegen.
 
Ja ik wilde bij onze nieuwe bak dat ook gaan doen en 1 stuk levend steen uit de huidige bak toevoegen.

Juist.... dat is perfect! Dan kan je mooi je rif buiten de bak maken rekende houdenende met het stuk levend steen dat je gaat overzetten.

Nog een klein project waar ik mee bezig ben waarover ik later wat meer informatie zal geven. Ik ben bezig met een kleine constructie voor een onderwater camera! Er zal een acrylaat koker komen met een koepel welke ongeveer 40cm zal worden zodat hij 35cm de bak in kan. Hier zal een 360 graden webcam in komen welke een live stream beschikbaar stelt welke ik dan zal delen aan de hand van een URL. Ik ben me nog aan het verdiepen in een kleine HD webcam zodat de koker minimaal word. De koker zal ook makkelijk uit het aquarium gehaald kunnen worden om deze schoon te maken.


Ik heb naar een GoPro Hero session zitten kijken welke onder wat kan alleen deze heeft 2 minpunten.


1. De camera kan onder water helaas niet aan de voeding.

2. De camera is niet te draaien.


Over dit kleine project later meer!
 
Juist.... dat is perfect! Dan kan je mooi je rif buiten de bak maken rekende houdenende met het stuk levend steen dat je gaat overzetten.

Nog een klein project waar ik mee bezig ben waarover ik later wat meer informatie zal geven. Ik ben bezig met een kleine constructie voor een onderwater camera! Er zal een acrylaat koker komen met een koepel welke ongeveer 40cm zal worden zodat hij 35cm de bak in kan. Hier zal een 360 graden webcam in komen welke een live stream beschikbaar stelt welke ik dan zal delen aan de hand van een URL. Ik ben me nog aan het verdiepen in een kleine HD webcam zodat de koker minimaal word. De koker zal ook makkelijk uit het aquarium gehaald kunnen worden om deze schoon te maken.


Ik heb naar een GoPro Hero session zitten kijken welke onder wat kan alleen deze heeft 2 minpunten.


1. De camera kan onder water helaas niet aan de voeding.

2. De camera is niet te draaien.


Over dit kleine project later meer!

Een turret maken is niet zo heel moeilijk hoor, check instructables.net voor instructies ;)
 
Een turret maken is niet zo heel moeilijk hoor, check instructables.net voor instructies ;)

Bedankt voor je tip alleen moet een naadloze koepel worden. Die bestel ik in de US.

708E8DA1-3B10-48A9-ACF8-A8875392E0AE-269-0000001C0809949D.jpeg
 
Ben je niet bang dat de koepel omhoog gedrukt wordt doordat er lucht in zit? Kan me niet helemaal inbeelden hoe groot het zal word3n, maar probleem is een omgekeerd glas onder water te houden, als je de lucht dus als het ware gevangen houdt. Zou daarentegen wel heel gaaf zijn als het lukt!
 
Ben je niet bang dat de koepel omhoog gedrukt wordt doordat er lucht in zit? Kan me niet helemaal inbeelden hoe groot het zal word3n, maar probleem is een omgekeerd glas onder water te houden, als je de lucht dus als het ware gevangen houdt. Zou daarentegen wel heel gaaf zijn als het lukt!

Yes! Ik snap wat je bedoeld alleen aan de bovenkant zal een RVS statief komen waar de koken ingehangen kan worden maar we moeten natuurlijk straks allemaal even kijken of het gaat lukken zoals het in me hoofd zit haha!
 
Leuk project hoor.

Altijd leuk dit soort dingen en heb nog even de tijd!

Zojuist de Foscam R4 HD besteld welke ik zal gaan gebruiken om te testen en dat zou de uiteindelijke onderwater cam moeten worden!

Daarbij ook even een witte IPad Air 2 besteld welke naast het aquarium op de muur zal worden bevestigd als real time monitor!
 
Webcam is gearriveerd en heb ook de behuizing kunnen regelen. Nu gaan we aan de slag met alles waterdicht maken en een pvc buis bevestigen voor de kabel doorvoer.... dan uiteraard eerst testen zonder webcam!


De webcam zal uiteraard onderste boven geplaatst worden en zover mogelijk naar beneden.


0e70ea6595b3a62cd67dcea86d122fa4.jpg



2b7bd6916983a79a43ba97b4ee41b785.jpg



0afc6e9b01847abb6454f3255c6f51a8.jpg
 
Wat een geweldig gaaf idee!
Doe je wel de nachtverlichting aan, dan kan ik kijken als ik een keer niet kan slapen :D
 
Zojuist ook het beeldscherm ontvangen voor het Apex Dashboard wat naast het aquarium op de muur bevestigd zal worden.

IMG_6566.JPG
 
We gaan de goede kant op inderdaad.

Zojuist door de neptue store geïnformeerd over het arriveren van de Apex Automatic Top-Off Kit in europa dus gelijk besteld, erg blij mee. Komt waarschijnlijk volgende week binnen.

neptune-systems-automatic-top-off-kit.jpg
 
Nou..... het prototype is gemaakt en ga deze morgen afkitten en hopelijk waterdicht maken! Als deze netjes vocht dicht blijft dan gaan we aan de slag met de versie met camera haha! Dat zal toch een stuk spannender worden aangezien er nu geen dure cam in zit maar heb er alle vertrouwen in mocht deze waterdicht zijn!


63a3a351c08b0ab9457cb6dfa5cddb8d.jpg



7dd7b9a436b5cd6e7d8848d93ce69153.jpg



09421e085f123ddee93182647550cfeb.jpg



b9312912a510e21a9a71b750f8f3dc00.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan