Wat is er nieuw

60 cm Juwel s van Fromzzz

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fromzzz
  • Startdatum Startdatum
F

Fromzzz

Guest
Ik heb helaas alleen een mobiele telefoon als camera, maar met veel bewerking is het nog te doen, vooral qua kleur heb ik fiks moeten bewerken want hout komt uit mijn camera als paars.
Anyhow. Dit is mijn bakje, draait nu net 3 dagen. Het hout is te groot, maar wel smal aan de achterkant en heeft leuke doorzwem mogelijkheden en holletjes en ik ben gek op Oto's dus die gaan verwend worden. 🙂
Er komt sowieso nog een drijfplant in.

Het bestand wat ik hoop aan te brengen:

Schooltje Neon Tetra's x10
8/9 Otocinclus
3 platies
2 appelslakjes

bakkie.jpg

• Leuk
Waarderingen: Rubz
De plantjes die ik heb zijn:

Hygrophila siamensis
Ludwigia repens
Cryptocoryne becketii
Cladophora aegagropila (Mosbal) Die ik liefdevol Swollie genoemd heb.

De bruinige vooraan kon ik de naam niet van terugvinden.

Ik denk erover om deze toe te voegen als drijfplant:

Riccia fluitans

Ik zag die te bestellen met 50CC in een cupje. Hoeveel is dat?

Ik vind t grote stuk hout wel wat en een mosbal genaamd swollie :daisy:

Ok, en toen had ik er nog een 60cm bakje bij! Een vriend van me zag een goedkoop bakje staan en is hem voor me gaan ophalen. Er zaten guppies in en die zijn bij de verkoper in een andere bak gegaan. Het bakje zojuist op de plek gezet. Zat nog klein laagje water en grind in en vriend vertelde over de pomp die er bij zit.
Dus ik kijk in die bak.....

Vriend: Kijk, mooi filter ook, mooi sterk....
Ik: Ik zie vis.
Vriend: ...en ook mooi verwarmingselement..
Ik: IK ZIE VIS.

Ja hoor, 2 mini baby gupjes meegelift... Helaas helemaal uit Utrecht dus even terugbrengen ook niet echt een optie. Ik laat ze maar zitten en geef ze wel weg als ze wat groter zijn, mochten ze de stress overleven.
Hierbij dus projectje nummer 2:

nieuwe.jpg

Zit ook lichtbak bij enzo, maar vergat ik erop te doen voor de foto.
Morgen eerst maar eens goed schoonmaken en dan bedenken wat ik ermee wil. 🙂

(Kan een mod mijn titel van dit fotoalbum aanpassen naar "60cm Jewel's van Fromzzz" ?)

Het nieuwe bakje is schoon. Nu rustig bedenken wat ik ermee ga doen. 🙂

bak2.jpg

Leuk leuk leuk! Ik heb nou dezelfde luxe, bedenken wat ik met het bakje ga doen. Ik ga je draadje volgen!

Sowieso visjes! Andere dan in het andere bakje komen natuurlijk. Dat is wel zo leuk. Morgen maar eens starten met een poster en de bodem en een plantje of wat.

Mooi! Leuk ingericht ook het eerste bakje, heerlijk natuurlijk. Nu hopen dat de oto's het ook naar hun zin hebben 😉 Altijd de leukste fase het inrichten. Riccia groeit trouwens vrij snel onder redelijk licht.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan