Wat is er nieuw

60 liter guppenbak van DLH

• Onderwerp starter Onderwerp starter DLH
  • Startdatum Startdatum
D

DLH

Guest
IMG_0890.JPG

Ik heb een album aangemaakt!

Ik hoop op veel leuke tips en adviezen

Dit is de grote bak, met momenteel een heel actief mannetje. Het is wel de bedoeling dat er meer visjes in komen, vanavond ga ik bij een hobby gupenkweker visjes uitzoeken. We hebben ook nog vier vrouwtjes, allen zwanger, in een klein bakje. Zodra de baby'tjes er zijn dan gaan de vrouwtjes ook over in deze bak en houden we de kleintjes denk ik even in het kleine bakje.

Uiteindelijk zou ik heel graag ook garnalen willen, ik heb prachtige gele gezien die me fantastisch mooi lijken in dit bakje met donkere grond. En die citroengarnalen zijn voor beginners geschikt heb ik begrepen. Maar dat is weer een heel nieuw avontuur waarbij ik me nog voldoende moet voorbereiden.

Ik ben nog op zoek naar een goede pluk javamos en hout is reeds onderweg. Vallisneria zou ik ook wel willen, en dat moet ook niet al te moeilijk zijn.

In deze bak zitten twee soorten anubias, heel veel mosbollen, rode cabomba (gaat het niet redden denk ik) , waterpest, en stekje photos.

Tips zijn heel erg welkom!

Gr Darja

O ja, en het mannetje heb ik dus apart gezet omdat hij het alleen maar op 1 vrouwtje gemunt heeft lijkt het.... tot over zijn oren verliefd haha! Maar dat is nu net het dikste vrouwtje, en ik wilde haar wat rust gunnen in de hoop dat de baby's dan snel komen.

Ik lees dat je graag de gele citroen garnalen zou willen aanschaffen maar deze blijken niet zo sterk te zijn als beschreven word en als ik me niet vergis dan kan Nicole jou hier meer over vertellen.

• Leuk
Waarderingen: DLH
Leuk begin, heb je de anubias achter de mosbal in het midden op iets van hout of steen gebonden?
Ik zou ook overwegen om een zwarte achtergrond te nemen komt alles meer tot zijn recht.

• Leuk
Waarderingen: DLH
1 anubias zit op een steen geplakt. Een andere was dat ook, maar heeft weer losgelaten. Zodra het hout binnen is zet ik het daar op vast, dat vind ik altijd zo mooi staan en is prima voor een beginner zoals ik. Het lijkt meteen wat haha. Dat is ook de reden waarom het kleine anubias plantje ( anubias nana heet die volgens mij) nog in een potje zit.

Nou de aanpassingen van vandaag. Vallisneria er in gezet, hopelijk gaat die goed groeien! En javamos en christmas moss gevonden, die op een paar stenen geplakt.
Verder de guppen gekocht hij de kweker, deze zijn een stuk kleiner maar wel echt heel leuk! Er zaten ook wat baby’s bij. Wel spannend zo bij de grote guppen in de bak maar het zou moeten werken. Misschien nog wat drijfplantjes toevoegen.....
Dank voor jullie tips. Ik ga eens kijken hoe ik die achterkant zwart kan verven, dat lijkt me inderdaad mooi. En ik heb de bak wat voller gedaan. Fijne avond!
D751B16F-3D1A-4302-BAE7-266C285A8E91.jpeg

Schattig kleintje rechts onder de mosbol. Ben vergeten te tellen hoeveel baby’s er waren, stom! Ik tel er volgens mij vier.

22653679-306F-4940-B9CF-4E3608ECA6FD.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat goed met alle visjes, ze hebben het naar hun zin. En de Anubis heeft een bloem! Ik weet niet of dat goed of slecht is, maar in ieder geval wel mooi. Verder heb ik een dagtaak ‘ vallisneria terugstoppen’ erbij gekregen
14850623-3BAD-4011-913C-3BBA4878370C.jpeg

Leuke foto s en je bakje is redelijk beplant dus wat makkelijke garnalen zou denk ik wel kunnen.

Er zijn 30 vuurgarnaaltjes bijgekomen. En een dwergkogeltje. En weer een paar guppy baby’s, maar dat ging vanzelf 😉
Het ziet er allemaal goed uit, ik denk dat dit bakje zo wel compleet is. Er is van alles te zien. En iedereen eet lekker mee van de rode muggenlarven, ook het kleinste spul 😉
F1C78073-89F2-4437-89FC-AAACAB297DF9.jpeg
6B13DFEB-8117-4920-8AC8-F8D40B0FAF0E.jpeg
932E040D-57F7-4E6B-B021-169E9B4C3ED1.jpeg
ECC9F08D-C031-4197-A213-8DFA9BB13139.jpeg

Goed om te horen dat alles goed gaat maar je bak zit nu wel echt afgeladen vol qua belasting. Zeker met de guppen die zich als konijnen voortplanten, al wil het kogeltje daar best bij helpen hoor.. of heb je daarom voor de kogel gekozen?

Heb je een foto van je kogeltje?

Besef dat je kogelvis best eens aan je garnalen kan gaan peuzelen. En zeker aan de babyguppen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan