60cm bak, licht stuk..

B

Black_mollie

Guest
Ik heb 2e hands een bakje van 60cm over kunnen kopen voor een leuke prijs, aangezien het licht in de kap het niet meer deed..

Aangezien ik dat vantevoren wist heb ik niet gekeken in de kap, maar alleen de bak zelf gecontroleerd, kom ik thuis, blijkt dat het licht het niet alleen niet doet, maar dat er gewoon geen enkele aansluiting meer inzit.. (lege kap dus)

Dus nu heb ik er 2 spaarlampjes ingeschroefd en met aquariumkit, waterdicht gemaakt. maar ik blijf het gevoel hebben dat er te weinig licht boven zit. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik hier 2 kleine tl's in kan krijgen..

Heeft iemand een idee hoe je dat voor elkaar kan krijgen? (plastic juwel kap)

Alle suggesties zijn welkom!
 
Vuvuzela zei:
Zelfde probleem hier ;)

Kijk, dan worden straks met de hopelijk positieve antwoorden al 2 mensen geholpen :D
 
Ik heb toen (nou ja ik.... M'n man :p ) in een Juwel lichtbak T5 voetjes geplaatst. In mijn geval maar 1 tl , maar 2 moet toch ook lukken op dezelfde manier lijkt mij ?

Hier het topic wat ik toen gemaakt heb :

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post635727

Ondertussen is de bak een beetje lek dus heb ik de bak inclusief de lichtkap over..... ;)
 
Van jou doen de laatste foto,s het niet.

Onder de voorkant kunnen ook 2 voetjes gekit worden.
Met extra bolkop boutje in de voet.
Van buiten af in kleur maken.
Heb je ook 2 buisjes.

Daar dan de Evsa voor kopen .2 x 18 watt.
 
Kun je gewoon nieuwe armatuurtjes/voetjes voor krijgen met een aparte (externe) vsa. Even wat kit er onder en klaar.
 
Weet het Bertus..... Altijd het zelfde gezeur met Photobucket....... Waarschijnlijk doen ze het over een paar dagen weer wel en anders zal ik ze (als er behoefte aan is) even ergens anders uploaden ;)
 
Nee, voor mij hoeft het niet.

Ik los het zelf wel op.

Weet niet of er bij jou ook 2 buisjes in zaten?

1 tegen de voorkant?




Lecturama....voor krijgen met een aparte (externe) vsa ..
Evsa ,s zijn er ook.

losse inbouw VSA , kost 2 euro,op MP.
 
Vsa en wat voetjes erin kitten dus, goed ga ik dat volgende week eens proberen! Is er een winkel waar je die goedkoop kan krijgen (anders ga ik ff op mp zoeken inderdaad) :)
 
Waarom geen kant en klare led buis in de kap monteren bv?
 
Ja daar had ik ook naar gekeken.. maar dat Led is nog niet te betalen :| daar heb je bijna een hele nieuwe 60cm bak voor xD en dat geld is er niet op het moment :s
 
Rond de 30 euro heb je een ledbuis voor de 60 cm met een zee aan licht maar moet je alleen nog ff zien vast te maken in je kap.
Is misschien niet het mooist maar als je een paar gaatjes in de kap boort kan je de buis met bv tie wraps vastzetten.
 
Terug
Bovenaan