Wat is er nieuw

!.50m aquarium verhuizen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sluiergoud
  • Startdatum Startdatum
S

Sluiergoud

Guest
hallo wie heeft er tips over hoe ik mijn aquarium van 1.50m het beste kan verhuizen? het is een gedwongen verhuizing dus heb het even niet voor het kiezen. hoe krijg ik mijn bak en vissen uiteraard zo rustig mogelijk verhuisd?

Vertel eens wat meer over de bak:
- welke filter(s)?
- welke vissen?
etc.

Hoe meer info hoe beter de hulp kan zijn.

~ Ivo

Ik heb ook een 1.5 meter bak verhuisd en moet binnenkort weer. Eerst piepschuimen bakken vullen met aqua-water, eventueel met verwarming erin. Daar de vissen in doen. Curver bakken kan ook, ik zou dan wel zwart folie erom heen doen zodat de vissen donker zitten (minder stress). Dan de bak leeghalen, en alles verhuizen. Zorg ervoor dat je filters niet te lang droog staan, ik zou zeggen niet langer dan een uur. Die kun je zo lang mogelijk op bijvoorbeeld een emmer water laten draaien. Ook handig: piepschuimen platen in de auto/kar om de bak op te zetten. De bodem in emmers meenemen en hooguit licht spoelen voor je 'm weer gebruikt. Zo gaan er zo min mogelijk bacteri�n verloren.

het gaat om een zeer gevarieerd bestand het betreft
neon tetras
kardinalen
twee platys
een zoenvis
5 siamese algeneters
30 guppies incl de jonkies.
twee goeramis
twee marmer botias
en een slangetje

twee albino algeneters en twee plecos

filter is een eheim 800ltr.

Kijk voor transportzakken, en 15 emmers.

Doe zakken in de emmers,vul ze met 5-6 l aqua water.
Doe de vissen apart,in de emmers.en doe er groen bij.
Knoop ze RUIM dicht.

Dan rap de bak leeg halen.

Is het een verre/lange verhuizing? mooiste is dat je filter(s) niet al te lang stil staan.

oke bedankt voor het advies ik zal het onthouden het zal binnen kerkrade blijven waarschijnlijk dus max halfuurtje rijden dat de pomp droog staat/ niet kan draaien.

Kan hij wel hebben.

De vissen is je grootse zorg.
En de bak.

Hoelang kan je filter eigenlijk stilstaan zonder schade toe te brengen aan de baccies?

Heeft hier een nacht loos staan te draaien,invoer verstopt.
Sponzen in aquawater uitgeknepen.
De invoer schoon gemaakt,en gewoon weer gestart.

Is een verschil of een filter wat langer stilstaat in een aquarium waar verder niks mee gebeurd dan wanneer je de boel ook nog gaat veranderen natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan