Wat is er nieuw

60 cm corydoras bakje van Corydorasfan

Corydorasfan

Well-known member
Lid geworden
25 december 2012
Bij deze weer een fotoalbum, dit bakje staat in de stelling van forumlid Vladimir( mijn broer). Bewoners zijn 2 apistogramma borelli, 1 man en 1 vrouw. Ik ga morgen proberen hoe het gaat met 2 vrouwen omdat ik nog een vrouwtje in een ander bakje heb zitten. De temperatuur schommelt normaalgesproken tussen de 19 en 21 graden. (nu niet vanwege het warme weer 😛). Er zit een aqua flow 100 binnenfiltertje in en de bodem is filterzand.

De foto's zijn niet erg scherp omdat de stelling in een nogal lichte garage staat. Als de dagen weer wat korter worden zullen de foto's beter worden 😉.

De foto's:
bQsvkPo8CukYjR53Vp_KZIQmkl2IgmUc.jpegDSCN9966 by rakkerb, on Flickr

bQsvkPo8CukYjR53Vp_KZIQmkl2IgmUc.jpegDSCN9984 by rakkerb, on Flickr
vrouwtje blijft liever achteraan als de camera langskomt 😛

bQsvkPo8CukYjR53Vp_KZIQmkl2IgmUc.jpegDSCN9981 by rakkerb, on Flickr
Mannetje had er ook niet zo'n zin in.

In het filmpje hieronder laat het mannetje zich toch even zien. Hij is alleen niet zo mooi op kleur, dit komt denk ik doordat ze een beetje geschrokken zijn van de camera

<object type="application/x-shockwave-flash" width="400" height="225" data="https://www.flickr.com/apps/video/stewart.swf" classid="clsid😀27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"><param name="flashvars" value="intl_lang=en-US&photo_secret=746b5df262&photo_id=14359718756&hd_default=false"></param><param name="movie" value="https://www.flickr.com/apps/video/stewart.swf"></param><param name="bgcolor" value="#000000"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed type="application/x-shockwave-flash" src="https://www.flickr.com/apps/video/stewart.swf" bgcolor="#000000" allowfullscreen="true" flashvars="intl_lang=en-US&photo_secret=746b5df262&photo_id=14359718756&hd_default=false" width="400" height="225"></embed></object>

Hoe draaig de bak met alleen het binnenfiltertje?

Bak ziet er op de foto groter uit! Inrichting ziet er goed uit.

Denk dat het vrouwtje wat er nu in zit het niet zo leuk gaat vinden dat er een vrouwtje bijkotm. Zou je als tip willen geven om de inrichting flink te veranderen zodat ze allemaal wat gedesorienteerd zijn.

Ben benieuwd hoe het verloopt!

@Harry1 Draait goed. Er zitten toch alleen 2 borelli's in 😉

@Visstisck Er komen nog wat takjes bij dus dat komt wel goed 😉

Wat voor takken zitten er in?

Geen idee, ik heb er nog een paar die ik toen besteld heb, die komen uit het veen. De rest is een samenraapsel van andere bakjes van me xD

Sorry voor de reflectie rechts trouwens :/

Had je al een vrouw er bij?

Nee, ik denk ook niet dat ik het nog ga doen. Ik ga eerst even kijken hoe dit gaat

Ik zou er geen vrouwtje bij doen ik denk dat je dan een hoop hommeles in je aquarium gaat krijgen 🙂
Wel een erg mooi donker aquarium zeg 😀

Vrouwtje laat zich heel weinig zien nu, misschien eitjes? 😀

Het koppeltje zit nu steeds achteraan en een foto maken is nogal lastig dan, ik heb er een waarop je het mannetje redelijk ziet. Alleen de kleuren komen zo niet mooi over.

cZX5YpnwbAevQho4g9LQIG5IMAdia8kq.jpegDSCN9964 by rakkerb, on Flickr

Erg mooi bakje 🙂 en gezonde borellis.

