60 liter bakje met multi's van jdjfish


jdjfish

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2012
Berichten
569
Goedemiddag allemaal!
In dit foto album wil ik graag de vorderingen van mijn bakje gaan bijhouden.

Bakje staat nu in te draaien voor een klein groepje multi's.

Dit is het bakje

20190925_082639.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
20190926_210417.jpg


Nog even een totaaltje met iets meer slakkenhuisjes.
Voorlopig heb ik niet meer huisjes helaas en vind het ook niet mooi om de hele bodem vol te leggen, alleen vooraan hou ik een strookje zand vrij...

Maar als ik een groepje van 5 kan bemachtigen hebben ze zeker 6-8 schelpen per vis zou dit volstaan?

Fijne avond allen!
 
Update meer slakkenhuizen!!
En voorste linkersteen kapot geslagen zodat hij kleiner is geworden en de totale opstelling veel meer naar mijn zin is.

Hoor graag van jullie :)

20190930_221100.jpg
 
Nog klein beetje geschoven voor de mensen met echt sherpe ogen hahah....

20190930_224501.jpg
 
Ziet er goed uit, mij benieuwen hoe dit gaat verlopen. Mijn ervaring met multi's is dat je het nog zo mooi kan neerleggen, na 24 uur met vis hebben ze hun eigen indeling gemaakt ;)

Ze zijn inderdaad erg goed in het verplaatsen van zand en sommigen zijn daar de hele dag mee bezig heb ik ervaren.
 
Zo nu blijf ik met mijn handen uit de bak....

Final scape ! Zeer tevreden mee
20191001_171541.jpg
 
Ik ben geen kenner van deze bakken, maar het is een zeer mooie compositie :thumbs:
 
Thanks ton!! Het oog wil inderdaad ook wat he hahah
 
mooie bak! wanneer komen de bewoners erin?
 
Oke was toch niet tevreden met de scape, de stenen lagen te geplaatst en het geheel oogde niet natuurlijk naar mijn mening...

Dit is poging 2 en een stuk natuurlijkere uitstraling als je het mij vraagt.

20191009_173512.jpg
 
En de eerste 5 bewoners zijn een feit... 5x japonica garnalen om de stenen mooi schoon te houden
 
Ik hoop dat dat goed zal gaan met de Multi s en helemaal als ze kleintjes hebben.
 
Niet te weinig schelpen voor de vissen? Lijkt alsof je er heel wat uit hebt gehaald
 
Heb er geen 1 slakkenhuis uitgehaald alleen liggen ze meer vertopt tussen en achter de stenen :) :)
 
Ben je dan niet bang dat je vissen juist daar veel te vinden gaan zijn? Zomaar een gedachte hoor, maar aangezien het slakkenhuisvisjes zijn
 
Nee die geen de hele bak wel door hoor zijn nogal bezige beessies zeg maar
 
Maar wat vinden jullie van de opstelling? Stuk natuurlijker toch ? ;)
 
Staat allemaal vrij centraal in de bak, lijkt zo wat kleiner en trekt de focus zo daarheen. Denk als je het meer op 1/3 van de bak doet, het mooier en natuurlijker zal ogen
 
Mooie setup hoor! Staan de stenen wel goed vast? Multi's zijn behoorlijke buldozers en als er een steen valt en je bodemplaat breekt, is dat echt niet grappig.
 
Thanks guys!!! En stenen staan naar mijn idee stevig haha
 
Mijn uitzicht vanaf me bankie ;)

20191010_193102.jpg
 
Uitzicht is nog beter geworden! Heb nog een steen kapot geslagen zodat het wat natuurlijker oogt. Heb de slakkenhuizen eruit gehaald ben van plan om hier de kardinaal garnaal in te gaan houden.

20191121_163116.jpg
 
Ziet er goed uit! Maar geen multi's meer dus?
 
20191121_165221.jpg


Tadaa!!
 
Leuk bakje Succes.
 
Geen multi's meer kon niet wennen aan die slakkenhuizen haha
 

Terug
Bovenaan