Wat is er nieuw

60 cm van Jef

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jef
  • Startdatum Startdatum
J

Jef

Guest
Hallo medeforummers,

na een poosje inactief te zijn geweest heb ik de draad weer opgepakt, en dan kan het ook niet anders of ik ga mijn eigen fotoalbum stichten, en hopelijk redelijk goed bijhouden (?).
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik sta altijd open voor opbouwende tips en opmerkingen!
Wat info: het is een 60 cm bak, met als visbestand:
3x hyphessobrycon amandae (overblijfsel uit vorig bestand)
13x microrasbora kubotai
2x otocinclus (ook overgebleven)
xx vuurgarnalen
En op de planning binnenkort: 2x microgeophagus ramirezi

Als plantbestand:
echinodorus vesuvius
micranthemum sp. monte carlo
lilaeopsis novaezelandinae
taxiphyllum alternans
cabomba caroliniana

Tot zover de woorden, ik ga nu via mn mob de foto's posten als t goed is.

Ik zou eerder proberen hyphessobrycon amandae goed te plaatsen, in de zin van dat het een scholenvis is. En 3 is geen school 🙂

Zoals ik al zei zijn dat drie exemplaren van een vorig bestand en was het dus ook zeker niet de bedoeling dat het een school was. Mocht iemand interesse hebben hoor ik t graag via pb.

Gaat de ramirezi wel samen met de rest? Ramirezi moet een PH hebben van 5,5-6,5 dacht ik

Foto's:

20150904_201258_zpsakni3zpk.jpg

20150904_201338%201_zpsrn6advzn.jpg

20150904_201327_zpsk0pbyssa.jpg

Zie nu dat ik eikenbladvaren als drijver ben vergeten te vermelden. 🙂

De foto's zijn genomen toen de rasbora's er nog niet inzaten, dus vandaar dat jullie die niet zien.

Jef zei:
Zoals ik al zei zijn dat drie exemplaren van een vorig bestand en was het dus ook zeker niet de bedoeling dat het een school was. Mocht iemand interesse hebben hoor ik t graag via pb.

Mijn conclusie was dat het voor de vis niet uitmaakt of hij van een vorige bestand was of niet. Daardoor wil hij niet meer of minder graag in een school 🙂 Maar naar een andere bak met meer soortgenoten is dan natuurlijk ook een oplossing. Mooie bak hoor!

Bedankt beide!
Ik merk dat mn echinodorus vesuvius steeds meer gaten krijgt. Zou dat door de 2 oto's kunnen komen? Of is het omdat het de emerse vorm is?

Mooie bak, Jef! Hoelang draait ie al? Hoe doet de tijgerlotus het en onder welk licht? Zit er ook aan te denken deze toe te voegen aan mijn 60cm bak. Schijnt echter niet de makkelijkste plant te zijn. Wat zijn je ervaringen? 😀

De bak draait al sinds 11 augustus 2011. Sindsdien al meerdere inrichtingen gehad, waarvan ik de nieuwste toch altijd de mooiste vind, dus ook nu weer 🙂
De tijgerlotus doet t echt prima, een van de weinige planten die er nu al een jaar instaat, het zijn er inmiddels 2, terwijl ik begon met een, maar ik heb er ooit eens een klein plantje van gehad, en die staat nu dus rechtsvoor de moederplant (bijna niet te zien). Mijn ervaring is dat de plant weinig nodig heeft, ik geef geen kleibolletjes, doe niet aan co2, of andere middelen om het water te veranderen, bij mij gewoon simpel kraanwater. Om hem te vermeerderen denk ik dat dat allemaal wel nodig is, maar voor het ontwikkelen van bladeren en groeien daarvan, gaat t prima zonder. Ik heb boven mijn bak gewoon 1 tl-buis van 15Watt. Wel snoei ik de te grote bladeren regelmatig (eens in de 2/3 weken) weg\, zodat hij mooi compact blijft. Als je dit niet doet is er niks aan de hand, maar dan wordt hij steeds hoger, wat ik zelf wat minder mooi vind.

Edit: de inrichting zoals die nu is draait pas sinds augustus van dit jaar, ik verander mijn inrichting altijd in/ vlak na de zomervakantie

Zaterdag een koppel ramirezi's aangeschaft: wat een prachtige dieren zeg! Het vrouwtje lijkt zelfs al iets van een eibuis te hebben. Het valty me op dat de zwarte stip van het vrouwtje erg scherp is, en die van het mannetje veel doffer. Waar kan dat aan liggen? Ik dacht dat ik wel eens had gelezen dat de waterwaardes dan niet goed (genoeg) zijn?

Gisteravond laat heb ik gezien dat mijn koppel een hele hoop eitjes heeft!!! De ouders gingen er eerst nog overheen schuren, ik denk dat dat nog eitjes leggen & bevruchten was oid. Heel leuk om te zien. Inmiddels worden de eitjes om de beurt bewaakt door paps en mams, ik ben benieuwd naar de jongen. Hopelijk kan ik binnenkort een filmpje uploaden hier.
De vlek van de man is nu overigens weer helemaal scherp.

Nou, leuk!! Ben heel erg benieuwd Jef. Bedankt voor de info m.b.t. de tijgerlotus trouwens 🙂

Heel leuk! Jammer dat je de eitjes niet ziet 😀 maar heel leuke visjes toch.

Die witte waas waar ze overheen gaan rond de 1:00 zijn de eitjes. Idd niet zo heel goed te zien, maar ja mobielkwaliteit he... Het gedrag op zich is al interessant genoeg vind ik.

Dennis_89 zei:
Jef zei:

Mijn conclusie was dat het voor de vis niet uitmaakt of hij van een vorige bestand was of niet. Daardoor wil hij niet meer of minder graag in een school 🙂 Maar naar een andere bak met meer soortgenoten is dan natuurlijk ook een oplossing. Mooie bak hoor!

Zojuist zijn de 3 gratis opgehaald, ze komen in een school van 10 heb ik begrepen. Ook meer kans voor de jongen van de ram's, dus een win-winsituatie lijkt mij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan