Eehm, goed en minder goed nieuws.
De zoa's zijn niet dood, niet alleen dat, maar de kolonie is van 15 zichtbare poliepen naar 21 zichtbare poliepen gegroeid. Het kreeftje is mooier dan ooit, net verveld. Maar...
Ik weet niet of dit is wat ik écht wil.
Ik heb achteraf een beetje spijt dat deze bak zout is geworden. Er zijn andere mogelijkheden waarvan ik waarchijnlijk meer van had genoten.
Ik denk dat ik de zoute hobby een serieuze downgrade ga geven.
Ook deze vakantie was voor zowel mij als mijn moeder érg stressvol, wat deze bak betreft. Het grootste probleem: Dat ik geen ato heb, want mijn moeder kan niet tillen, en dus niet manueel bijvullen, waardoor ik de hele tijd bang was dat het water te zout zou worden. Gelukkig was de bak goed bedekt en was de verdamping minimaal.
Een andere reden voor de downgrade is, dat ik de terrarium hobby wil uitbreiden, en de zoutwater bak is gewoon téveel werk, waardoor ik weinig tijd zou hebben voor de gekko's, die wat meer tijd vereisen maar waarvan je, naar mijn mening, meer van terug krijgt.
Het plan is om een 60x30x30 bak met een hamburger mattenfilter voor zoutwater te bestemmen.
Ik zou willen dat ik gelijk had geweten dat ik niet zo veel van deze bak zou genieten, maar soms zijn dingen zo. Ik ga het nog een kans geven door meer kleine koralen te kopen, en een kleine vis te kopen die ook in de eventuele 60cm zal passen. Wie weet krijg ik een beetje passie terug.