S
skappa51
Guest
beste allen,
Grote bak is de deur uit, net als mijn nano.
Maar toch bleef het kriebelen.
Dus toch maar weer een bakje opgestart, ditmaal wel een kleinere bak om de onderhoud tijd wat te drukken (nu 30min ipv 3-4 uur met de grote bak)
het concept is simpel, Iwagumi.
- Bakje 60x30x30.
- Lamp 2x 24watt T5 6500K licht van 13:30 tot 23:00.
- Filter is een externe E700 van JBL met een Hydor externe verwarming en de in/uitlaat zijn de nep lilly pipes (transparant).
- Co2 is een 2KG fles via een nachtschakelaar en een diffusor van glas deze draait van 13:00 tot 21:00 en gehele dag licht groen op de co2 meter.
- Oppervlakte skimmer een Eheim 350 deze draait 24/7.
- Temperatuur meet ik via een externe thermometer.
Planten-voeding:
Meesten zullen denken jezus wat veel, maar ik weet uit ervaring dat hoe ik het geef precies genoeg is voor mijn planten.
Elke dag 15ML Profito
Om de dag 20ML PO4 en 15ML NO3
2 maal per week 10ML Ferro (ijzer)
Dit is het schema wat ik de eerste 2 maanden aanhoudt, erna zal de Profito omhoog gaan, echter zal dit in kleine stapjes gebeuren en kijk ik hoe mijn planten reageren.
Elke zondag wissel ik 50% water om de planten-voeding een reset te geven en natuurlijk snoeien indien nodig en de ramen schoon poetsen.
Opstart is begonnen op 6 oktober met een paar plukjes hemianthus callitrichoides nu een maand en een week later heb ik 2x moeten snoeien en is heel mijn bodem bedekt.
Levende haven:
22x Hyphessobrycon amandae
10x Neocaridina davidi Orange sakura (hier komen er meer bij)
3x Japonica shrimp
3x Otocinclus affinis
Dit zal ook het gehele bestand zijn, buiten nog wat sakura's erbij.
Hieronder post ik een aantal foto's zoals hij er nu bij staat.
Het kan zijn dat je een aantal kale plekken ziet, dit komt door het snoeien, dit heb ik gister gesnoeid maar zal zich snel herstellen.
Binnenkort zal ik een foto van de kast maken (was nu te donker)
A.S zondag 23 nov ga ik naar Vivarium om wat shrimps te halen, zou leuk zijn als ik eventueel mensen tegenkom die ook gaan die dag. Een groet kan nooit kwaad 😀
Grote bak is de deur uit, net als mijn nano.
Maar toch bleef het kriebelen.
Dus toch maar weer een bakje opgestart, ditmaal wel een kleinere bak om de onderhoud tijd wat te drukken (nu 30min ipv 3-4 uur met de grote bak)
het concept is simpel, Iwagumi.
- Bakje 60x30x30.
- Lamp 2x 24watt T5 6500K licht van 13:30 tot 23:00.
- Filter is een externe E700 van JBL met een Hydor externe verwarming en de in/uitlaat zijn de nep lilly pipes (transparant).
- Co2 is een 2KG fles via een nachtschakelaar en een diffusor van glas deze draait van 13:00 tot 21:00 en gehele dag licht groen op de co2 meter.
- Oppervlakte skimmer een Eheim 350 deze draait 24/7.
- Temperatuur meet ik via een externe thermometer.
Planten-voeding:
Meesten zullen denken jezus wat veel, maar ik weet uit ervaring dat hoe ik het geef precies genoeg is voor mijn planten.
Elke dag 15ML Profito
Om de dag 20ML PO4 en 15ML NO3
2 maal per week 10ML Ferro (ijzer)
Dit is het schema wat ik de eerste 2 maanden aanhoudt, erna zal de Profito omhoog gaan, echter zal dit in kleine stapjes gebeuren en kijk ik hoe mijn planten reageren.
Elke zondag wissel ik 50% water om de planten-voeding een reset te geven en natuurlijk snoeien indien nodig en de ramen schoon poetsen.
Opstart is begonnen op 6 oktober met een paar plukjes hemianthus callitrichoides nu een maand en een week later heb ik 2x moeten snoeien en is heel mijn bodem bedekt.
Levende haven:
22x Hyphessobrycon amandae
10x Neocaridina davidi Orange sakura (hier komen er meer bij)
3x Japonica shrimp
3x Otocinclus affinis
Dit zal ook het gehele bestand zijn, buiten nog wat sakura's erbij.
Hieronder post ik een aantal foto's zoals hij er nu bij staat.
Het kan zijn dat je een aantal kale plekken ziet, dit komt door het snoeien, dit heb ik gister gesnoeid maar zal zich snel herstellen.
Binnenkort zal ik een foto van de kast maken (was nu te donker)
A.S zondag 23 nov ga ik naar Vivarium om wat shrimps te halen, zou leuk zijn als ik eventueel mensen tegenkom die ook gaan die dag. Een groet kan nooit kwaad 😀