Wat is er nieuw

609 Cups of Sea - Van MaestroCygni

Weet je al welke vis je wil want Frits heeft niet zo heel veel op voorraad zitten vindt ik.
Ze hebben gisteren een extra grote vissen verzending binnen gekregen 😛 In ieder geval zitten er Kauderni's en Chromis tussen, dus één van de twee wordt het.
Een zee egel is leuk en een prima schoonmaker kan ik je zeggen😀😀
Mijn stenen zijn niet aan elkaar gelijmd, ik ben bang dat een zee egel alles omgooit :6

Hier zijn die lijmdelen ook al los maar de egel gooit niks om hoor. Althans niet wie wij hebben en die wordt ook maar zo n 5cm.

Succes Christian!

Welke word het?
Dat zie ik daar wel... Ik weet niet precies wat ze op voorraad hebben, en al zou ik dat weten, zou ik niet weten of het gezond is. Ik laat me dus verrassen.
Ik zit net in de bus, trouwens. Ik kan niet wachten!

Foto zou leuk zijn😉. Nou dat was vast geen koraaltje van 7 euro😀😀
19 😀 Maar goed, over 10 jaar kan ik lekker bij het 80 jarige jubileum koraaltjes kopen voor 8 euro 😀
Er zijn maar 2 poliepen open, en ze zitten in et zakje, maar goed:
IMG_20170724_174547.jpg

En meneer heremiet (die zich wel laat fotograferen, John ;))
IMG_20170724_175327.jpg

over 10 jaar kan ik lekker bij het 80 jarige jubileum koraaltjes kopen voor 8 euro

Dus hoe langer ze bestaan des te meer je moet betalen bij een jubileum want nu was het maar 7 euro😀😀. Als ze dan 150 jaar bestaan dan betaal je de volle mep denk ik😉.

Leuk koraal overigens en zijn die nu echt zo makkelijk? En een leuk kreeftje zie ik ook.

Dus hoe langer ze bestaan des te meer je moet betalen bij een jubileum want nu was het maar 7 euro😀😀. Als ze dan 150 jaar bestaan dan betaal je de volle mep denk ik😉.

Leuk koraal overigens en zijn die nu echt zo makkelijk? En een leuk kreeftje zie ik ook.

Ja, buttons zijn één van de makkelijkste koralen. Ik zou zeggen dat alleen discosoma's makkelijker zijn.

Ik heb ze nog niet met 1W aan pl per liter maar dat zou dus moeten kunnen begrijp ik. Nou misschien als ze 80 jaar bestaan dan maar😉

Ik heb ze nog niet met 1W aan pl per liter maar dat zou dus moeten kunnen begrijp ik. Nou misschien als ze 80 jaar bestaan dan maar😉
Ja, dat moet zeker kunnen. Vooral de makkelijkere soorten/kleuren. En ze zijn vrij goedkoop dus je hoeft niet 10 jaar te wachten voor een aanbieding 😉

Ik heb dit van in het begin gelezen en ik moet zeggen volgens wat je allemaal schrijft heb je er echt wel veel verstand van man.:petjeaf:

Ik heb dit van in het begin gelezen en ik moet zeggen volgens wat je allemaal schrijft heb je er echt wel veel verstand van man.:petjeaf:
Bedankt, ik heb me heel goed ingelezen. Theoretisch gezien weet ik misschien veel, maar heb nog maar heel weinig ervaring, en dat merk je vast ook als je al mijn fouten ziet. Maar goed, van elke fout leer je. Trial and error dus 🙂

Eehm, goed en minder goed nieuws.
De zoa's zijn niet dood, niet alleen dat, maar de kolonie is van 15 zichtbare poliepen naar 21 zichtbare poliepen gegroeid. Het kreeftje is mooier dan ooit, net verveld. Maar...

Ik weet niet of dit is wat ik écht wil.
Ik heb achteraf een beetje spijt dat deze bak zout is geworden. Er zijn andere mogelijkheden waarvan ik waarchijnlijk meer van had genoten.

Ik denk dat ik de zoute hobby een serieuze downgrade ga geven.

Ook deze vakantie was voor zowel mij als mijn moeder érg stressvol, wat deze bak betreft. Het grootste probleem: Dat ik geen ato heb, want mijn moeder kan niet tillen, en dus niet manueel bijvullen, waardoor ik de hele tijd bang was dat het water te zout zou worden. Gelukkig was de bak goed bedekt en was de verdamping minimaal.

Een andere reden voor de downgrade is, dat ik de terrarium hobby wil uitbreiden, en de zoutwater bak is gewoon téveel werk, waardoor ik weinig tijd zou hebben voor de gekko's, die wat meer tijd vereisen maar waarvan je, naar mijn mening, meer van terug krijgt.

Het plan is om een 60x30x30 bak met een hamburger mattenfilter voor zoutwater te bestemmen.

Ik zou willen dat ik gelijk had geweten dat ik niet zo veel van deze bak zou genieten, maar soms zijn dingen zo. Ik ga het nog een kans geven door meer kleine koralen te kopen, en een kleine vis te kopen die ook in de eventuele 60cm zal passen. Wie weet krijg ik een beetje passie terug.

Teveel hobby's is lastig, ja. Goed over nadenken, want het zou doodzonde zijn als je de bak opdoekt en dan spijt krijgt.

Dat is inderdaad jammer om te horen Christian. De keus is met een 60cm ook erg beperkt denk ik maar daar heb jij meer kijk op dan mij denk ik😉.

Goed nadenken ga ik zeker doen. De bak blijft in ieder geval tot 17 september staan, daarna kan ik zien of ik met een extra gekko écht zo weinig tijd heb voor de bak. Als de bak leeg komt te staan, wordt het misschien het terrarium voor de luipaardgekko 😉

Dat is inderdaad jammer om te horen Christian. De keus is met een 60cm ook erg beperkt denk ik maar daar heb jij meer kijk op dan mij denk ik😉.
Nouja, ik heb nu ook maar 60cm, maar dan wel 2 keer zo diep als een standaard 60cm. De keuze moet dan niet zo heel erg beperkt worden, behalve dat ik geen amphiprion clarkii kan houden. Een gramma, een wetmorella, een kauderni OF een assessor moet altijd kunnen, en de meeste kleine (niet zandetende) gobies ook. I

Persoonlijk vind ik zoutwater pas mooi als je het heel groots aanpakt.
Bakken als dit kan je heeel veel mooiers mee.

Maar dat is persoonlijk hè

Persoonlijk vind ik zoutwater pas mooi als je het heel groots aanpakt.
Bakken als dit kan je heeel veel mooiers mee.

Maar dat is persoonlijk hè
Heb je ook compleet gelijk in. De viskeuze is zeer beperkt... Ik weet dat er mooie bakken zijn met deze maten, maar toch...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan