60 x 34 x 30 van StefanC


stefanC

Well-known member
Lid geworden
28 maart 2017
Berichten
2,626
Leeftijd
54
Locatie
Hulste
Hierbij mijn pas opgestarte 60l bakje .
Raadgevingen zijn welkom .
In het midden is er nog plaats voorzien voor een stuk hout , maar dat denkt voorlopig nog dat het een boot is .

18254288_1481810881850995_1938587527_n.jpg
 
Leuk!

Wat komt erin?



Ps
Ik moest de ipad helemaal schuin houden, om het te zien.:D;)
 
daar heb ik nog een dik drie weken bedenktijd voor .
Ik zat wel te denken aan mss een Beta met 2 vrouwkes en voor de rest ...
 
Ik zat wel te denken aan mss een Beta met 2 vrouwkes en voor de rest ...
In een 60cm kun je beter alleen een betta indoen. Voor een mannetje en vrouwtjes is het aquarium te klein.;)
Honinggourami of apostogramma borelli kan wel in een 60 cm. Maar als je een apistogramma neemt, kun je geen corydorassen nemen.
Trigonostigma henlgi is ook wel een mooie groepsvis.(hopelijk goed gespelt:D)
 
Ik zou inderdaad dan alleen een man nemen zoals Ruben ook al aangeeft. Ik heb dat ook en voor de bodem een groepje C.Panda.
 
Thx voor de tips @Ruben01 en @jessicapilon .
Geen Beta dus dien is van de lijst geschrapt . Ik moet geen priester of pater in mijn bak hebben . k'Mag er niet aan denken dat ikzelf in een bak wordt opgesloten zonder speelvriendin :engel:
Dus zeker en vast een groepje corydorassen ( 6 st ) nu nog de rest .
Honinggourami is alvast een mogelijke optie .
 
Eerste teken van leven :thumbs:

slak.jpg
 
Er zitten nu 6 Cory's in het aquarium .
Het voorgrondplantje die je op de eerste foto's ziet is verdwenen .
De bedoeling om een bijna volledig bodembedekker te hebben mislukte .
Plantjes groeiden omhoog in plaats van vermeerderen dus te weinig licht . ( wordt aan gewerkt )
Er stak een aquaflow filter in maar zodra ik die spons aanraakten had ik een hoop vuil in de bak . ( weer niet tevreden )
Nieuwe filter geplaatst , maar daarna kreeg ik veel draadalg in de bak .
Die probeer ik nu te overwinnen .
Wanneer alles onder controle is komt er nog een koppel honinggoerami in en een soort scholenvisje .
Plan is om na het verlof een nanobakje op te starten voor garnalen .
Dan koop ik enkele nieuwe plantjes voor in dit aquarium en de nano .
 
Als je het licht gaat verhogen hou dan rekening met een grotere vraag naar voeding;)
 
Draadalg is een latige, maar als het perfect is, verdwijnt deze ook.

Een voordeel, draadalg groeit in water van goede kwaliteit. Dus je water is al mooi zuiver!
 
thx
Marcel voor deze waardevolle info .
John daar ben ik mij van bewust .
 
Heb je nog een update voor ons allen kameraad want het is nu toch alweer meer dan 3 maand geleden he en :foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto: zeggen meer dan duizend worden If you know what I mean right.;)
 
Bos links achter groeit nog enorm uit en dan zal het hopelijk nog voller lijken .
Maar 2 crypto's vooraan zouden niet misstaan . Wat denk je Ton ?
 
Mooi bakje idd wat zijn de afmetingen van dit bakje ?
Een rode plant zou anders wel een echte blikvanger zijn hoor en daarbij denk ik dan aan de Rode Tijgerlotus.

Welke vissen(bewoners)zitten er zoal in jouw bakje ?
 
Wat op de voorgrond ook leuk kan zijn is een laag stukje Spiderwood met wat mos erop gebonden.
Dat is ook een strak plan .
Al is het niet veilig als ik iets koop dat nog zelf moet zinken . De wortelstam in de nano daar hangt een steen onder gebonden en zelf heb ik hier nog een lavasteen liggen met drijfdiploma :D
 
Dat is ook een strak plan .
Al is het niet veilig als ik iets koop dat nog zelf moet zinken . De wortelstam in de nano daar hangt een steen onder gebonden en zelf heb ik hier nog een lavasteen liggen met drijfdiploma :D

Even 2 of 3 dagen in een emmer wat water leggen en dan wil die wel zinken hoor. Zo niet dan nog een dag langer :D
 

Terug
Bovenaan