Ben zelf bezig enkel komt alles uit de natuur. Wilde het low budget houden 😉

Wow mooie bak.
Hoe heet dat plantje wat als ware tussen het hout door groeit?

Ik denk dat je de Najas Guadalupensis (guppygras) bedoeld? Ik ben erg tevreden met dit plantje , groeit altijd en overal 🙂.

Eigenlijk was dit bakje tijdelijk voor de borelli's. Ze zijn nu ergens anders heen en hier zit nu een kweekgroep corydoras habrosus in.

Even een update hoe het bakje er nu bijstaat. Ik heb er wat takken uitgehaald om wat meer ruimte te maken voor de corydoras habrosus die naar dit bakje mocht verhuizen 😛.

Helaas kan ik de garage niet helemaal donker maken en zijn de foto's niet heel erg mooi, maar je kan zien wat er is 😛
flMoDNQNBTU010xLniAyAxhHbe8ifISb.jpegDSCN9964 by rakkerb, on Flickr

Een 'vol' vrouwtje
flMoDNQNBTU010xLniAyAxhHbe8ifISb.jpegDSCN9977 by rakkerb, on Flickr

favoriete plekje: lekker donker 😛
flMoDNQNBTU010xLniAyAxhHbe8ifISb.jpegDSCN9970 by rakkerb, on Flickr

en in de bak ernaast kwam een corydoras eques zo mooi poseren dat ik er maar een foto van gemaakt heb 😛
flMoDNQNBTU010xLniAyAxhHbe8ifISb.jpegDSCN9966 by rakkerb, on Flickr

Re: 60 cm corydoras bakje van Corydorasfan

Heb ik alsnog vergeten te zeggen hoeveel het er waren 😛. Het zijn 11 habrossussen.

Bak is iets veranderd, ik zal vanavond proberen foto's te maken.

Mooi man,ben benieuwd naar de foto's straks 😉

Weer vergeten 😳 . Ze hebben eitjes gelegd en daarom zit er nu een tussenschotje en een luchtpompje in. Het is echt een rommelbakje (wat cordyorassen geweldig vinden) dus foto's maken is niet makkelijk :sorry:.

SExYnR6GWbEwZC82VnAkAje77VeCFaPW.jpegDSCN9996 by rakkerb, on Flickr

SExYnR6GWbEwZC82VnAkAje77VeCFaPW.jpegDSCN0002 by rakkerb, on Flickr

SExYnR6GWbEwZC82VnAkAje77VeCFaPW.jpegDSCN0001 by rakkerb, on Flickr

SExYnR6GWbEwZC82VnAkAje77VeCFaPW.jpegDSCN9998 by rakkerb, on Flickr

Wat zijn het toch een schatjes h�?! 🙂

Geweldig spul idd die habrosusjes!
Grappig dat kaartje met foto en info op je bak! 😉

Dank jullie wel 🙂.

@Seabait

Deze bak is van mijn broer, hij staat in zijn aquariumstelling waarin hij veel corydorassoorten houdt. Daarom die kaartjes 🙂

Mooi 🙂
In welke bak zitten de borelli's nu?

guppy5 zei:
Mooi 🙂
In welke bak zitten de borelli's nu?

Borelli's zijn verkocht aan een kweker. Het was eigenlijk een tijdelijk verblijfje voor ze.

Ze hebben nog meer eitjes gelegd. Hun buren (cordyoras trillineatus en black venezuela) zijn ook begonnnen met eitjes leggen, al weet ik niet van welke soort de eitjes zijn aangezien ze bij elkaar zitten 😛

Een heel kweekgebeuren dan bij julder thuis! ben benieuwd of dat het met de black venezuelas lukt.

Leuk dat de Black Venezuelas ook eitjes leggen 🙂

Net even gekeken, het zijn denk ik eitjes van de trillineatus aangezien deze achter elkaar aan zitten en de black venezuela's niet veel doen.

Update ?

De eitjes zijn niks geworden en de habrosussen hebben een andere bak gekregen, ongeveer 60*40*30 LxBxH 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan