Wat is er nieuw

60cm bakje van Eline (RiseOfinformation)

• Onderwerp starter Onderwerp starter RiseOfinformation
  • Startdatum Startdatum
R

RiseOfinformation

Guest
Hoi,

Ruim twee weken geleden heb ik een aquariumpje van 60x30x30 opgehaald. De bedoeling hiervan was om een aquascape ervan te maken. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. De bak draait nu zo'n 2 weken in. Sinds vorige week zitten er twee appelslakken in die over een paar weken naar een ander aquarium gaan (300l aquarium), maar die zitten daar tijdelijk even in quantairne. Sinds 20 november staan er 15 nieuwe planten in, deze moeten zich dus nog even goed settlen. Ik ben van plan om pas na de kerstvakantie er vissen in te gaan doen, maar daar ben ik ook nog niet helemaal uit.

xdzpM3vVw8e-M32b6WBqiEZdgy5deOvR.png

xdzpM3vVw8e-M32b6WBqiEZdgy5deOvR.png

Ik vind het er zelf nog heel erg rommelig uitzien, maar dit komt omdat ik de planten er snel heb ingezet omdat ik bezig was gegaan in tussenuren... Daarbij moeten de planten die achterin staan nog echt een stuk groeien.

Weten jullie misschien welke vissen leuk/geschikt zijn om hierin te houden? 🙂

Lekker beplant.
Lijkt wel dat je de plantjes met kleine groene blaadjes met potje en al in de bodem hebt gezet of heb ik het mis?

Ziet er mooi uit
Kwa visjes is dat eigen smaak natuurlijk misschien kegelvlek barbeeltjes die konden dacht ik in 60 en wat garnalen?

Om de keuze wat makkelijker te maken, hierbij wat soorten welke in een 60 cm bakje kunnen:
Rasbora hengeli
Rasbora galaxy/Danio margaritatus/Celestichthys margaritatus(hemelse pareldanio) Een visje met vele namen, bij mij vooral bekend onder Rasbora galaxy
Hyphessobrycon amandae (vuurtetra)
Microrasbora kubotai (smaragd of neondwergrasbora)
Microrasbora erythromicron�
Boraras briggitae (muskietrasbora)
Boraras maculatus
Boraras merah
Paracheirodon simulans (valse/blauwe neon)

Ipv de kegelvlekjeszou ik gaan voor de rasbora hengeli. Deze blijven wat kleiner en zijn dus net wat beter in een 60cm bak te houden

Even wetenschappelijke namen om verwarring te voorkomen

Edit: bakje ziet er leuk uit. Evt kun je er ook een paar garnalen bijdoen, denk hierbij aan vuur- of citroengarnalen. Zien er altijd leuk uit en vervuilen het water vrijwel niet. Deze garnalen kweken relatief makkelijk en je zit niet snel met een overvolle bak.

Zie ik het nou goed
Maar staat alleen het middelste stuk op de tafel

Ondertussen zijn er bijna 2 weken voorbij. De planten zijn enorm gegroeid en het bakje ziet er v��l mooier uit dan op de eerste paar foto's. De groene plantjes vooraan gaan heel hard, deze heb ik in 2 weken tijd al 2x moeten snoeien. Ook heb ik de achterkant van het aquarium zwart geschilderd, dit staat er toch wel wat mooier bij. Ik heb nu een betta splenders in mijn bak zitten, hij heet Murphy! 😀

MWYvgnstWksIsOld-9BpEloXKCdGD5lc.jpeg

Van Murphy is het een beetje moeilijk om foto's te maken. Maar die hebben jullie nog van mij te goed 😀

Staat er mooi bij hoor en ik ken het dat je de Betta moeilijk op de foto kan krijgen.
Geduld wil wel eens helpen 😉.

Planten doen het verbazend goed maar heel jammer van de dotten steenwol,kan eventueel een probleem worden als je bv bodembewoners neemt want is niet echt gezond voor ze.

Dank jullie wel 😀
Het steenwol zou ik inderdaad weg halen op zijn tijd.

Ik zit te denken om een schooltje vissen erin te houden, ik heb wel een idee welke. Maar ik zit te twijfelen tussen Afrikaans blauwoogje en nog een andere waarvan ik de naam niet meer weet.
Na mijn college zoek ik die naam wel even op.

MauriceM zei:
Ik vind je een aparte heeleigen manier ban doen hebben zo zeker niet van af stappen hoor.

Murphy however wil graag welwat drijvend of overgangd groen bekijk zijn wilde habitat maar eens

https://www.youtube.com/watch?v=d38Lo3T3fJI

Ik wil de planten goed laten groeien en dat sommige delen ook de bovenkant bedekken. Misschien het gras laat ik heel lang groeien, maar ik zie nog wel even 🙂 Maar drijfplantjes kan ik wel altijd halen 🙂

Murphy!

xnYcFzrh6JPwcGMELOHd8iy2R5BIztqL.jpeg

Op de foto is nog goed te zien dat zijn vinnen behoorlijk beschadigd zijn. Dit was al zo toen ik hem kocht, maar ik zie wel dat ze zich weer herstellen.

wat een leuk bakje. de bak steunt alleen met het middenstuk op tafel?

Ja, hij steunt alleen op het midden van m'n bureau.

Ik zit namelijk op kamers en heb maar een kamertje van 13m2, en daar staat al een aquarium in van 1,20x50x50. En deze wilde ik niet in het zonlicht hebben staan, dus moest maar op mijn bureau :x

En op zich kan dat ook wel hoor. Hij lijkt links wel wat meer over te steken dan rechts ? Misschien goed dat te verdelen.

Wat ook geen gek ID is (dat heb ik ook) is om er iet svan een plaat onder te leeggen.

Een plaat is misschien wel een goed idee 🙂

Ik heb het net even opgemeten met hoeveel hij op het bureau staat en hoeveel hij eroverheen steekt. Hij staat met 45 van de 60cm op het bureau. Dat lijkt mij zelf wel ruim voldoende. Maar een plaat is wel iets goeds 🙂
Ik kan hem niet meer naar rechts schuiven want dan heb ik te maken met een muur 😛

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit welke visjes ik erbij wil gaan houden. Mijn bestand is nog steeds 1 Betta en 2 appelslakken.
Ik zit te denken aan Endler guppen en misschien wat bodemvisjes. Zou dit in deze bak kunnen?
Of aan Rasbora Heteromorpha, daarvan een schooltje.

Paar foto's 🙂
sg0Zn7tfl6Z7kK1md-paAV2BSzO-TCsf.jpeg

Aan de linkerkant van het aquarium doen de kleine groene plantjes het niet meer zo goed zoals ze dat eerst deden. Wat ik wel heel erg jammer vind... Terwijl ze het aan de rechterkant prima doen.

Hey guppen zijn te druk voor murphy corydoras moeten wel kunnen denk ik hoor.
En wat je al eerder aangegeven had de lichtoogjes die kunnen ook vind ze zelf ook erg mooi weet niet hoe ze scholen verder.

Ik weet dat gewone guppen te druk zijn voor een betta, en daarbij hebben die mannetjes vaak van die grote en lange staarten waar ze voor concurrentie aangezien kunnen worden. Maar van Endler guppen weet ik dat niet, Endler guppen hebben wel een veel kleinere staart en al.
En visjes zoals Rasbora Galaxy? Kunnen deze wel bij een betta?

Ik geloof dat ik ook ergens ooit heb opgevangen dat kleuren een rol spelen bij de betta's.
Of dit klopt weet ik zo niet maar denk dat als je een rustig visje neemt dat het wel moet gaan bij de betta.

De kleuren van vissen zou ook best sense maken. Maar ik denk dat het dan voornamelijk de combinatie is van de kleuren en van de grote van de staarten. Een paar jaar geleden hadden wij ook guppen samen met een betta, dat ging toen wel volgens mij prima. Maar ik denk dat het alsnog een kwestie is dat bij elke betta het een ander verhaal is. Dat de ��n er wel erg op reageert en de ander niet.

Even een update'tje 🙂

Ondertussen is de bezetting van mijn aquarium compleet!

Visbestand:
1 Betta man
9 Pristella Maxillaris
9 vuurgarnalen
2 appelslakken
3 (jonge) platy's
2 Zeer jonge guppen

De guppen had ik er bij gekregen toen ik de vuurgarnalen en platy's bij iemand op ging halen. Ze zijn nog zeer jong en ze zwemmen wel los in de bak. Als ze gepakt worden is het jammer dan, maar als ze groot zijn dan zit ik wel te overwegen om te weg te geven.

Ook is mijn indeling van mijn bak anders geworden omdat er iets totaal fout was gegaan met de Co2 fles die ik erop had staan... Dus ik kon toen al het water eruit halen + planten en deze afspoelen. Bah wat een werkje was dat.

Foto's volgen gauw!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan