Wat is er nieuw

54 liter van Rakjetakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rakjetakje
  • Startdatum Startdatum
R

Rakjetakje

Guest
Hoi allemaal!

Afgelopen zomer ben ik met mijn aller eerste aquarium begonnen en de inrichting is nogal een struikelblok gebleken.
Ik had het idee om 1 helft van mijn bakje (in totaal 60x30x30) in te richten met hout, takken en bladeren. Van de week is het hout binnen gekomen en gisteren heb ik geprobeerd de stukken zo mooi mogelijk neer te zetten.

Hier enkele foto's:

Totaaltje:

7bf3bd37eac2ca01933a884ef4dd8eb0.jpg

Rechterzijde met planten en 2 bloempotjes met javamos:

e207ffe12ce5830f36675d5b083751cd.jpg

En de linkerzijde met dus het nieuwe hout e.d. :

f5c0ddc659f84ca8b1993995eca44a6e.jpg

88184812c41f23b80df3812240122d56.jpg

Op zich vind ik dit al een hele verbetering met hoe het er eerst uit zag, maar ik ben nog niet tevreden.

Ik zou het graag een natuurlijkere uitstraling willen geven. Het ziet er zo neergezet uit.
Ook vind ik de rechterkant te leeg. Ik wilde de potjes graag een beetje wegwerken, maar dat is toch lastiger dan ik dacht. Ik wil wellicht nog een nomaphila siamensis/ hygrophila comrymbosa halen zodat het 'straatje' wat er nu nogal zielig bij staat iets voller wordt.

Hebben jullie misschien nog tips om mijn bak wat meer 1 geheel te maken wat ook nog enigszins natuurlijk oogt? Alle tips zijn welkom! 😀

Vind het al best een leuke bak hoor! Goede keuze om het paadje uit het midden te leggen denk ik. Je zou misschien rechts nog eens klein stuk hout in de hoogte neer kunnen zetten om beide zijkanten van het paadje een beetje meer 'in balans' zijn. Of misschien een stukje hout van links naar rechts verplaatsen (als het niet 1 groot stuk is).

Ik moet zeggen dat het eigenlijk toeval is dat het paadje niet in het midden ligt want het stuk hout was nogal groot, en dat het �berhaupt toeval is dat er een paadje is ontstaan hahaha. Maar dat vind ik wel mooi gelukt inderdaad.

Ik heb nog een aantal takken over. Ik zal eens kijken wat ik daarmee kan aan de rechterkant.

En Bertus, ik zal eens kijken of ik de foto's rechtop krijg..

e5373636c4e54429b2943288c2b85144.jpg

7df3a32a3aa1f91a4d66fb996bb71cbc.jpg

2dc60b51ea63209fc0690246c97d303a.jpg

Zo, dat kijkt inderdaad wat makkelijker !

Tussen kunst en kitsch: hulp gevraagd bij 54 liter

Ziet er mooi uit!

Misschien ben ik ook wel een klein beetje te perfectionistisch :juggle:

Leuk toch

Netjes hoor.

Ik vind het ook wel geslaagd zo. 1 dingetje, dat plantje dat je nu rechtsvoor hebt (lichtgroen met lange stengels en die omhoog groeien) is braziliaanse klimop (Hydrocotyle leucocephala). Deze kan je misschien beter achterin zetten en er voor in de plaats een andere plant op de voorgrond. Die braziliaanse klimop groeit namelijk als een dolle en wordt heel groot. Voor je het weet zit je hele voorkant vol met de klimop.

Mooi bakje ! Tip: heb geduld. Laat alles maar eens lekker groeien ! En kijk daarna, als de planten flink zijn uitgeschoten, welke er goed groeien en of je ze misschien op een andere plaats wil. Niet te veel aan prutsen ! En niet schrikken van opstartalg in het begin.

Waarom zit je Javamos in potjes ? Je zou dat (met visnylon) op stukken van je hout kunnen binden; gewoon een dun laagje. Dan groeit zo'n tak op den duur helemaal vol met mos. Dat geeft een hele natuurlijke 'look'.

Als je nog wat natuurlijke opvulling zoekt is een stuk (of een paar stukken) lavasteen misschien ook wel leuk. Dat kan je ook opbinden met Javamos bijvoorbeeld, of er Anubias tegen aan zetten. Of je laat het gewoon kaal. Zo'n stuk steen kost geen drol in een tuincentrum (60 cent per kilo geloof ik). Even spoelen met kokend water v��r je het in je bak zet.

Maar zoals ik al zei: leuk bakkie zo hoor !

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan