500L Zoutwater Kubus van Roel


Ik heb jaren geleden Ziggo eruit gegooid omdat ik niets dan storing had. Nu KPN glas, en buiten (ook daar) een CPE dat vreselijk buggy is geen centje pijn.
Helaas geen glasvezel op onze locatie... anders had ik dat uiteraard gelijk laten aansluiten haha!

De tandjes, waarom in godsnaam 5 AP's?
En waarom maar een 8 poort switch en niet een 24 poorts unifi?
Of een edgemax switch?
Ik woon in een woning welke is gebouwd in 2011/2012. Volgens mij hebben ze de muren vol ijzer gestopt want het netwerk binnen is drama binnen, heb geen gsm bereik dus er komt op elke etage een access point incl de garage haha!
Ik heb eigenlijk maar 3 poorten nodig in de ruimte waar deze komt te staan want heb niet veel mogelijkheden om kabels nog door te trekken dus 8 is meeeeer als voldoende.
 
Ahha, ik heb een huis uit 1991 en niet zoveel last van.
1 UAP is zat voor mij, op half vermogen kan bijna de hele straat genieten van me WiFi xD

Maar je kan je switch toch ook ergens anders plaarsen

Maar je gaat dus van je Ziggo kast naar de ubiqiute router, die krijgt 2 AP's, dan naar je switch die de andere 3 AP's krijgt?
 
Nou ik ben jaloers op wat ik zie van jouw bak en je knutselwerk hoor:thumbs:
Dankjewel! Altijd leuk om te horen.... en er gaat nog zoveel meer komen haha!

Ahha, ik heb een huis uit 1991 en niet zoveel last van.
1 UAP is zat voor mij, op half vermogen kan bijna de hele straat genieten van me WiFi xD

Maar je kan je switch toch ook ergens anders plaarsen

Maar je gaat dus van je Ziggo kast naar de ubiqiute router, die krijgt 2 AP's, dan naar je switch die de andere 3 AP's krijgt?

Dat scheelt een hele hoop inderdaad. Als ik thuis mijn wifi opties zoek zie ik ook echt alleen mijn AP haha.

Nopes, de ubnt apparatuur kan draadloos connecten.... dit is niet de allerbeste optie maar het is even niet anders dus het zal er als volgt uitzien.

Ziggo modem (Birdged mode) naar de UBNT Secure gateway. De secure gateway gaat naar de switch waarop 1 AP aangesloten zal worden. (Bedraad) Daarnaast zal de AP in de woonkamer draadloos connecten met de AP in de meterkast en zal de AP op de eerste verdieping ook connecten met de AP in de meterkast. De AP op etage 2 zal connecten met de AP op etage 1 en die in de garage zal wss zijn connectie maken naar die in de woonkamer of naar die in de meterkast.

Op dit switch zal nog mijn Fibaro homecenter komen en de netwerkkabel naar de plek waar het aquarium komt te staan waar nog een switch geplaatst zal worden.

Ik ben nog aan het bekijken of ik bekabeling op de 1ste en 2de etage kan krijgen alleen me trekveer blijft nogal steken op verschillende punten dus zal er eentje nodig hebben van betere kwaliteit.
 
Ik heb hetzelfde met AP hoor, huis uit 2008 en geheel beton.
In de meterkast hangt de KPN CPE met wifi, daarmee heb ik op de begane grond prima bereik, maar boven is het een drama. Daarom staat er op de slaakamer een tweede AP. Het is de bedoeling dat deze nog in het trapgat komt te hangen zodat er op zolder ook voldoende bereik is, als mijn dochter straks ouder is (nu bijna 8) dan zal er boven ook wifi nodig zijn.
 
Wat een aardige techniek zeg! erg mooi. Ziggo heb ik inderdaad ook geen problemen mee, maar ga er zeker mee in dat ze wat betere apparatuur mogen leveren. gelukkig kan je dat alsnog zelf zo gek maken als je wil
 
Heel gaaf! Ook ik ben zeker benieuwd naar de onderwaterbeelden
Thanks! Ikke ook.... hopelijk gaat hij deze week de wrap in en dan kit ik hem af... dan is hij hopelijk volgende week klaar voor de test. Deze week dus even een test emmertje halen en wat leuks erin plaatsen zodat ik ook daadwerkelijk iets kan zien haha!

Ik heb hetzelfde met AP hoor, huis uit 2008 en geheel beton.
In de meterkast hangt de KPN CPE met wifi, daarmee heb ik op de begane grond prima bereik, maar boven is het een drama. Daarom staat er op de slaakamer een tweede AP. Het is de bedoeling dat deze nog in het trapgat komt te hangen zodat er op zolder ook voldoende bereik is, als mijn dochter straks ouder is (nu bijna 8) dan zal er boven ook wifi nodig zijn.
Dat is helaas het geval bij veel nieuwe woningen inderdaad dus dan moeten we maar wat uitbreiden. Dat extra wifi punt gaat er zeker komen.... pubers en slechte internet verbinding is geen goede combinatie heb ik gehoord haha!

