Wat is er nieuw

60CM met werklicht

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
30
even een vraagje,

zijn er ook bakken van 60liter (60cm) waarbij de verlichting niet in een klep omhoog gaat als je iets in de bak moet doen? dan zie je namelijk geen reet meer wat je aan het doen bent.
dat is in mijn lido beter geregeld zegmaar.

had in de winkel is gekeken maar kon ze niet vinden eigenlijk.

iemand een suggestie?

Klep half open en er iets tussen zetten.
Doen wij al jaren zo in onze Rekords.

ik schuif me kap naar achteren en laat hem half open op een pot voer rusten.

bedankt voor de tips, zal het is proberen als ik de kans krijg.

Hoi Richard, bij de SuperFish home60 kun je in de bak werken met de lampenkap dicht. Je haalt dan enkel de dekseltjes eraf.

Ik gebruik ook wel eens een leeslampje of bureaulampje bij sommige andere bakjes.

Dat is precies waarom ik een open bak heb met daarboven een Dennerle Scapers LED.
Ik wil graag in mijn bak kunnen werken met een volle bak licht 😉

Mascha&Ivo zei:

Ik denk dat dit prima kan werken. Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee dat er geen licht bovenzit moet ik zeggen.

Bij mijn oude rekord600 draaide ik de (gehele) kap een kwartslag. Voor het meeste onderhoud is dat voldoende. Maar ik weet niet of dat bij jouw bak kan.

Niwla zei:
Dat is precies waarom ik een open bak heb met daarboven een Dennerle Scapers LED.

is natuurlijk ook een optie om een open bak te nemen met zo n licht unit erboven. heb jij er nog wel een afdekplaat opzitten? of heb je geen springers?

jessicapilon zei:
Mascha&Ivo zei:

Ik denk dat dit prima kan werken. Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee dat er geen licht bovenzit moet ik zeggen.

ben volledig nachtblind dus als er ergens geen of weinig licht aanwezig is kan je mij wegdragen, dus werken in de bak zonder licht word m ook niet ben ik bang.

Alexej zei:
Bij mijn oude rekord600 draaide ik de (gehele) kap een kwartslag. Voor het meeste onderhoud is dat voldoende. Maar ik weet niet of dat bij jouw bak kan.

heb nog geen bak, ben er nog naar opzoek 😛

RichD1011 zei:
Niwla zei:

is natuurlijk ook een optie om een open bak te nemen met zo n licht unit erboven. heb jij er nog wel een afdekplaat opzitten? of heb je geen springers?

Heb er verder geen plaat meer op liggen ofzo en gaat tot nu toe prima!

denk dat ik maar zoiets neem mocht het zover zijn.

Bij mijn oude 60cm Juwel had ik LED verlichting die met aluminium strips aan de randen hing. Kap kon er nog gewoon op. Dat was ideaal als je in de bak bezig was. Zie foto.

De huidige bak heeft het in de klep, daar schuif ik een stuk aluminiumfolie achter die het licht naar beneden reflecteert.

FX1lovKGtR7-DO8-VZCYHDJWgScCWAQI.jpeg

is ook nog een optie om zoiets te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan