60 liter blubs


Corydoasjes kunnen met gemak 30 worden, dus voortijdig overlijden dan is er iets aan de hand
 
Verschilt dat niet heel erg per soort want zover ik weet worden Panda s geen 30 jaar.
 
Hier een lijstje:

upload_2019-4-14_17-58-2.png
 
Laatst bewerkt:
Ancistrus dolichopterus word met gemak 15 jaar, dus die lijst van jouw klopt zoiezo niet
 
Nou ja dat scheelt 1/3 maar als ik kijk bij de Cory s dan worden er een boel ook maar 5,6 of 8 jaar en van mij mag je dat met 1/3 verhogen;)
 
Gaaf! Mooi op de foto kunnen krijgen die kleintjes. Hopen dat ze groot worden
 
Leuk die kleintjes zeg.
 
Leuk die kleintjes zeg.

Zeker :smitten:

Gisteren trouwens nog een avontuur: bij het schoonmaken van de bak schrok een van de volwassen barbeeltjes waarschijnlijk. Ik hoorde opeens pats en toen lag hij roerloos op het linoleum :eek: Zo snel mogelijk een netje gepakt maar dat is nog lastig zeg, zo'n klein visje van het zeil oprapen. Je wilt hem ook niet verder kwetsen. Maargoed, uiteindelijk op kunnen rapen en weer in het water gedaan en daar zonk hij op z'n kop naar beneden totdat ie in een plant bleef hangen... maar ik zag wel de kieuwen werken dus er zat nog wel leven in. Bleef zo een tijdje op z'n kop naar water happen, totdat ie weer in beweging kwam en probeerde overeind te komen. Blijkbaar zat de zwemblaas niet helemaal lekker. Uiteindelijk is het hem wel gelukt, via het glas, weer normaal met de buik naar beneden en de rug omhoog te komen... en 's avonds at ie weer gewoon mee. Nu een dag later doen ze het ook alle 10 nog steeds... dus tot nu toe het avontuur overleefd ... :eek: :D
 
Een volgende keer als een vis op de grond ligt, kun je er het beste een papiertje onder schuiven en hem daarmee optillen, beschadig je de vis ook niet, ik doe dat ook altijd op die manier als hier de garnalen uit mijn netje springen tijdens het selecteren. (van die notitieblokblaadjes)
 
Een volgende keer als een vis op de grond ligt, kun je er het beste een papiertje onder schuiven en hem daarmee optillen, beschadig je de vis ook niet, ik doe dat ook altijd op die manier als hier de garnalen uit mijn netje springen tijdens het selecteren. (van die notitieblokblaadjes)

Ja daar zat ik een halve seconde aan te denken maar was bang hem een paper-cut te geven :eek:
 
Ja daar zat ik een halve seconde aan te denken maar was bang hem een paper-cut te geven :eek:

Vissen hebben van zichzelf een slijmlaagje (is hun jasje eigenlijk die hun beschermd tegen invloeden van buitenaf) en door dat slijmlaagje zal het visje gewoon op het papiertje glijden.
 
Ze groeien al lekker Blubs:thumbs:
 
Oke, inmiddels zwemmen er meerdere generaties rond... deze zijn het grootst, groter dan 1cm, dan zijn er een paar een stuk kleiner en een paar nog veel kleiner... op een bepaald moment telde ik er 8 in totaal :eek:... als dat zo doorgaat krijg ik nog huisvestingsproblemen! De kleintjes blijven echt duidelijk dicht bij de bodem, ik denk instinctief om minder risico te lopen opgegeten te worden aangezien de volwassen hockeysticks toch meer in de bovenste helft van de bak naar voedsel zoeken. Maar hoe groter de visjes worden, hoe hoger ze komen, en de grootste van deze twee zag ik al wat door de school heen zwemmen. Ben benieuwd wanneer ze echt gaan scholen :)



_MG_2906cb.jpg
 
Erg leuk dat ze het zo mooi doen.
 
Fantastisch, ze voelen zich dus zeker op het gemak
 
Kleine update van het kroost :) Eentje begint al zo nu en dan tussen de school volwassenen door te zwemmen, maar echt meescholen zit er nog niet in. Dan zijn er nog een stuk of drie die een stuk kleiner zijn maar duidelijk al wel het begin van de markeringen hebben... en een paar kleine transparante friemelaars... Het is helaas lastig ze allemaal goed met elkaar op de foto te krijgen zodat je de verschillen kunt zien...

_MG_3208cb.jpg


_MG_3216cb.jpg


_MG_3212cb.jpg
 
Ze zijn echt mini
smitten.gif
 
Erg leuk om de veranderingen zo te zien :thumbs:
 
Het is inmiddels al weer een flinke tijd geleden dat ik een update heb gegeven. Een tijd lang heb ik last gehad van blauwalg. Gelukkig niet allesoverwoekerende blauwalg, maar het wilde ook niet echt weg. Een aantal 'lichtere' middeltjes geprobeerd, zoals minder voeren, meer schoonmaken, extra pompje voor meer stroming. Uiteindelijk een drijfplantje erin gehangen, waar wat verstekelingen in bleken te zitten! Na anderhalf jaar voor het eerst slakjes in de bak! Maar ik weet niet of het de slakjes waren, of het drijfplantje die voedingsstoffen uit het water haalde, maar de blauwalg verdween binnen twee weken als sneeuw voor de zon. De slakjes houden de planten ook mooi vrij van andere algen/aangroei, dus tot dusver ben ik blij met ze. Qua planten: de cryptos doen het goed, snelgroeiers gaan vaak vroeger of later de pijp uit. Niet genoeg voedingsstoffen in de waterkolom denk ik.

_MG_4672cb.jpg


De corys zijn helaas overleden en heb ik ook niet meer aangevuld. Bezetting is nu 12 trigonostigma espei, waarvan een paar oorspronkelijke, en een paar van de jonkies die ik vorig jaar had.
 
Jammer van de Cory's.

Maar wat een mooie foto's zeg, kon ik ze maar zo scherp maken!
 
Wat een scherpe foto's :smitten: zo goed zaten ze hie rnooit stil
 
Dank, dank :) voor iedere scherpe foto waren er wel 20 onscherp, hoor ;)
 
Zou best kunnen dat je slakken de blauwalg hebben verwijderd, heb eens een aantal jaar geleden in een oude stelling blauwalg gehad en toen appelslakken ingezet en binnen 3 dagen was de blauwalg weg en verder niks veranderd aan die bakken.
 
Zou best kunnen dat je slakken de blauwalg hebben verwijderd, heb eens een aantal jaar geleden in een oude stelling blauwalg gehad en toen appelslakken ingezet en binnen 3 dagen was de blauwalg weg en verder niks veranderd aan die bakken.
De komende zomer worden alle meertjes vol gegooid met appelslakken tegen de blauwalgen. :DD
 

Terug
Bovenaan