Wat een aardige techniek zeg! erg mooi. Ziggo heb ik inderdaad ook geen problemen mee, maar ga er zeker mee in dat ze wat betere apparatuur mogen leveren. gelukkig kan je dat alsnog zelf zo gek maken als je wil
Techniek is aardig op orde inderdaad dus daar zal het niet aan liggen.

Heb je gelijk in, daarbij is ziggo ook alleen de ISP en als jij zelf zo nodig vind dat je betere apparatuur nodig hebt moet je dat kopen. Ze leveren ten slotte een dienst en als dat lukt met een goedkopere variant dan is dat voor hun toch mooi meegenomen.
 
Het netwerk is er klaar voor!


368181367867da6fca437dcf04dca200.jpg



7984f585ee4aa64b0feec8cca96e4eae.jpg
 
Je hebt mij zeker op ideeën gebracht voor later met dit project, ik blijf volgen. Ziet er echt super uit!
 
Mooie blauwe ledjes, zo! Daar hoef je geen extra verlichting meer in te hangen ;)
Nee in de meterkast niet zo veel licht nodig en hopelijk hoeven we daar niet zoveel meer te komen!

Je hebt mij zeker op ideeën gebracht voor later met dit project, ik blijf volgen. Ziet er echt super uit!
Altijd leuk om te horen, goed bezig! Bedankt!
 
Na een avondje configureren is het eindelijk allemaal gelukt. We hebben het netwerk up and running!! (hopelijk toch nog wat aanpassingen in de toekomst om het eea bedraad te krijgen)

Capture.JPG
 
Na een avondje configureren is het eindelijk allemaal gelukt. We hebben het netwerk up and running!! (hopelijk toch nog wat aanpassingen in de toekomst om het eea bedraad te krijgen)

Bekijk bijlage 82460


Pfff, ik ben al blij als ik zonder problemen internetten kan dus dit is niets voor mij zie ik al wel:D:sorry:
 
Voor de mensen die het wellicht interessant vinden ben ik ook bezig om mijn Fibaro Home Center erbij te betrekken. Er zal onder andere een smoke/temp sensor bij de sump komen te hangen zodat ik deze kan monitoren.
Er zullen ook Fibaro wall plugs geinstalleerd worden zodat ik het actuele gebruik van alle apparatuur kan meten en ik ga me best doen om de Foscam camera's (Ja er komen er meer) binnen mijn Fibaro te installeren zodat ik een overzicht heb van beeld, temp en verbruik. Daarbij zal ik de sump ook voorzien van LED verlichting welke via de Fibaro app geschakeld kan worden en ik zal deze zo programeren dat hij automatisch aan gaat als de plaat word weg gehaald.

Ik zal vast en zeker nog wat andere leuke gadgets kunnen scoren om het eea te monitoren maar hier begin ik mee.... houd me bezig tot het aquarium echt geleverd word haha!

fibaro.JPG
 
Ik ben impressed, wat een ontzettende gave techniek die je op poten aan het zetten bent......

Je bent lekker in ontwikkeling om het zo maar te zeggen.

In ieder geval heel veel plezier en succes bij de strubbelingen die je vast nog gaat tegenkomen.
 
Ik ben impressed, wat een ontzettende gave techniek die je op poten aan het zetten bent......

Je bent lekker in ontwikkeling om het zo maar te zeggen.

In ieder geval heel veel plezier en succes bij de strubbelingen die je vast nog gaat tegenkomen.
Bedankt!

We zijn aardig bezig met de ontwikkeling idd en ga zeker tegen dingen aanlopen straks haha maar dat kan ook niet anders.

Nogmaals bedankt!
 
Vandaag wat mooie spulletjes in ontvangst mogen nemen omdat de koop met een andere koper niet is door gegaan!


Nieuwe spulletjes van Royal exclusiv waar ik super blij mee ben!


- Mini Bubble King 200 VS13 with RD3 Mini Speedy

- Red Dragon® 3 Mini Speedy 80 Watt / 8,0m³ / 10V connection

- 2 x Interface Adapter for Red Dragon® 3 Speedy / 10V connection for RD3


a323fdf60d5af826d84b95a6189ca60f.jpg



a4067e1d3be1059b687c1fca246a0ffa.jpg



f71bf6d2c183c02578a11d056eca9f97.jpg
 

Terug
Bovenaan